Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jag har ju mjölkstockning och det står överallt att bebisen ska amma det inta bröstet för det är effektivast, men om nu inte bebis vill amma det onda bröstet för det kommer ju typ ingen mat där, hur gör man då!? Just nu är det jag som får klämma och dra, har bett mannen att suga men han vill inte han heller

• millifjor

Då är det ont i magen vår tös har, men kan man börja med droppar själv eller måste man rådgöra med BVC först?

• millifjor

Då ska jag hänga på låset när Apoteket öppnar, har en tjej här hemma som legat o kvidit hela natten

• millifjor

Jag gick upp 22 kilo under graviditeten, nu 16 dagar efter förlossningen har jag gått ner 9, skulle gärna vilja att det var mer, kan inte ha några kläder alls...har lyckats gå ner 25 kilo förut men då var jag rejält tjock och då gick jag på strikt GI kost och toktränade. men visst kan man lämpa GI nu när man ammar? det är ju i princip att äta rätt och hålla igång, förutom att man skippar deras inledningsfas där man tar bort alla kolhydrater. Det går ju inte nu direkt
    Ska försöka komma igång att röra på mig mer med, svårt bara när man har haft feber i typ 9 dagar, men nu är den borta och jag får penicillin!
    Så nu jäklar måste jag komma igång, måste bara komma ihåg att ta det liite lugnt med, då jag är en rätt manisk person när jag får för mig nåt, då går jag gärna upp i det med typ tusen %, haha.

• millifjor

Vad roligt eken, min systers äldsta heter just Tuva Cornelia

Vår tös heter Rakel i första namn och Leona i andra namn

• millifjor

Har en bebis här hemma som inte sovit mer är 2 timmar i sträck det senaste dygnet, och sedan typ 2 inatt har hon vaknat nästan en gång i timmen och vill amma, vad gör man!? tips mottages för att få en bebis att sova länge, jag är galet trött nu juh!

• millifjor

Det kan nog vara att hon får för lite mat, mitt ena bröst funkar ju fortfarande inte som det ska, stockningen börjar ge med sig iaf!

Tack för peppningen alla

Vi ska inte döpa vår dotter, jag är inte döpt och jag är heller inte med i kyrkan så vi skippar nog det

• millifjor

Min våg har stått stilla ett tag, men nu när jag vägde mig imorse har jag gått ner 12 kilo ! O då är bebis snart 3 veckor, det är jag sjukt nöjd med så nu har jag tio kvar tills vikten innan jag blev gravid.

Svar på tråden Juli bebis 2012