Inlägg från: smulan12 |Visa alla inlägg
  • smulan12

Juli bebis 2012

Ojdå sajo. :/ hoppas det går bra. Jag räknade inte heller med att se lika dan ut som innan. Men ett tag såg det ut som dom dom kört mig i en köttkvarn. Klitorisen fick dom ordna till för hon tryckte mot med klockan där och använde den som hävstång typ. Gjorde så jävla ont. Känns som det sitter nåt i vägen där nu och ibland ömmar det när jag torkar mig och så. Tror inte ja har några stygn kvar. Noah är 8v i måndag. Mina stygn började lossna redan efter 1 vecka. Och efter 4 tror jag alla var helt borta.

• smulan12

Noah har med ätit oftare. Han har ätit småstunder, väntat lite o sen velat äta igen. Trodde min mjölk höll på att ta slut eftersom det har varit så himla mkt tråkigheter som påverkat en. Men jag tänkte att jag minsann skulle amma till sista droppen.. Döm av min förvåning när det började rinna till mer mjölk igen. :) det har till och med börjat läcka lite igen från det ena bröstet när jag ammar med andra och om han inte ätit på många timmar. Så himla glad. :)
    Om Noah har fortsatt att öka i vikt lika mkt som innan så väger han över 6kg nu.!! Ingen liten bebis längre. Mammas tjockis. :)

• smulan12

Nej fru Sandra det är inte överdrivet tidigt. Blev väldigt chockad dock. Har inte haft han så mycket liggandes på mage än så trodde det skulle ta ett tag till. Jag var yngre när jag började rulla.

• smulan12

Har precis varit uppe och fått i Noah ersättning för första gången. Det var inte populärt riktigt men efter en liten stund tog han flaskan. Har försökt ge han brösten innan men han blir inte nöjd och jag känner att jag inte har mycket mat. Så detta målet fick han bara ersättning. Sen pumpade jag så mycket jag kunde efteråt för att se hur mycket det blev när han inte ätit innan. 90 blev det ungefär. Så de värmer vi till nästa gång.
    Trodde inte jag skulle kunna amma så länge som jag gjort eftersom det varit så mycket senaste tiden. Hoppet är inte helt borta än så vi försöker få igång de igen. Heja!

• smulan12

Har varit på efterkontroll idag. Hon fick det att låta som att musen såg bättre ut än jag trodde. Men det är som två små hål genom ena läppen och ett jack. Hon skulle kolla upp om vi ska göra något åt det och dethär med urinröret som fortf ömmar ibland och känns som det sitter något i.

• smulan12

Frusandra: Noah hade också lite avskavt så runt halsen i sina väck. Tvättat och torkar torrt och sen lagt på kroppspuder och det har blivit bra. Kollar varje dag hur det ser ut och att det inte är fuktigt. Har dessutom en handduk mellan han och mig mot hans kind när jag ammar så hamnar det mesta han slabbar på den. :)

Majsandra.wordpress.com

• smulan12

Varit på BVC idag. Noah är 11veckor och väger nu 6865g och är 62cm lång. Riktig liten klump. :)
    Här blir det dop 28/10. Ser fram emot det, även om jag inte är djupt troende. Men alla i våra familjer är döpta och nästan alla konfirmerade. För mig känns dop lite som Kalle Anka på julafton, om ni förstår hur jag menar. :p

Majsandra.wordpress.com

• smulan12

Idag har min brors tjej, som förlorade sina tvillingar börjat skriva blogg. Är ni intresserade av att läsa finns länken på min blogg. Majsandra.wordpress.com
    Inatt blir det nog inte mkt sömn för min del. Noah sover son en stock sen strax efter 19. Men jag bara ligger här och stirrar ut i mörkret med en klump i magen. :/

Svar på tråden Juli bebis 2012