Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

owner skrev 2012-02-16 12:15:37 följande:
    Nu har vi varit på UL och är flyttade från den 14e till den 10e. Det var en liten kille därinne. Vill nån datakunnig ändra på listan åt mig? :)
    Grattis! jag har uppdaterat dig på listan...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Emma85 skrev 2012-02-16 16:12:29 följande:
    Hej alla söta Julimammor :) 
    skrev in mig i bf listan :) Väntar mitt 4e barn i juli :)
    Hur mår ni alla? 
    Grattis och välkommen!

Vilket datum är du beräknad till? Såg dig dock inte på listan? (ser ett inlägg, men hittar inte ditt nick)

Mår hyfsat bra än så länge, inga direkta foglossningar än... man kanske ska tala väldigt tyst om dom... Flört
    Däremot vid varje nysning så smäller det till i ligamenten i magen och de kan faktiskt göra j*vligt ont.
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-16 19:50:39 följande:
    Hur går det för dig Trolla? Har du vågat tala om för din brukare och hans mamma än?
    Jo da, i lördags tog jag mod till mig och hon tog det bra! Så nu känns det mycket bättre!
    Nu är det bara chefen och mina två assistentkollegor kvar... 7 mars har vi nästa möte och då ska vi prata semester... för min del blir det mammaledighet!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-16 20:40:03 följande:
    Hi Hi Hi, skönt va? :o) Vad skönt att hon tog det så bra. Sa ju det ;o) Hoppas din chef och kollegor tar det lika bra. Jag var och hälsade på på mitt jobb igår. Åh, vad jag saknar dom :o( Dom blev jätte glada när jag kom, kändes skönt. Imorgon ska vi hämta hem våran nya bil, ska bli SÅ skönt. Är även barnfria i helgen, så då blir det lite lugnt. Ska kika på lite baby saker tänkte vi.
    Åh... jag vill också veta vad jag väntar, för jag vill HANDLA!!! ...

Spännande med ny bil, vad blir det för någon?
    Najs att ni får vara lite för er själva, det behövs ibland... ladda på batterierna och bygga på kärleken lite också för den delen...
  • Trolla75

Vad härligt med alla RUL och busiga livliga små bebbar...

På måndag är det min tur och jag toklängtar!!!

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-17 07:01:35 följande:
    Åh, nu är det bara helgen kvar för dig, sen får du titta på er lilla :o). Vill din man oxå veta könet? Eftersom bm inte var helt 100, så beställde jag ett TUL i april, då jag är i v:26, så tyvärr känns det inte helt oki att rikta in sig på flick kläder. Ska kolla barnvagn och lite sånt. Ja, det kan vara skönt å få göra det själva, så man får kolla i lugn och ro. Vi har köpt en KIA Sorento, det är en 7 sitsig bil. Ingen buss liknande utan en mer jeep liknande bil. Måste ju ha en 7 sitsig nu när vi blir 6 st i familjen :o). Skönt att vi blir av med volvon idag oxå.
    Ja jisses, ni blir en riktig storfamilj nu, snygg bil!!!

Vi blir ju "bara" 5 så jag kommer fortsätta kuska runt i min älskade Saab 9-5, det är ju inte jätteofta vi knör in oss allihopa men det funkar, tycker det är gott om plats Flört speciellt när det är jag som kör! Hahaha...

-Idag ska jag klippa mig, åh va skönt det ska bli! har inte klippt mig sedan oktober... lite väl långt mellan varven...
    Ja du nu är det snart måndag och RUL, hoppas helgen går fort... men det tror jag, vi ska på kalas både lör & sön.

Jag vet inte om gubben vill veta könet? jag vill!!! med lillasyster ville han inte veta! Men jag får förklara att det har med praktiska saker o göra! Men helt ärligt så tror jag inte att de berättar på vårt sjukhus, NÄL -Trollhättan.

Jasså ni fick inget 100%igt svar på könet? att de då vågar säga nått?

Jag hoppas i alla fall på en tjej, det skulle underlätta att jag slipper köpa allt nytt... Flört
    Missförstå mig nu rätt.
  • Trolla75

I morgon går jag in i v. 19 Skrattande idag är det (17+6) tycker tiden har gått såååå fort!

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-17 20:45:03 följande:
    Idag har vi varit på vårat RUL!! Allt såg bra ut, och jag vart inte flyttad någonting. Däremot så ville bebis inte visa vad den hade mellan benen så det får bli en överraskning längre fram istället... : )

Nu har jag dock fått en ny noja...

Det är att jag ska ha fått havandeskapsförgiftning... jag tycker själv att jag har svullnat lite i kroppen och sen har jag haft klåda som fasiken på mina lår ( eller framför allt 1 av dom..  ) framför allt de senaste dagarna.. men går det inte över får jag ringa till BM igen i slutet på nästa vecka och se om de kan ta lite prover...

Att man alltid ska vara nojjigt får någonting alltså!! : )

Men skönt att se att bebisen i alla fall mådde prima! : ) 
    Jag hade ju en fruktansvärd huvudvärk för någon vecka sedan... var också rädd att det kunde vara havandeskapsförgiftning, men på VC sa sköterskan att de var i tidigaste laget för att utveckla preeklampsi.

Positiva tankar nu! går man o tror någonting riktigt starkt/mycket så kan det säkert bli så och det är ju inget man vill önska sig...

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 08:59:00 följande:
    I fredags firade jag min syster som fyllde år och hennes sambo som fyllde år, min son va me där för han fyllde igår men ja skulle bröllop.
    O imorron fyller dottern år.

Ngn annan här inne som har annan pappa till barnet i magen eller utanför magen ???
    Du har också två februaribarn, jag med... Grattis till dina! (då har du också en vattuman och en fisk) jag med...
    Kul med bröllop!

Min äldsta har en annan pappa... Men min man har vart med sedan hon va 3 år, lillasyster & pyret i magen har samma pappa...

I morgon smäller det! det är dagen med stort D, vi ska på RUL!!! wiii... *längtar så* så vid den här tiden i morgon är det klart... Flört
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 12:07:29 följande:

har sån ständigt molande " mensvärk "  de är drygt och inte alls skönt , haft de nu 1 vecka varje dag , är sällan borta. Är i vecka 18 (17+5) !

ngn mera ?

Har inte haft någon molande värk alls! men där emot sammandragningar varje kväll.
    Men du är säkert mycket mer aktiv än vad jag är... Jag har som sagt ett väldigt lugnt och bekvämt jobb, allt går långsamt och när jag är ledig så är det kanske lite väl mycket soffläge ;) så stress och en massa måsten finns inte i min vardag. Kan de vara skillnaden tror du? Nu har du jof. haft fullt upp med kalas och bröllop så detta kanske är straffet?
    Dags att införa lite välförtjänt vila ;)
Svar på tråden Juli bebis 2012