Juli bebis 2012
Okej ja så är de för oss också :/
Okej ja så är de för oss också :/
Japp Tyra är ju så lång så vi har bytt, vi köpte en maxi cosi mobi! Jätte bra :) hon blir 6 månader imorgon o vägde 8 kg på 5 månaders kontrollen så hon väger väl inte riktigt 9 än. Men dem sa att vi kunde byta om hon kunde sitta själv o de kan hon :)
Grattis aaev och krya på er alla sjuka!
Idag har vi träffat läkare ang. Tyras mage, den är stenhård från och till. Ibland fastnar avföringen i öppningen så hon blir jätte ledsen för att det gör ont. Flera nätter så vaknar hon och är som en fjäder för att hon har så ont :( imorgon ska vi äntligen få börjar med forlex. Läkaren trodde att hon inte kunde tömma allt och då var de bra om hon fick ha lite lös avföring i ett par dagar för att sedan minska ner
hoppas detta kan göra henne nöjdare på natten framför allt!! Även nu när hon får tänder så är magen stenhård, den brukar ju bli lösare :/
Jag blir galen på nätterna (har det säkert inte värre än viss här) men fram tills Tyra var 4 månader så Stensov hon jj på nätterna! Men sen ändrades allt, läggningen är hon jätte snäll på somnar själv i sin egna säng runt 19-tiden! Men sen precis när jag går o lägger mig så vaknar hon o är bara gnällig...o sen är de typ 10 uppvak per natt :o
När Tyra var sjuk fick vi rekommendation att ge semper fruktdryck, just för att dem skulle få i sig vätska! :)
VAd använder ni för näs sug? Jag köpte en näs Frida på babyproffsen! Den var helt oroligt bra!!!
Jag gjorde egen havregrynsgröt idag och det åt hon med gooood aptit! :) har även gjort eget päron,äpple och Katrin plommons pure :)
Ja de gjorde jag med, körde dem i stavmixeen innan o hade ungefär 1,5 dl vatten och ca 0,75 dl mixade havregryn!
Åh nu vet jag inte vad för knäpp idé tyris fått somnar vid 19 o nu 45 min senare så ligger hon o snackar i sängen! Varit så några kvällar i rad nu...