• Libe

Juli bebis 2012

Jag har stygn som skaver, har väntar på att dom ska ramla bort men kanske får gå och ta en titt.

Ursäkta uttrycket - men skit BVC har inte fått tag på någon på hela dagen. Har en lite. Som har jätteont i magen och inte kan bajsa. Vad fan gör man? Hjälplös morsa, ja!

• Libe

Skönt att slippa avslaget, här är vi inne på fjärde veckan och jag känner mig otålig. Förstår att du är nöjd att slippa efter 7 :)

• Libe

Tack för alla svar. Efter en halvdags massage och konkande kom det största lasset bajs jag sett. Nöjd bebis och glad mamma, tänk vad glad man kan bli över bajs. Haha!

Aldrig hört talas om infarkter i moderkakan, lät obehagligt.

• Libe

Ja, väldigt skönt, så frustrerande när man vet vad det är men inget hjälper. Hur gör man bär man använder tempen?

• Libe

Vi var och fick Mollies tungband klippt för snart två veckor sedan. Som du säger låter det brutalt men hön var mer förbannad på alla som fipplade med henne och ville ha fingrar i hennes mun. Det var över på två sek och hon grät inte alls efteråt. Amningen har fungerat mycket bättre och jag hoppas kunna slippa ersättning helt nu.

• Libe

Har de jättekort tungband så ser tungan nästan hjärtformad ut, annars sitter bandet väldigt nära tungapetsen, det är väldigt svårt att lipa med för kort. Ärftligt är det också, jag hade kort och fick det inte klippa förrän jag var nio. Du kan be dom på BVC kolla om du misstänker att hon har det.

• Libe

Smulan 12, jag förstod det på läkaren som vi träffade att förr gjorde man det redan på bb men nu på vissa ställen väntar de. Jag somhade det tills jag var nio års ålder och vet att det inte hade några fördelar med kort tungband för min del, (jag lärde mig prata utan problem, annars kan det vara svårt med r) ville ha det gjort nu och inte vänta. Var inga konstigheter att göra det nu sa han, snarare lättare :/ så vet inte varför man väntar.

• Libe

Smulan 12, jag förstod det på läkaren som vi träffade att förr gjorde man det redan på bb men nu på vissa ställen väntar de. Jag somhade det tills jag var nio års ålder och vet att det inte hade några fördelar med kort tungband för min del, (jag lärde mig prata utan problem, annars kan det vara svårt med r) ville ha det gjort nu och inte vänta. Var inga konstigheter att göra det nu sa han, snarare lättare :/ så vet inte varför man väntar. Är troligtvis som du säger för att amningen funkar, och då finns inte behovet redan nu.

• Libe

Smulan 12, jag förstod det på läkaren som vi träffade att förr gjorde man det redan på bb men nu på vissa ställen väntar de. Jag somhade det tills jag var nio års ålder och vet att det inte hade några fördelar med kort tungband för min del, (jag lärde mig prata utan problem, annars kan det vara svårt med r) ville ha det gjort nu och inte vänta. Var inga konstigheter att göra det nu sa han, snarare lättare :/ så vet inte varför man väntar. Är troligtvis som du säger för att amningen funkar, och då finns inte behovet redan nu.

Svar på tråden Juli bebis 2012