Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

momster skrev 2012-10-27 22:06:59 följande:
    Tekla78 hur märkte ni att det satt en under ögonlocket ?
    Trinity är jätte röd på ögonlocket men jag ser ingen blåsa eller vattkoppa utanpå.
    Får kolla noggrannare i morgon och ev ringa rådgivningen om inte natten blir värre för nu har hon börjat små yra.
    usch de låter jobbigt.... hoppas hon bättrar sig snabbt...!

• chess07
    anjiali skrev 2012-10-28 16:01:28 följande:
    Milea 15 veckor gammal imorgon. Inte så nöjd tjej. Sover inget själv på dagen. Inatt somnade hon ordentligt 01. Åt sedan 03 och 06 sen var det tydligen morgon. Pust !!!! Tycker hon är väldigt gnällig. Har inte kunnat göra nått av allt jag ville hinna. Imorgon är jag själv igen med tre barn och ska vara en tålmodig mamma till alla höstlovslediga ungar. Tjena !!! Känner mig ju allt annat än tålmodig, snarare bakfull och jävligt sur.
    Ge mig sömn !!!
    Låter jobbigt... kan du se varför hon inte är nöjd? Ont i magen? Inte mätt?
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-10-30 08:13:54 följande:
    Vi har en Britax Römer. Gillar den massor men tycker att babyskydden börjar se trånga ut! Min tös har vänt sig en gång själ, men de syns att hon gärna vill, men hon har inte riktigt kommit på hur man gör : ) hon är drygt 4 månader : )
    Vi har ett babysafe babyskydd och det tyckte inte A om att sitta i. Ryggen blir för kutad och det blir för trångt åt honom så vi har köpt en Britax multi-tech som han sitter i nu. Egentligen rek. från 9 kg och han väger dryga 8. Men han sitter mycket bättre i den samt att dem sitter Mycket säkrare i stolarna än i babyskydden.

När jag läste era inlägg om när ni plussade kom jag på att det var ju idag för ett år sedan jag plussade! 8 dagar efter ägglossningen fick vi ett pluss! Otroligt vad tiden gått fort! Glad
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-10-30 20:45:40 följande:
    Apropå bilstolar, Vilgot se börjat luta huvudet framåt i sin.. Känns inte alls ok, då nacken spänns..
    sitter han i babyskyddet? Går det inte att få mer lutning på stolen då?

• chess07
    millifjor skrev 2012-11-02 15:45:59 följande:
    Men söver ni dem först i famnen o sen lägger ner dem i vagga/säng?
    La ner henne i vaggan nyss, vaken, o hon sparkar o ålar o har sig. Sitter o vaggar ett tag till o ser om hon kommer till ro :-/
    Vi lägger ned A på sidan i vaggan, snutten framför ansiktet och sen vaggar vi honom. Ibland skriker han en stund och ibland somnar han nästan direkt. Vi kan inte vagga försiktigt utan man får vagga ganska snabbt och kort annars går det inte.

Ni som har spjälsäng, ett tips är att skaffa Brios "bed rockers" att sätta på. Då kan man "vagga" till sömns och vet att det fungerat för många, även oss då vi har en spjälsäng också men inte börjat använda den riktigt än. Bara testat.

• chess07
    millifjor skrev 2012-11-02 14:31:50 följande:
    Ska testa o söva henne i vaggan nästa sovstund då hon sover också bäst om hon får ha sin lilla goselamm över ögonen, ser rätt kul ut!
    Var ute och gick med vagnen nyss och hon låg där i hela tiden! Dock bara 30 min var vi ute men det är en klar förbättring mot annars då hon vagnvägrar direkt! Wohoooooo härliga fredag
    Vi har alltid få ha med selen på promenaderna för A aldrig velat ligga där för länge. Helt plötsligt för 2 veckor sedan somnade han i vagnen! Sedan dess har han somnat dem flesta promenaderna och vi behöver inte ha med selen längre!
    Såå skönt att han kommit på att det är skönt att ligga där!
  • chess07
    momster skrev 2012-11-03 09:35:16 följande:
    Anjiali han har haft feber till och från sen han var sjuk för snart 2 månader sedan. Han är konstant snorig.
    Har du pratat med bvc om det? Hur hög feber har han då när han inte får alvedon? 
  • chess07
    momster skrev 2012-11-03 09:35:16 följande:
    Anjiali han har haft feber till och från sen han var sjuk för snart 2 månader sedan. Han är konstant snorig.
    Har du pratat med bvc om det? Hur hög feber har han då när han inte får alvedon? 
  • chess07
    momster skrev 2012-11-03 20:41:36 följande:
    Då var vi hemma igen.
    Fick en toppen läkare som värkligen lyssnade på oss.
    Fick nu oxå bekräftat att det INTE är normalt att Denver blir blå om sina händer och fötter utan att det faktiskt beror på syre brist.
    Han hade en körtel bakom näsan så nu väntar vi på en operations tid.
    Och helt plötsligt känns det som att allt är på väg åt rätt håll.

Men hur kan nån säga att det är normalt att händer och fötter blir blå?!

Vad skönt att ni fått en bra läkare! Hoppas det ordnar sig för er nu!  
  • chess07
    momster skrev 2012-11-04 12:32:46 följande:
    Finns det nån här som vet hur man anmäler till lex Maria ?
    Ring patientombudsmannen i ditt landsting. Dem hjälper till med sådant
Svar på tråden Juli bebis 2012