Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Tekla; i vårt landsting har vi en Mammamottagning dit jag gick för odling. Vissa landsting har amningsmottagningar. BVC var det som informerade mig så hör med dom.

• Jamtlandstaus

FruSandra; jag har oxå så med avslaget. Känns länge men det verkar normalt. Jag har dessutom drabbats av framfall men det sägs kunna gå tillbaka av sig själv efter några månader...hoppas på det, det är inte så roligt att vara uppe å röra på sig!
    Försöker komma ihåg knipträningen men ack så lätt att glömma. Någon som har något bra tips för att komma ihåg?

• Jamtlandstaus

Sajo; på mig känns framfallet som om jag har en dåligt instoppad tampong, som om något hänger ut i slidöppningen. Kan dessutom känna detta något när jag sitter på toa.
    Frågade barnmorskan när jag sprang på henne i korridoren på BVC o hon sa att det vanligaste är att det går tillbaka inom några månader när muskulaturen återfår sin elasticitet. Å det hoppas jag verkligen att det gör!

• Jamtlandstaus

Sajo, tror det kan vara klokt att inte börja med jogging redan, iaf inte om du har känningar liknande framfall.
    Tunga lyft ska man oxå undvika. Min BM tyckte t.o.m att babyskyddet+baby var för tungt...

1177.se skriver så här:
    "Efter en förlossning kan man få framfall som går tillbaka efter några månader, när vävnaderna i bäckenet återfår sin elasticitet."

• Jamtlandstaus

Grattis cattiwik, äntligen är hon här!
    Hur gick förlossningen, hur stor var hon, har ni namn klart till henne??
    Berätta gärna när/om du vill när du får tid.

• Jamtlandstaus

Verkar som vi är många som har det tufft just nu!
    Känner inte att jag kan vara glad o tacksam över det som faktiskt fungerar just idag... Känner mig totalt dränerad! Hon skriker jättemycket, min mage protesterar å jag har haft diarré i över en vecka, amningen på hö bröst är fortfarande smärtsam o bröstvårtan har nya blåsor.
    I morgon ska vi äntligen få träffa en läkare som ska avgöra om hennes tungband är för kort.
    Även om det låter hårt så hoppas jag att det är för kort för det sägs vara ett enkelt ingrepp att åtgärda o de flesta säger att amningen förbättras efter det...å då finns det hopp att det ska fungera utan smärta! Annars ger jag nog upp amningen
    Otroligt störigt med framfallet dessutom då det känns olustigt att vara uppe å gå - promenader som annars är en lisa för själen.

• Jamtlandstaus

Vi hade oxå BVC besök idag. Lillan är drygt 6 veckor. Hon har endast ökat 800g på dessa veckor men det verkar vara ok tycker BVC. Träffade läkaren som bekräftade att hon hade ett kort tungband, så nu har vi fått en remiss till öron-näsa-hals.
    Hoppas så att amningen blir bättre efter
    åtgärd!!
    Skulle inte förvåna mig om fler saker rättar till sig om hon kan äta bättre; större viktuppgång, längre vakentid, mindre skrik (hoppas, hoppas)...piggare mamma o pappa
    Är så trött på min mage som inte vill behålla någon roligare mat än blåbärssoppa o rostbröd När jag för en gångs skull i livet kan äta vad jag vill utan att lägga på mig så kan jag inte äta
    Annars har det varit en härlig dag o solen har för en gångs skull skinit o luften varit varm
    Har klippt gräsmattan då åkgräsklipparen äntligen är hel känns skönt att ha gjort något!

• Jamtlandstaus

Fru Sandra, jag har just så o tror det är framfall. Dock hoppas jag att det ska gå tillbaka av sig själv, det kan tydligen det när bäckenmuskulaturen återfår sin elasticitet...
    Jag ska på efterkontroll hos BM i morgon, får se vad hon säger om framfallet.

Har era skruttar skorv i hårbotten o ansikte? Tar ni bort det o i såna fall hur gör ni?
    Jag har provat i pannan med olja det hjälpte inte mycket, provade sedan Innotyol vilket bara gjorde allt till en vit kaka :-S, provade sedan Purelan o skrapade lätt med nageln vilket gav bäst resultat men det som sitter i håret har jag inte försökt mig på.

• Jamtlandstaus

Suck vad trött jag blir. Sambon tog bilen med babyskyddsinsatsen till jobbet i morse o jag skulle ta den andra till MVC för efterkontroll. Det visar sig då (efter att ha klätt på o spänt fast en tjej som skrikit sig harmynt) att säkerhetsbältet är alldeles för kort
    Ingen efterkontroll för mig idag alltså... fick ny tid på torsdag, tur att det gick att ordna en ny tid så snabbt!

• Jamtlandstaus

När jag fick sonen hade jag en infarkt i en femkronas storlek på moderkakan. Helt ofarligt sa de då. Men hur allvarligt det är beror väl på antal, storlek o placering.

Har varit på efterkontroll idag o det var inte framfall som jag trodde utan det var slidväggarna som svajade lite som BM uttryckte det. Knipövningar vad det som gällde så skulle det gå tillbaka, men det kunde ta upp till ett halvår :-/

I morgon är det dags för dotterns tungband att klippas, låter brutalt men ska tydligen vara en snabbt o enkelt ingrepp...

Svar på tråden Juli bebis 2012