Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Nä huga, stödstrumpor är nödvändiga! Speciellt om det blir lite varmt!
    Fascinerande dock hur svullen man kan bli...ser ut som elefantfötter när vristerna utplånas!

• Jamtlandstaus

Om jag skall vara helt ärlig så tycker BF-tråden är skitjobbig att läsa i då jag oftast använder iPhonen, å då måste man scrolla nåt så oerhört för att komma ner till det senaste inlägget!
    Jag skulle föredra en ny tråd.
    Skulle oxå gärna se BFdatum men även vilket datum som födseln blev.

• Jamtlandstaus

Dags att packa väskan nu... Värkar på 1-2min med mellanrum på 2,5-6min. Har knappt sovit 2h i natt.
    Är täppt i näsan så det blir lite svårt att andas bra, hoppas att det beror på gräsallergin för då lär det bli bättre inne på förlossningen...
    Håll tummarna för nu är jag nervös!

• Jamtlandstaus

Det slutade tvärt kl 06, vad lurigt! Somnade med kläderna på o vaknade först nu av ny värk... Men något är på gång.

• Jamtlandstaus

Mina värkar stannade ju upp vid 06 igår, vaknade sen kl 08.30 av ny värk men de var oregelbundna hela dagen. Började bli mer regelbundna vid 14 (var 3:e-6:e min), ringer in å rådfrågar o dom tycker vi ska åka in å kolla.
    Lämnar hunden på hundpensionatet o är inne på förlossningen 1745. Är då öppen 4cm o får enl ök komma in på förlossningsrum där jag får epidural o sedan tas hinnorna. Det händer inte så mycket till en början så jag får värkförstärkare som ökas på två gånger men det är inte förrän jag ställer mig upp som det börjar hända saker. Men då blir det intensivt o öppnas snabbt, lill-skruttan är sedan född kl 2145

• Jamtlandstaus

AKT83, oj! Var värkarna så milda att du inte trodde att det var på gång?
    Vad bra ni gjorde som löste det själva hemma å vilken tur att du inte var ensam!!
    Grattis till dottern!

• Jamtlandstaus

Börjar tappa räkningen på vilka som fått o vilka som är på väg få...
    Är vi inte väldigt många som får för tidigt?
    Lycka till nu fru Sandra, snart får ni träffas!

• Jamtlandstaus

Välkomna alla nya små underverk!!
    Jag hann vara hemma en natt och blev sedan inlagd för infektionsmisstanke eller annat knas, jag hade så ont speciellt på höger sida. Proverna visade dock inte på något då så vi fick komma hem. Å nu känns det bra igen.
    Men det blev som att komma hem första gången två gånger. Hormonerna åkte bergochdalbana.
    Efter en vecka har hon i alla fall fått sitt namn, Bente
    Dom har tyvärr upptäckt blåsljud även på hennes lilla hjärta o det var kvar även idag en vecka senare. Vi har nu fått ny tid nästa måndag o är det då kvar så ska de göra ett ultraljud på hjärtat. Känns oroligt även om det är ovanligt att det är något allvarligt!

Svar på tråden Juli bebis 2012