Juli bebis 2012
Vår pruttar mkt och hon har också ont i magen, men nästan bara på kvällen ochnatten. Funderade också på att utesluta mjölk, men om det är mjölkallergi borde hon väl ha ont i magen på dagen med? Då är hon ju mest bara gasig...
Vår pruttar mkt och hon har också ont i magen, men nästan bara på kvällen ochnatten. Funderade också på att utesluta mjölk, men om det är mjölkallergi borde hon väl ha ont i magen på dagen med? Då är hon ju mest bara gasig...
Ursch mens låter Inge vidare!
Här har man just nu ett mega bröst och en hängpatte mjölken vill inte riktigt komma igång på det bröstet sär bröstinfektionen var, rätt snyggt måste jag säga, haha!
Vår Rakel rullar runt, hon är bara 5 veckor, stark i nacken har hon varit sen födseln, hon står även på benen om man håller henne under armarna, vet ej om det är tidigt men mamman blir iaf imponerad
Woho! Vår tjej har sovit i vaggan hela natten för första gången ätit typ varannan/var tredje timme, sen ner i vaggan för att sova. Har visserligen fått vagga en hel del för att det ska funka men ändå
vi fick ha vår säng för oss själva!
Vi använder libero pga att hon får röd stjärt av pampers. Här kostar blöjorna 84 kr om man handlar varor för 200, o det gör man ju nästan alltid samlar också poäng, det tycker jag är bra!
Skönt Anjiali!
O vår skrutt har ont i magen, har gett henne nan ersättning nu ett mål om två kvällar i rad nu o upplever att magontet blivit värre, vad gör man då?
Svårt att sova har hon med, ammar henne sen tar det typ en timme att söva om henne!!! Nån som har ett bra tips på vad man kan göra då?
Är det skillnad på Nan plåtburk o Nan i kartong? Det visste inte jag. Jo har tänkt att det kan ta ett tag o vänja sig, jobbigt bara att hon har så ont så hon gallskriker
Okej tack Libe!
Pratade med BVC och de tyckte att jag skulle testa NAN ett par dagar till o sen om det inte blev bättre skulle jag prova Baby Semper. Om det heller inte fungerade så skulle vi diskutera om man skulle testa mjölkproteinfritt.
Känns jobbigt bara att prova sig fram, man vill ju inte att tösen ska ha det så ont...
Köpte en babybjörn häromdagen med höftbälte och bra stöd för ryggen, kan rekommendera den starkt!
Hon älskar att hänga i den och samtidigt kan man göra saker själv
Tror min mjölk börjar sina på mitt enda bröst som fungerar blir sladdrigt direkt när hon äter och sen vill hon amma direkt efter en stund igen, känns inte alls kul men vad gör man, blir tvungen att ge mer ersättning än vad jag tänkt från början, hade bara tänkt att ge ett mål mat på kvällen men får ge mer nu, tänk att man ska må dåligt över att man inte kan amma, det trodde jag inte att jag skulle göra, men men, vill ju att tösen ska bli mätt.
Jag ammar och ammar känns det som, problemet är ju att jag bara har mjölk i ett bröst då det andra dog när jag fick bröstinfektionen. Skulle ge vad som helst för att kunna växla mellan båda brösten, hon vill ju ibland äta varje timme och då blir det tufft för mig att bara ha ett bröst, gör rätt ont för bröstet får ju aldrig vila! Så när hon ammat tills det inte kommer något mer ur bröstet så och hon fortfarande är hungrig så har jag ju inget annat att ta till än ersättning