AKT83 skrev 2012-06-08 21:36:08 följande:
Hej, var på TUL idag pga sjunkande SF-mått och då visade det sig att bebisen är ca 8 % större än förväntat. Den borde vara ca 2800 g tung men är istället ca 3050 g tung och jag är nu i vecka 36+2. Märkligt men gick tydligen inte att förklara. Tur att bebisen mår bra i alla fall och så håller vi tummarna att jag inte går över tiden för få blir det kanske en STOR bebis och det klarar jag inte av!!
Det där med SF-mått verkar vara en ganska trubbig indikation. En kollega till mig hade ett SF-mått långt över det normala, men på TUL visade sig bebisen vara för liten i relation till ålder! Hon föddes ungefär vid BF och vägde då runt 2800g men var 53 cm lång tror jag.
FruSandra, den blev jättefin!
Imorgon ska jag på gravidmassage på en salong som heter Moonsun i Vasastan. De har en speciell bänk med hål för magen så att man ska kunna ligga ner på mage

På eftermiddagen tänkte jag ta 3-åringen på bio och se Tiger-filmen. Hoppas han klarar av att sitta still i 1 1/2 timme, men annars är det ju bara att gå ut! Han har faktiskt sett filmer här hemma som varit dryga timmen och kunnat sitta still.