Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Åh grattis!
    Vi vill börja baka i sommar så Tyra är drygt 22 månader tills nästa kommer
    Det kommer gå fint ska du se, tror man har igen de när dem kan leka ihop sen!

• juliaannaeva

Monster;Tyra är med sten hård i magen o har alltid varit nu får hon ju forlax för att avföringen ska vara mjuk. Men när hon tog flaskan så fick hon messmör för att den skulle va mjuk. Så dem resonera som så att det inte kan vara mjölk allergi för då skulle inte smöret hjälpt. O hon är ju nöjd oh glad på dagarna...

• juliaannaeva

Jätte irriterande håller med! Så dåligt för varför vänja dem med en smaksatt gröt?
    Idiotiskt.
    Jag mixar egna havregryn o gör egen gröt. Tyra hade ju gått ner så nu får hon en skvätt grädde i med. Men var o kontroll vägde idag med och tro det eller ej men på 3 dagar har Tyra gått upp 400 g!!!!! :o :D BVC var mer än nöjda

• juliaannaeva

På tal om nätterna så har ju Tyra sovit bättre nu 3 nätter i rad. De jag gjort skillnad är att hon har fått mer fett i maten.. O sen har jag nattat henne alltid i sin säng med napp. Men när hon somnat har jag gått och tagit ut nappen... Så hon aldrig vaknat för Att hon tappar den o dem nätterna jag gjort så så har hon vaknat någon gång men somnar alltid om själv. Hon brukar komma till mig vid 02 eller då lyfter jag över henne. Men dessa nätter så lyfter jag över henne vid halv 6! O då får hon en flaska välling sen sover vi vidare till 07
    Tänkte att det kanske kan vara ett tips till er med lite bökiga nätter
    Nu ska jag dricka ett glas vin och äta plankstek med mannen! Lillan sover redan för natten!
    Trevlig kväll alla

• juliaannaeva

Frusandra: det är Samma på våran BVC min säger att jag kan ge o den andra säger att man inte ska ge men det har med järn upptaget att göra men min sköterska sa att ger du bär eller frukt till så är det ingen fara för då tillsätter du c- vitamin som hjälper till Att ta upp järnet i kroppen. Det är ju så att för mycket mjölk produkter hämmar järnupptaget!

• juliaannaeva

Jag gör egen men det är inte pga metallerna mest för det är billigare och godare tycker vi! BVC sa att den var lika bra som den man köper så jag behövde inte oroa mig för järnet då. Hon sa till och med att det mest är ett säljknep!

• juliaannaeva

Nu som ger smörgås hur stora bitar ger ni o vad gör bröd? Tycker de är så otäckt om hon sätter i halsen...

• juliaannaeva

Men hur stora bitar ger ni då? Min Tyra använder sina tänder flitigt och biter av allt! Tycker det är otäckt när hon tar för stora bitar! :(

Svar på tråden Juli bebis 2012