-
Håller tummarna för det!Kiwi10 skrev 2011-11-03 08:31:21 följande:Hoppas på att få joina er på tisdag.....
-
Det kan vara lite tidigt för dem att se något som ger dig svar, men om du är orolig och vill åka in till gynakuten gör det utan att ringa först. Jag gjorde så flera gånger och de nekade mig aldrig att bli undersökt. Ringer man säger de oftast till en att avvakta och det pallade inte mitt psyke med.
Håller tummar och tår och allt som går för att det ska gå bra för dig! Klart det ska gå bra! -
Jag är så glad över min BM! Har inskrivning först 28 november egentligen, men ringde nyss och frågade om jag inte kan få komma tidigare då jag vill att de kollar upp mina körtelvärden redan nu. Hon var så himla gullig och gav mig tid redan på måndag. Rekordtidig inskrivning, men jag vill inte ta några risker den här gången.
-
Oj, det var lång tid. Jag fick som längst sitta på gynakuten 3 timmar och det tyckte jag var mycket. Du gjorde i alla fall helt rätt som åkte dit. Det är olidligt att gå runt hemma och bara avvakta.Ella Jade skrev 2011-11-03 10:57:59 följande:Ni är underbara!! Sitter nu på akuten. 6-8 tim väntetid. Jisses. Men ska först få tala med
sköterska som får bedöma lite.
Vi är många som tänker på dig! -
Förra gången var jag i vecka 7, den här gången kommer jag vara i vecka 5. I vanliga fall väntar de till vecka 8 där jag bor, men jag tycker det känns bra att få det gjort och få prata med en BM.JonnaA87 skrev 2011-11-03 11:38:53 följande:
Ringde MVC för en stund sedan å fick tid redan nästa torstag.. tyckte det kändes jätte tidigt e ju bara i v7 då...hmm men d e rätt gött å träffa henne tidigt me fall d skulle va nått? vilken vecka va ni i vid ert första besök?
-
Idag drar det och har sig i magtrakten, värker lite svagt. Igår oroade jag mig för att jag inte kände något, idag oroar jag mig för att jag gör det. Det gör inte direkt ont, mer som molande mensvärk. Hur ni andra det med symptomen? Jag väntar fortfarande på att mina bröst ska börja ömma som förra gången då jag ibland knappt kunde ha kläder på mig.
-
Ari Gold: Håller tummarna för dig! Vet precis hur jobbigt det är när man blöder. Spelar ingen roll att man vet att det är relativt vanligt med ofarliga blödningar. Styrkekram!
-
Det där är en fråga jag funderat en hel del på. När jag var gravid i våras läste jag i en gravidtidning att det var en myt att det skulle vara farligt att färga håret, samtidigt var det ju ett tv-program som sa tvärtemot. Då jag själv får närmast panik när jag tänker på hur gråhårig jag kommer bli om jag inte gör det kollade jag med min frisör som jag litar på och hon sa att så länge man inte överdriver är det ingen fara. Man behöver ju inte färga håret var och varannan vecka. Hon sa också att hon själv både färgat håret och arbetet på frisörsalong med hårfärgningar under båda sina graviditeter och hon var inte det minsta orolig.Soffiie skrev 2011-11-04 08:51:27 följande:
skulle ni våga färga håret? jag måset verkligen ser inte klok ut men vet inte om man vågar,,
Själv har jag inte bestämt mig än för hur jag ska göra, men har en frisörtid om en vecka så jag har inte så mycket tid på mig att ta ett beslut.Jag kan och VILL dricka kaffe. Vanligtvis blir det nog 5-10 koppar för mig också, men som gravid ska man ju inte dricka mer än max 3 x 1,5 dl om dagen så jag njuter numera av två koppar på morgonen och får sen klara mig.skulle ni våga färga håret? jag måset verkligen ser inte klok ut men vet inte om man vågar,,
Kan ni som vart stordrickare av kaffe dricka kaffe nu som gravida? jag kan inte men är sugen men bara jag känner lukten så får jag avsmak innan drack jag en 5-10 koppoar om dagen.. saknar det lite en kopp kaffe på morgonen så där,,
-
Jag har gått med i facebook-gruppen! Än så länge den enda med bf i juli ...BebisVagga skrev 2011-11-04 08:56:08 följande:
Ni glömmer inte facebook gruppen va..
Helt hemlig grupp för blivande 2012 mammor..
o ja den e helt hemlig.. ingen kan söka den eller se nått innehåll eller medlemmar i den.. ingenting syns även om du gillar eller skriver i den...
Adda mej på susanne surre Nilsson så lägger jag till er
-
Någon mer än jag som fryser? Det är 22,5 grader i rummet jag sitter här på jobbet och jag har långärmat på mig, men fryser som bara den.