Inlägg från: Lyckliglottad |Visa alla inlägg
  • Lyckliglottad

Juli bebis 2012

Kimber skrev 2011-11-10 10:39:21 följande:
    Nu har jag pratat med barnmorskan hemma i Sverige, och hon gav mig nya veckor och datum.
    Enligt henne är jag i vecka 6 [ 5+6 ] och BF den 6 Juli, samma dag som min bror fyller år hihi ^___^
    Grattis Vad kul Hur kännns det då har du några symtom? Solig
  • Lyckliglottad

Idag går jag in i v 6 känns skönt att det går framåt {#emotions_dlg.flower}

• Lyckliglottad
    Kimber skrev 2011-11-10 11:51:25 följande:
    Vilket BF -datum har du fått förresten?
    12 juli , men ska på VUL om 2 veckor får veta lite mer då exakt
  • Lyckliglottad
    Kimber skrev 2011-11-10 11:48:51 följande:
    Tack snälla!

Det känns omtumlande och spännande ^___^
    Jag har illamående och lite yrsel ibland, imorse var den värsta dagen för illamående, men man får försöka tänka att det är ett "friskhetstecken" hihi.
    Mina boobs har även blivit större och tyngre O__O

Grattis till dig med! Ja visst känns det oerhört skönt så länge det rullar på. Varje gång man får lägga på ett veckonummer känns såå bra!
    Har du själv några symptom? Har du fått tid hos barnmorska ännu?
    Ja detta är mitt 3 barn och det känns lika spännande och omtumlande samma gång, fast man har vart med om allt förr. Men varje graviditet är speciell och unik på sitt vis Solig

Jag har rätt så mkt växtvärk och illamående just nu annars som vanligt
  • Lyckliglottad
    Kimber skrev 2011-11-10 13:25:58 följande:
    Okej, vad spännande för syskonen också nu då *____*

Det här med VUL har jag inte riktigt förstått, är det något man har rätt till eller är det något som görs på rutin i olika städer osv? Finns det en spec. anledning till att man gör VUL?
    ja

Det är inte något som görs i varde stad utan det är så olika från stad till stad. Sen varför man gör det är också hemskt olika.
  • Lyckliglottad
    Tolle83 skrev 2011-11-10 17:04:55 följande:
    Värst vad denna tråd stått still idag :O inte likt er tjejer ;)
    Ja äkte hem från jobbet idag. Tröttheten var outhärdlig! Ja mådde illa för ja var så trött.
    Jag har inte sagt nåt till kollegorna än, funderar på att vänta tills jag varit på vul. Jobbar på förskola och har barn med speciella behov på avdelningen. Ja är orolig att nåt ska hända när dom 'flippar'.. Då är de sparkar och slag som härjar...
    Imorn kl 8.15 får ni tänka på mej.. Då är de vul dax och jag är skitnervös!!
    Hur mår ni andra? Idag har ja haft lite småont i magen o ner på ljumsken :S
    Absolut tänker på dig så, vilken vecka är du i? {#emotions_dlg.flower}
  • Lyckliglottad

FY fasen vilken illamående man har fått. från ingenstans så har det kommit på en som ett brev på posten dom senaste 2 dagarna. Någon mer som har tips mot illamående eller med har mkt illamående?

{#emotions_dlg.flower}

• Lyckliglottad
    Sladdis skrev 2011-11-11 10:54:04 följande:
    Har också sömnproblem. Tar tid att somna fast jag är trött, vaknar flera gånger under natten och sen vaknar jag tidigt!Obestämd Så var det inte alls med de andra två..... Funderar kanske mer nu än man gjorde då?
    Jag vaknar också med under nätterna och har tok svårt att somna om. Väntar du med nummer 3?
  • Lyckliglottad
    emma0303 skrev 2011-11-11 11:02:23 följande:
    Köpte sea-band på apoteket... funkar kanon bara efter några minuter ;)
    tack för tipset tror jag får prova det jag med då
  • Lyckliglottad
    Tolle83 skrev 2011-11-11 11:06:35 följande:
    Hallå alla! Idag var jag på vul :) han såg endast hinnsäcken som jag trodde. De satt iaf på rätt ställe och han kunde se en liten liten prick på knappt 1mm vilket kunde vara fostret, men han vågade inte svara helt hundra på de.
    När ja åkte därifårn och läste i mina appar så står de att fostret nu borde vara 4-7 mm. ju mer ja tänker på de desto oroligare blir jag.. Vad ska ja nu tro?!
    Jag fick iaf en ny tid 5dec för att kolla hjärtat :) jag ska försöka att inte tänka så mycket. Tar de som de kommer lixom.
    Nu har ja iaf handlat min första bebistidning. "vi föräldrar gravid special 100 sidor för dej som väntar barn! "
    Så nu ska ja mysläsa lite :)
    Man kan inte se så mycket innan v 7 för det är då OFTAST man kan se en liten krabat och ett tickande hjärta. Vissa har sett det innan v 7 med. Försök och inte tänk så mycket på det allting såg ju fint ut och nästa gång du ska på VUL lovar jag att du kommer se en liten krabat med ett pickande hjärta Solig
Svar på tråden Juli bebis 2012