Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Åh grattis till er lilla fina tös Hera78!! Skönt att hon är på utsidan så ni kan hålla koll på att hon äter o växer som hon ska!

Anjiali, är bebisen lugnare eller har du inte känt hen alls?? Det är ju trångt där inne nu så det är ju naturligt att rörelserna blir annorlunda...
    Men dricka kallvatten ska tydligen få dom att röra på sig så prova! Å är du ändå orolig så ring!! Kanske har de fler tips som får hen att röra på sig.

• Jamtlandstaus

Lindex har amningslinnen såg jag. Men har inte provat dom.
    Vill annars rekommendera www.paolamaria.com som har kläder av fin kvalité! Jag köpte gravidkläder där som går lika bra för amning sen
    ...o säkert är jättesköna när man sen har en lite påsig öm kropp efter förlossningen

• Jamtlandstaus

BM-koll idag v 37+.5:
    SF 34
    vikt +6,5kg
    BT 105/65
    Bebis fortfarande rörlig men huvudet ligger precis nere vid kanten till bäckeningången i alla fall. . Frågade om alla magar sjunker ner men det gör dom inte sa hon.
    Är verkligen imponerad över hur hon kan känna vad som är vad på bebisen sådär utanpå magen!

• Jamtlandstaus

Är det bara jag som önskar att bebis stannar åtminstone till BF?
    Hur som helst, om någon av er blir tipsade om att använda er av ricinolja för att sätta igång, så prova inte det!!! Det gjorde jag när det begav sig sist o rally-baja när man är höggravid o har ont typ överallt är INTE att rekommendera!! :-S

• Jamtlandstaus

Här i Jämtland är det jämnt ganska svalt :-/ vilket är en fördel nu, svullnar inte så mycket.
    Men när det blir varmt så svullnar jag oxå direkt...
    Just nu är det jätteskönt, 17 grader o vindstilla

• Jamtlandstaus

Har som du Froggy haft en dålig natt
    Jag gjorde lite för mycket igår o har haft massor av sammandragningar, halsbrännan från h-vetet, ont i bäcken o rygg i dragit på mig en massa vätska, varm som en kamin... Resulterade självklart i sömnbrist!

Idag har jag en konfirmerande son men efter det ska jag ta det lugnare. Mamma på besök så saker blir gjorda ändå
    Åka o köpa mer Novalucol ska jag i alla fall göra för det är ingen hit att den är slut när halsbrännan är som värst!!

• Jamtlandstaus

Grattis Cizzi å välkommen till världen Charlie!
    Kul att läsa om alla förlossningar som börjar nu!
    Hoppas kropp o knopp läker fint!

• Jamtlandstaus

Grattis Ellabella! Ser fram emot att höra om din förlossning sen om du vill berätta!!

Mommytobe, tycker oxå du bör ringa förlossningen om du undrar om det är fostervatten. Tror det kan vara väsentligt att veta för er...

• Jamtlandstaus

Anjiali, det behöver du känna efter själv, vi är ju alla så olika!
    Jag skulle inte utsätta mig för risken att inte föda på hemmaplan då jag födde 50mil bort förra gången. Dock var det min första o jag flög hem själv med lillkillen när han var 4 dagar. Födde då i slutet av juli så förlossning o BB var knökfulla o patienter kom från angränsande län. De ville skicka hem mig efter 4h! Som utomlänspatient har du rätt till 2 dygns akutvård, sedan måste hemmalänet godkänna kostnaden. Bodde som nyförlöst hemma hos min mamma å jag längtade bara hem.
    Har hört att barn nr3 ofta inte följer föregångarna till syskon utan går sin egen väg... kanske får du mycket tidigare, kanske senare...
    Typiskt att man inte får veta innan

Svar på tråden Juli bebis 2012