Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

18 dagar kvar. Med andra ord knappt någon ide att vänta ens på att något skulle hända.
    Väderprognosen säger regn och regn. Vad skall man hitta på med två lediga barn för att få tiden att gå och ha något att göra.
    Kan man boka in någon mini resa i Sverige ??? Typ en tur till Kolmården ??? Lite dyrt kanske ???
    Tips någon, måste få tiden att gå. Det är ju minst en vecka kvar till det ens är någon ide att vänta på att något skall hända.

• anjiali

Tyvärr är simhallarna stängda och utomhusbaden öppna. Det skall fortsätta spöregna hela veckan. Pust !!!
    Bor mellan Borås och Göteborg.
    Tack för tipset ändå

• anjiali

Funderar allvarligt på att packa väskan och dra på mini semester till huvudstaden. Har besök hos bm på onsdag så vet inte om jag vågar boka hotell för att åka direkt efter bm besök. Skulle vilja åka onsdag till fredag. Bokar jag hotell så är det säkert något på kontrollen på onsdag typ TUL eller liknande :-/. Vi brukar ha otur. Hur skall man göra ??!!

• anjiali

Stort grattis ellabella.

Så då var ytterligare en dag till enda. Då skall man bara ta sig igenom natten också. Brukar vara halv kul. Drar ut på sänggåendet ett tag till. Tror jag tar ett avsnitt av en unge i minuten först.
    Undra om det är någon mer som föder inatt ??? Inte lär det bli jag i alla fall.

• anjiali

Liten: Å vad skönt att ha en plan. Jag älskar planer och att styra upp dom . Nu ser du målet !!! När dom säger 38% vad uppskattar dom vikten till då ?

• anjiali

Hemkommen från bm ( också ny men det gör inget tycker jag). Är ju i vecka 38 (37+0) imorgon. De andra barnen är födda 39+ 3 och 39+ 0. Alltså en två veckor och någon dag kvar tills dess. Alla värden var bra. Bebisen har dock sjunkit ner och fixerat sig. Vi funderade på att ta en resa till Stockholm torsdag till söndag. Bor på västkusten så det är ju 50 mil. Fick min journal med mig. Hur skall vi göra ???
    Hur hade ni gjort ??? Känns som om vi inte åker så sitter jag här efter helgen och det är fortfarande lugnt. Åker vi får jag vara inställd på att det kan bli förlossning där. Det stör mig inte , min syster kan passa barnen på kvällar då hon jobbar fortfarande ( hon bor i Stockholm) . Men inte dagtid. Det kanske inte är så jätte kul att åka hem nyförlöst men hur stor är risken ????
    Hur hade ni gjort ???
    Blir galen av att hänga här hemma i detta skit väder .

• anjiali

Spännande å höra hur ni tänker. Mannen känner sig lugn med att åka, jag kände mig lugnare innan men ändå rätt sugen på att dra. Men man får väll i så fall ställa in sig på att föda i Stockholm så är man beredd på det mentalt. Men jag tror också att vi kommer hem med stora magen .
    Att den fixerat sig behöver väll inte betyda något. Åker vi inte och bebisen inte kommer blir jag så deppig av att jag suttit här hela helgen.
    Till det hela hör att vi inte gjort någon resa med barnen någon sommar utan semestrat här nära. Vi skulle åkt till Danmark i våras men fick influensan. Vi skulle åkt till skara sommarland men regnet bara öser ner . Vet att barnen skulle bli överlyckliga om vi gjorde något tillsammans.

• anjiali

Elinorac : vilken vecka är du i ??? Om det är i slutet av graviditet hade jag väntat tills det kom oftare och gjorde ont. Om det är ett tag kvar kanske jag hade ringt om det inte lugnar sig. Men det är ingen fara att ringa förlossningen för att prata. Det ingår också i deras jobb, man behöver inte ringa för att det är förlossning utan för att man har en fråga.

Efter mycket velande så blev det inte Stockholm då de hotell erbjudanden vi sett på nätet inte stämde senare vid bokning. Nu kollar vi Göteborg istället och bara en natt. Ja ja då slapp jag bestämma om vi skulle åka eller ej. Har beslutångest.

• anjiali

En liten : tack ska du ha . Det blir nog bra. Ice age 4 är bokad och restaurang !

• anjiali

Spännande att gå in här på morgonen och läsa vad som hänt under natten. Lycka till till alla som det är på g för . Å grattis till lilla Fredrik.

Jag åkte hem fort förra gången, åkte på mjölkstockning vilket jag inte vill ha igen. Jätte hög feber och smärta. Denna gången hoppas jag att jag får stanna de två nätter som jag hört att man skall få stanna. Ingen brådska hem till två barn. Skönt att få knyta an totalt ensam med bebis.

Nätterna är så jobbiga . Varje gång jag byter ställning så drar det och stramar så in i bänken i magen. Den blir hård. Måste ligga och hålla i magen till den slappnar av och lägger sig till rätta. Ont gör det så jag knappt kommer runt. Pust, nu är det morgon i alla fall. Å dra mig baklänges solen skiner !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012