• AAEV

Juli bebis 2012

Mina är ju ganska små, 2 och 3 år men de fattar iaf att jag har en bebis i magen. Storebror har drakar i sin säger han :)
    Dom har koll på att bebisen kommer ut genom snippan och att man måste vara hos doktorn då.

Storebror är mäkta stolt för han kom genom magen, doktorn "skärde"

Vi pratar mycket om bebisen hemma och det är nog bra eftersom dottern är extremt svartsjuk och mammig/pappig så vi försöker förbereda henne på att det kommer komma någon som också behöver mamma och pappa mycket.  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    Charlottetott skrev 2012-03-21 08:12:00 följande:
    Avnavlig är när du klipper navelsträgen. Mycket disskution kring detta med sen avnavling. Jag läste på när sonen föddes för över 2 år sedan och ville ha sen avnavling. Det känns som de mest anturliga, då blodet pumpar tillbaka från moderkakan så barnet får större blodvolym, speciellt viktigt om barnet föds lite tidigt och en studie visade att barn som fick sen avnavling när dom var födda för tidigt löpte betydligt mindre risk att få adhd mm..

Jag bad om att få de till sonen, anledningen till att dom vill göra tidig avnavling är att de går inte att forska på den om den inte klipps med en gång. Vi bad om att få de men blev inte alls bemötta bra utan dom förlöjligade oss att vi ville ha sen avnavling och när de väl kom till kritan så gjorde dom lik förbannat en tidig avnavling i allafall. Skyllde på att de va för att han inte skrek med en gång. Men de var bullshit de gjorde han och dm har inte skrivit i jurnalen att han inte skrek med en gång:P

Denna gången känns de som att fler ber om sen avnavling och de är mer accepterat så denna gången SKA jag ha de!

Ps. Ursäkta dålig stavning försöker skriva snabbt medan sonen hänger över mig;) 
    På vår dotter gjorde de sen avnavling just för att hon inte skrek på en gång, hon andades inte riktigt när hon kom ut och då sa barnmorskan "det är ingen fara att hon inte skriker eftersom navelsträngen fortfarande sitter fast i dig, på så vis får hon syre i alla fall" 
  • AAEV

Däremot med sonen, som förlöstes med akut snitt och inte hade några hjärtslag när han kom ut klippte dom navelsträngen direkt, Såklart

• AAEV

Hemkommen från barnmorskan. V 25+4.
    Vikt: +3.6 kg
    Blodsocker: 4.2
    Järnvärde: 120
    Blodtryck: 100/50
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 25.  

Första gången nånsin jag ligger över kurvan med sf-måttet.  

• AAEV
    snoffsan08 skrev 2012-03-21 15:24:24 följande:
    Vilka bra värden!! Käkar du järntabletter? Skönt med så lite viktuppgång. Jag har det nästan som vermillion istället  Flört
    Skönt att dom har "vett" att vara snälla dina arbetskamrater om du nu själv känner dig som ett hus. Hoppas ni hade en trevlig semester.
    Nej jag äter faktiskt inte järntabletter. Har väl tur denna grav helt enkelt, förra gången låg värdet på 87 vid samma tidpunkt och det var med nöd o näppe jag klarade mig från blodtransfusion :)
  • AAEV

Vad trist att det är så många som har problem med barnvakt. Vi har många att välja på. Dels mormor och morfar (dom är separerade så det är två barnvakter) sen farmor o farfar, min syster med sambo eller min mans bror med sambo. Sen har vi min lillasyster som ofta passar barnen men hon är bara 16 så hon bor ju hemma fortf. Sen har vi även nära vänner som ofta tar hand om våra barn titt som tätt. Det låter som att vi alltid har barnvakt men så är det inte, dock har ju maken två jobb så när jag ska göra nåt kvällstid eller på helger så får barnvakterna rycka in :) 

Med första barnet jobbade min man 30 mil hemifrån så det var lite nervöst om han skulle hinna hem eller inte. Han var hemma varannan helg ungefär, men det satte igång en timme efter att han kommit hem inför två veckors ledighet Bra tajming! Dessutom var han 100 mil bort på övning veckan jag hade BF, försvaret hade en helikopter med och de lovade transport hem för honom ifall det satte igång :) 

• AAEV

Hej! Idag har jag varit hos Bm på v29 kontrollen.
    Allt såg bra ut även idag

Blodtryck: 110/50
    Blodvärde: 116
    Hjärtljud: 140
    Vikt: +5 kg sen innan grav.
    Blodsocker: 5.0
    SF-mått: 30

• AAEV

Ser även att ni pratat om hur ni sover. Jag sover fortfarande på mage vilket egentligen är otroligt med tanke på min storlek. Men så har jag gjort med alla tre barnen

• AAEV

Jag är i vecka 29+5 och har gått upp knappa 5 kilo. Jag har verkligen försökt tänka på vad jag äter den här gånge för jag gick upp mkt både med dottern och sonen. Idag var ett undantag dock, för jag åt pizza till frukost ;)

• AAEV

Jag har BF den 29:e juni och kommer jobba fram till 28:e. Jag jobbar halvtid (alltid) och har ett (mestadels) kontorsjobb. Jag har fått sluta med vissa arbetsuppgifter pga magen... När jag vill kan jag jobba hemifrån, nu blir det en dag i veckan men kanske blir det mer framöver.
    Eftersom blivande farmodern är min chef så gör jag lite som jag vill  

Svar på tråden Juli bebis 2012