MissMurrig skrev 2012-07-02 11:45:00 följande:
Jag undrar om förlossningstiden kan vara ärftlig. Hur födde era mammor sina barn? Och ni som ha barn, hur födde ni?
Min mamma fick alla sina barn tidigt, och jag fick min son 3 dagar före BF. Det borde isf vara det som man kan gå på? För hur svärmor födde sina barn kan väl inte spela någon roll? Eller det kanske är BARNET som bestämmer när man föder, och då kanske det spelar roll.... Men min svärmor fick sina barn på utsatt datum, så jag BORDE ju inte gå över isf...? Hoppas det är så...
Om jag har förstått det hela rätt så är det bebisen som bestämmer när den ska ut så om man ska se till ärftlighet så får man kolla både när när man själv är född och när pappan till barnet är fött i förhållande till BF. Min mamma gick över och blev igångsatt alla sina tre graviditeter medan jag fick sonen BF -2 så det slapp jag ärva iaf! :)
Jag är oxå kvar på den gravida sidan.. Usch pch tvi! Har så ont överallt, mår illa igen och har haft värkar från och till i flera dagar men de händer inte mer. Ger mig dock inte på några utdrivningsförsök i form av storstädning eller långa promenader eftersom risken är större att jag kommer må sämre utan att nån bebis dyker upp. Ananas tänker jag dock äta ikväll :)
Grattis till alla nya bebisar!
Kan knappt fatta att tiden gått så fort ändå... Känns inte som att det var så längesen vi alla va runt v. 9 och nyss fått veta!!