Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Chess, om du är orolig, haft mycket förvärkar och har ett ökat tryck tycker jag att du ska ringa och prata med förlossningen för säkerhets skull. Det skulle jag ha gjort. Hellre en gång för mycket än att plötsligt föda i hallen om inte annat kan de stilla din oro...

• Tekla78

Inga pengar här heller än... Jag har hållt igång mer än vanligt under två dagar och INTE fått förvärkar :) Kanske kan jag börja vara mindre försiktig med aktivitet nu då, hurra! I v. 35+0 nu så inte kris om bebis kommer heller. Enda nackdelen är att jag känner av foglossningen, men hellre det än att vara dömd till horisontalläge!

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-06-07 22:22:05 följande:
    En fråga ! Har bf 16:e och undrar om ni som ligger där omkring har en mage som sjunkit ??? Min är gör högt upp fortfarande. Vill gärna att den vandrar mer lite. Imorgon skall jag och mannen till götet och gå på bio, äta på restaurang och sova på hotell . På lördag blir jag hela 35 år, så då blir det kalas. SEN får bebis gärna komma om någon vecka efter det. Runt midsommar vore väl ok ??!! Kommer aldrig hinna boa färdigt ändå .

Tror att min sjunkit (BF 11/7), svärmor påpekade det idag. Midsommar låter utmärkt! Då får jag föda där jag önskar om de har plats och jag har ju en född på julafton sedan innan Dessutom har vi barnpassning hela den helgen då farmor & farfar tar honom till landet. Ha en härlig helg med kalas o hotell/restaurang-mys!
  • Tekla78
    froggyL skrev 2012-06-08 19:44:24 följande:
    Är detinte bara vid missfall man får cytotec? Inte alls insatt men sökte på det...
    Mamma till Linnea 2008-01-04

Har hört att många sjukhus använder det. Faran är att det kan ge för starka värkar så att barnet blir stressat har jag för mig. Om det händer kan man ge något som får värkarna att bli svagare. Tror att de inte skulle använda det om det var så farligt som det blåsts upp i media, de bör ju rimligtvis vara medvetna och vaksamma på riskerna, eller?
  • Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-06-08 20:12:52 följande:
    Cytotec ska tydligen vara väldigt att dosera! Det är bara att läsa på FASS att Cytotec absolut inte får ges till gravida! Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag nu skulle fått det och barnet stressades till syrebrist, hjärnskador eller tom död. Jag tycker att min och barnets säkerhet borde gå före sjukhusets besparingsåtgärden...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Det skulle ju vara fruktansvärt illa om de riskerar säkerheten pga besparingsåtgärder. Tycker ändå att det även borde ligga i sjukhusens intresse att det föds friska, och inte sönderstressade bebisar. Säger inte att det inte är farligt eller att sjukhusen agerar rätt. Funderar bara på varför de går tvärs emot FASS? Kan det inte vara så att instruktionerna menas på gravida som inte är beräknade att föda inom några timmar? Jag ska nog fråga min BM på måndag och skriva önskemål i förlossningsbrevet.
  • Tekla78
    AKT83 skrev 2012-06-08 21:36:08 följande:
    Hej, var på TUL idag pga sjunkande SF-mått och då visade det sig att bebisen är ca 8 % större än förväntat. Den borde vara ca 2800 g tung men är istället ca 3050 g tung och jag är nu i vecka 36+2. Märkligt men gick tydligen inte att förklara. Tur att bebisen mår bra i alla fall och så håller vi tummarna att jag inte går över tiden för få blir det kanske en STOR bebis och det klarar jag inte av!!
    Det där med SF-mått verkar vara en ganska trubbig indikation. En kollega till mig hade ett SF-mått långt över det normala, men på TUL visade sig bebisen vara för liten i relation till ålder! Hon föddes ungefär vid BF och vägde då runt 2800g men var 53 cm lång tror jag.

FruSandra, den blev jättefin!

Imorgon ska jag på gravidmassage på en salong som heter Moonsun i Vasastan. De har en speciell bänk med hål för magen så att man ska kunna ligga ner på mage På eftermiddagen tänkte jag ta 3-åringen på bio och se Tiger-filmen. Hoppas han klarar av att sitta still i 1 1/2 timme, men annars är det ju bara att gå ut! Han har faktiskt sett filmer här hemma som varit dryga timmen och kunnat sitta still.
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-06-09 09:59:24 följande:
    Har era bebisar också börjat lugna ner sig lite i magen? Min puttar mest nu och det känns som om alla rörelser är längre ner. Känner rörelser någon gång i timmen typ. Ibland känns det som den bökar bakom blygdbenet liksom.
    Tror den rör sig ungefär lika ofta, men det är mest förflyttningar av foten eller handen istället för sparkar och buffar. Bök bakom blygdbenet har jag också och det är såå obehagligt. Kan det vara så att den vrider på huvudet då?

Såå skönt att gå på gravidmassage och få ligga på magen! Det var liksom som ett hål med skumgummi i för tuttar och mage så att man inte "tappade" ner magen. En sån vill jag ha hemma och sova på! :)
  • Tekla78

Anjali, härligt att restaurang & hotell blev lyckat! Grattis på din dag! Och krya på lilltjejen! Inge kul med magsjuka!

• Tekla78

En liten, ajdå... Hoppas den håller sig inne åtminstone någon dag till och att du har möjlighet att ta det lite lugnare imorgon!

• Tekla78

Här kan man se månens lägen under 2012:
    www.kalender-365.se/manen/manens-lagen.html

Förutom fullmåne, står det nymåne, första kvarteret och sista kvarteret. Vad innebär de andra tre?
    Imorgon är det hur som helst "sista kvarteret"

En liten, hur går det för dig?

Jag börjar bli lite stressad över att jag inte har några amningskläder. Kommer inte alls ihåg hur jag gjorde sist och vad jag hade på mig. Amnings-BH och vanliga kläder? Jag har två amningslinnen och en amningströja, men sedan kommer jag inte ihåg att jag hade andra amningskläder. Eller... kanske jag hade vanliga linnen som jag drog ner och koftor över. jo, så var det nog...

Svar på tråden Juli bebis 2012