Juli bebis 2012
Här är det tvärtom Tyra gapar för allt!!! Favorit är pannbiff o potatismos!
Kanske haft min beskärda del
eftersom hon ratade flaskan!
Här är det tvärtom Tyra gapar för allt!!! Favorit är pannbiff o potatismos!
Kanske haft min beskärda del
eftersom hon ratade flaskan!
3:e kvällen Tyra somnar i sin säng! Idag var det nästan inget protest skrik alls!
Tyras mage är kass. Har varit på barn mottagningen och pratat med läkare där säger dem att du kan knöla i din unge massor lösande puréer, så som BVC rekommenderar. Men det hjälper inte... Det packas bara och avföringen blir hård och mer. Oftast har barn inga fel på tarmarna eller magen. Dem har bara fel teknik på hur dem ska bajsa och väntar ut det så dem till slut måste bajsa när det varit i tarmen ett tag och all vätska sugits ut. Då blir bajset hård - barnet får ont när det bajsar- resulterar i att barnet kniper nästa gång det ska bajsa!
Så förklara läkarn det.
Jag kör ingen metod på Tyra.. Men säger godnatt sov så gott- mamma är här ute. Sen går jag ut grejar i köket.. Då ligger hon o pratar lite och suger på stortårna lite. Sen kommer det något protest skrik då går jag och lägger henne på sidan klappar henne på rumpan lite och går ut. Sen somnar hon
hade givetvis plockat upp henne om skriket hade blivit hysteriskt! Men man hör att Jon bara är lite vresig för att hon får somna där :)
När sover hon sista gången på dagen då? För oss blev det 10000 gånger lättare när vi höll henne vaken från 15
Jag passerar nästan all mat, makaronipudding, köttfärs sås spagetti. Ris blir inte så bra o passera så då brukar jag ta fullkorns makaroner
Eftersom Tyra inte äter något ut flaska så äter hon bara mat nu så därför måste hon få bra mat
På vårat BVC så fick man inte smörja med något :S utan bara ge Alvedon flytande eller supp...
Tyra får forlax o det funkar
BVC tycker jag inte ger så bra råd ang. Mage! Bättre ringa barnmottagninh
Ja jag var inne på Apoteket med o fråga o där blev dem typ sura på mig för att jag ens tänkte tanken o undra vad jag fått de ifrån :S men jag tog på flytande Alvedon ändå
o det hjälpte!
Forlax är ett pulver man häller i lite vatten som sätter fart på magen lite
läkaren skrev ut de! Vi prova laktulos men hon blev jätte gasig utav de och vakna på nätterna o så.vi gav ju messmör i ersättningen men sen ville hon ju inte ha flaskan längre.
Usch var med om en otäck grej nyss, vi hade lagt Tyra för natten o ätit en god bit mat och druckit ett glas vin. Så skulle jag bara plocka iordning på tvätten o gick in för att lägga på Tyra täcket. O klappar henne på kinden då är hon helt blöt. Tänder lampan och ser att Hon badar i spy! :( stackarn.. Men vilken tur att hon gillar att ligga på sidan!
Hur vet man de? :S jag fick ju ta upp henne o byta om på henne o mannen bytte allt i sängen. Men då skratta hon o va så nöjd, drack lite vatten o sen fick hon ligga hos oss i soffan o så somna hon om. Spyet lukta inget heller så vet inte om hon bara kan ha ätit för mycket eller så :S