Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

Grattis och välkommen! Håller tummmarna för oss alla :)

Vecka 5 idag :) 4+0 tjohoo! haha önska tiden kunde gå liiiite snabbare nu i början. Skönt att ha er att prata med å fördriva tiden.

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    ettplusett skrev 2011-10-30 08:52:11 följande:
    Hejsan och grattis alla!

Jag fick mitt plus i ondags och har bf 2/7. Första barnet för oss.

Som alla förmodligen är första gången är jag väldigt nervös och jag har sedan i fredags haft lite blödningar. Det har varierat mellan mörkt bruna flytningar till rosa prickar på papperet. Jag har dock fortsatta symptom med illamående/kräkningar, trötthet och ömma bröst. Kissar en gång i kvarten känns det som också :P

Har någon annan haft sådana här blödningar i tidigt skede? Är det normalt? 
    Hej och grattis :)

Jag har själv inte haft några blödningar men det ska ju vara helt normalt och ganska vanligt i början. Eftersom du fortsätter ha symptom så är ju det ett bra tecken. Om du är orolig kan du kanske kolla med nytt gravtest? om det blir starkare så stiger dina hormoner och det är ju oxå gott tecken.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-30 21:36:11 följande:
    Har ni också svårt att förstå att ni är verkligen gravida? Jag fattar det inte än.
    Ja verkligen. Jag fattar väl inte fören första vul i vecka 13 när man äntligen får se bebisen.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    vädursflicka skrev 2011-10-30 22:12:04 följande:
    Gör man alltid VUL? Eller är det under "speciella omständigheter" endast? :)
    Nej tyvärr gör man inte det. Jag fick ett MA i vecka 13 innan jag fick min son så jag får vul i vecka 13 om jag själv ber om det, för att minska oron för ett nytt.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-10-30 22:53:32 följande:
    Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kom på det när jag tittade på tv med sambon. Satt helt lugna och kollade en serie.. trötta.. så får jag en AHA-upplevelse nästan och "skriker" ut helt lycklig: SHIT, JAG ÄR JU GRAVID!!!!   Haha, mycket rolig blick jag fick från sambon. :D

FRÅGA: Är det ngn mer som fått ont i äggstockarna? Nu har de försvunnit, men högg till ett tag innan, blev lie orolig. Är de normal smärta? Har ingen växtvärk direkt (som mensvärk) än...
    Jo det hugger till i äggstockarna ibland och rker som vid ägglossning nästan :) helt normalt, hade så med sonen oxå. Jag har molvärk nästan hela tiden oxå, sen en vecka efter ägglossningen typ :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Nej, morgonkaffe kan jag inte leva utan. Lite jobbigt nu när man inte får ta en snus till :) men de går bra ändå.
    Hur mycket kommer ni dra ner på kaffet?

• michelodeon

Ja på morgonen är det viktigast. Så jag tänkte dra ner till tre koppar, dricker kanske fem sex koppar annars :)

• michelodeon

I Enköping, där jag bor, har man inget sånt samtal. Man går direkt på inskrivningen, underligt hur det kan va så olika.

• michelodeon
    bevingad skrev 2011-10-31 15:50:30 följande:
    Shit vad jag äter!!! Jag är hungrig konstant... som mellanmål nu kör jag grönsaker med dippa... såååå gott
    Fick tid hos bm nästa fredag...
    Känner igen det där :) hungrig jämt och att äta är bra för illamåendet har jag märkt. Det va rätt jobbigt på jobbet ett tag på fm :( men sen blev det 9-fika å då blev det bättre igen... småäta är nog grejen.
    Får försöka småäta frukt å riskakor så man inte går upp så mycket. När jag var gravid med sonen gick jag upp 27 kilo :( å det va inte lätt att bli av med.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012