Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

MissMurrig skrev 2012-05-02 06:26:00 följande:
    Hmm, som sagt, det mesta har vi sedan sist. Men det som jag känner kan behövas, som vi ska ha hemma iaf. Är: *Spjälsäng *Vagn *Babyskydd *Blöjor *Nappar *Flaskor *Amningsnapp *Uppsamlingskopp *Tutt-bindor *Våtservetter  *Badolja *Idominsalva *Solskydd till vagn och bil *"Boken om mig"  *Frottélappar *Sängkläder  *Filt (*Klämmor som man kan klämma fast filt med över vagnen som extra solskydd/insynsskydd) *Kläder: *Bodys minst 6-7 st *Tunna byxor  *Strumpor *Pjamas *Hjälmmössa *Solhatt *Långärmat *Tunn overall 

Bra lista! För oss är det ju första barnet så det är sjukt svårt att veta vad man ska ha hemma och hur mycket. Nu kapar jag listan och ber er lägga till saker som ev. kan ha missats så kan jag ha den som inköpslista sen : ) Hoppas det går bra! Blodtrycksrapporten från i måndags kommer här också. 130/80 +1 på protein. Ska få träffa läkaren på fredag så han får bestämma om jag ska gå varje vecka till barnmorskan och även om jag ska göra en 24-timmarsmätning på blodtrycket. Ni får hålla tummarna att det håller sig nere, både protein och blodtryck : )
  • EllaBella02

Alltså jag tänkte mig att smörja min vajayjay med mandeloljan. Jag läste på instruktionerna på förberedelseoljan att den mjukar upp, så pass bra att den kan sätta igång förlossningen och därför ska man inte ha den förrens v 34. Var några speciella oljor som gjorde det, så jag tog mandeloljan istället, men den kanske man inte ska använda i dom nedre regionerna?

• EllaBella02
    SaJo81 skrev 2012-05-03 08:09:05 följande:
    Aha...tänkte köpa den där förberedelseoljan med, kan den starta förlossningen alltså? Kanske man kan va väldigt intensiv med den sista två veckorna så kanske bebisen kommer när man "vill" vi har ju BF 19juli och ska på ett bröllop 30juni och ett 4 augusti, hade varit bra om bebisen kommer precis där mittemellan:p haha

Ja, jag antar att det är det de syftar på. Om du går in på frågor och svar på länken som är högre upp i tråden så står det där. : ) så prova du! :)
  • EllaBella02

Då har jag träffat läkaren. Han sa väl inte så mycket förutom att jag ska hålla koll om jag får huvudvärk eller flimmer för ögonen, då kan det vara havandeskapsförgiftning. Men blodtrycket låg på 130/85 idag och han sa också att de inte behandlar högt blodtryck om undertrycket är lägre än 110. Hade även +1 på urinen idag, men det har jag också haft tidigare. FiSck en ny tid till barnmorskan så då ska jag väl gå varannan vecka nu då om jag förstår dom rätt : ) Bara bebisen mår bra så kan jag stå ut! Ha en trevlig helg brudar!

• EllaBella02

Välkomnar v 31+0 v32 idag!
    Känns som det rullar på ganska bra nu, även om jag såklart längtar väldigt mycket tills att jag får sluta jobba om 3 veckor! : )

Jag känner också hicka till och från tror jag.. mest ner mot typ precis ovanför venusberget, eller vad det heter.. :)

Vet inte vilket håll min ligger åt faktiskt, men jag ska till barnmorskan på onsdag så jag får fråga då.

Förvärkar och sammandragningar vet jag inte heller om jag har känt . Antar att jag vet vad det är när jag får dom, men ja, än så länge kan jag inte säga att det liksom har dragit ihop sig i magen på mig.

Lite halsbränna som blivit lite värre på sista tiden dock...

Ha en trevlig söndag brudar!!

• EllaBella02

Idag känner jag mig lite som en slagen hjälte. Har ont i höfterna, drar i magen och ont i ryggen. Ringde och sjukanmälde mig idag, hoppas det känna bättre imorgon. Måste kanske bara vila lite. Känner mig även ganska öm i magen, vet inte om det kanske beror på benens sparkar. Kram på er brudar!

• EllaBella02

Idag bestämde jag tillsammans med läkare och barnmorskan att jag ska sjukskrivas fram till min semester som börjar den 27:e. Pga att jag har fått mer foglossning som påverkar sömnen, som är sjukt viktig då jag jobbar väldigt oregelbundna tider med antingen tidiga morgnar eller sena kvällar och sömnen påverkar ju blodtrycket och det måste jag ju försöka hålla nere, så nu ska jag vara hemma till bebis kommer : )

• EllaBella02

Jag går nu hemma heltid, men har bara gjort det i tre dagar än så jag har mest vilat : ) BM-besök idag 31+3 : sf-32, blodtryck 135/85, socker 5,2, järn 117, hade gått upp från 108 förra gången, vikt 87 kilo, 15 upp sedan inskrivning, hjärtljuden på bebis snittade 135, lät bra och regelbundet sa hon. Sf måttet hade bara gått upp 1 cm från förra mätningen då det hade gått upp 5, från 26 till 31, men hon sa att det oftast blir så att man prickar in någon tillväxtperiod då det drar iväg lite. Hon ville också göra ett till ul om två veckor knappt eftersom jag har haft högt blodtryck och då vill de se att den växer som den ska : ) Kram på er brudar!

• EllaBella02

Just det, min bebis har lagt sig med huvudet nedåt. Jag frågade om den skulle stanna där nu, hon småskrattade lite och sa att hon varit med för länge för att lova någonting. De små rackarna kan tydligen om verkligen vill : ) men högst troligt är att den stanna då den ligger långt ner i bäckenet.

Svar på tråden Juli bebis 2012