Inlägg från: smulan12 |Visa alla inlägg
  • smulan12

Juli bebis 2012

Tack allihop! Det känns så fruktansvärt jobbigt. Allt är fortfarande så färskt med ens egen förlossning. Trots att man då visste att Noah mådde bra och att han snart skulle va hos oss så var det en sån pers. Hur finner man då orken att föda två små som man vet inte lever... Allt är en enda mardröm som kunde förhindrats känns det som. Läkarna visste att dom var små och att den ena inte mådde så bra. Varför la dom då inte in henne med en gång istället för att avvakta??
    Mamma ska snart köra bort till dom. Jag och Noah stannar här. Det blir nog bäst så så länge kände vi allihop.

Tack igen alla för er stöttning!

• smulan12

Jag har samma problem frusandra. Fast det har blivit lite bättre med just det. Dock massa annat skit som jag ska prata ned bm om.

• smulan12

Idag är min älskling 7 veckor!!
    Vi har varit på läkarbesök och allt såg bra ut. Lilleman mätte 59cm och håll i hatten, 5830gram!! Inte lustigt att han har 62 i sina kläder nu. :p

För övrigt har denna otroligt hemska o jobbiga helg äntligen börjat lägga sig lite. Fy fan säger jag bara. Är så otroligt glad och tacksam att min älskling är frisk ockult bra

• smulan12

Libe: min bm sa att det kan gå upp till 20 dagar utan att det är någon fara. Men det är ju jobbigt. Noah hade också några dagar utan bajs. Men sen kom det med råge. :)
    Och förstoppade sa bm också att de inte kan bli när man ammar.

Noah har efter två jobbiga nätter med magknip sovit som vanligt i stort sett. Så himla skönt!! :)

• smulan12

Jamtland: ska dom göra det redan? Noah har också kort tungband. Ända ut till tungspetsen, precis som jag när jag var liten. Men dom sa att vi skulle vänta o se till han är 1-2 år.? Men visst, han kan ju äta bra ändå.

• smulan12

Okej du. Ja vi får se hur det går. Jag klippte mitt vid 5. Kunde inte sträcka ut tungan. Slicka mig om läpparna fanns inte. ::p

• smulan12

Jag gav lite messmör när Noah hade jätteont i magen. Men när jag berättade det på BVC sa hon att jag inte skulle göra det. För det är salt i och det kan inte bebisar bryta ner förren de är ett år typ. Men så farligt är det nog inte. När jag var bebis var det det dom rekommenderade mamma att göra. ?

• smulan12

Sajo81: jag ser inte heller okej ut. Dom trasade sönder mig lite med klockan och det har inte läkt alls fint. Tror några stygn har suttit för långt isär så det har inte läkt ihop riktigt utan blivit som ett hål nästan. (sprack längs med blygläppen på ena sidan) och det sista stygnet ut på läppen (blev kluven på mitten) lossnade för tidigt så där är som ett Jack. :( ska på efterkontroll den 4 så får se vad hon säger om det då.

Majsandra.wordpress.com

Svar på tråden Juli bebis 2012