Juli bebis 2012
Vi väntar också på tänder. De två framtänderna däruppe. Tyckte mig också se en tand bredvid men är inte säker då jag bara såg snabbt.
Vi väntar också på tänder. De två framtänderna däruppe. Tyckte mig också se en tand bredvid men är inte säker då jag bara såg snabbt.
Sambon nattar för det mesta, det blir en flaska i soffan sedan lägger vi (han) henne oftast bara i sängen så pillar hon lite med napparna och när hon ser ut att snart somna går vi ut, då somnar hon oftast själv numera. Ibland får man dock gå runt med henne lite först för att hon ska bli lugn. Brukar ta 5-20 min, men oftast något mittemellan.
Ska dock tillägga att det har tagit sin lilla tid för henne att lära sig somna "själv", hon somnade lääääänge i vår famn.
Kan inte du åka bort och lämna till mannen annars?
Emilia äter också på natten (allt mellan kl 3-6) men hon får ju flaska. De senaste dagarna har hon knappt ätit hälftenså funderar på att sluta här med. Men när får era frukost som inte äter under natten? E brukar äta gröt kl 8 nu.
Vi har provat smörgås lite då och då, är dock ingen favorit så det blir inte så ofta. I övrigt har jag börjat att inte vara så försiktig med saltet, och då i form av någon buljongtärning här och där.
Nile: ta med lite extra mat, man vet aldrig vad som händer! Grötpulver är bra och squeezepåsar. En filt kan användas till mycket, det tyckte vi var bra :)
Tror man får ta med så mycket man behöver, alltså "hur mkt som helst". De kollade inte ens på vår mat, vi hade tom varmt vatten i en thermos.
Jag hade Emilia i bärsele, hon var 6 månader då och sov gott i den på bussen.
Nu har det varit ytterst dåligt på sömnfronten igen.. Tror det kan vara att det hänt väldigt mycket under de sista två veckorna, många nya färdigheter.
Hon ställer eller sätter sig upp i sängen i stort sett varje gång hon vaknar. Någon som har tips? hon lägger sig inte ner själv och somnar om när detta händer utan vi måste komma och lägga ner henne igen.. Dessutom verkar hon ha glömt hur man sätter in nappen under natten. Jobbigt! Hon snurrar och har sig som bara den också.
Då har vi fått förklaringen till de jobbiga nätterna. Förutom tand 3 och 4 har nu även 5 och 6 tittat ut. Stackars liten!