Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Sajo: hoppas inte !!! Hade ju magsjuka för några veckor sedan. Inge kul alls .

Mijab: grattis . Fint namn ni valt.

Kan inte sova. Bebisen verkar möblera om hela livmodern. Sammandragningarna har kommit tillbaka. Inte för att dom gör ont men det är svårt att somna. Svårt utan att livmodern blir som en sten.

• anjiali

Grattis Momster !!!
    Spännande att höra hur det gick sen.

Själv ger jag upp med att försöka sova. Hade sammandragningar fram till för en timma sedan. Inte onda men lite molvärk. Svårt att somna. Var uppe och gjorde tvåan fast är normal i magen (ursäkta). Sällan eller aldrig att jag bruka göra det mitt i matten.
    La mig och kolla ett par serier och nu är det lugnt i magen igen.
    Men det är så sjukt varmt och fuktigt. Som att försöka sova i en ångbastu .

Antar att detta är den luriga trean man hört talas om. Fick upp hoppet där en stund :-/....

• anjiali

Sovit i några timmar. Det bli en seg dag det här .
    Har inte haft låtsas värkar med den andra två utan att då har det startat.
    Hoppas inte det kommer hålla på så här ett tag nu och jag blir en av de stackarna som går in i lång latensfas uran sömn på flera dygn.
    Undra om jag skall vila idag ( kommer göra till stor del) eller försöka ta en promenad eller liknande.

• anjiali

Vad fin hon är maryveken.

Någon mer än jag som har svårt att komma till ro ??? Borde vila men känner mig rastlös och lite orolig på nått vis.
    Blir lite små Depp på att känna så här.

• anjiali

Jag vågar inte tänka på att gå över tiden :-/. Fy vad jobbigt. Mannen kommer jobba tills bebis kommer och jag har varit själv med barnen sen den 9 juni. Pust.
    Nu har jag ju städat och tvättat klart om inte bebis kommer så lär jag ju behöva göra om allt.
    Har packat ner lite mera i väskan. Tror bara det är varm tröja som saknas och bärsjalen som hänger på tork. Men den klarar jag
    mig utan .

Har ni köpt bröstvärmare ??? Haft med de andra barnen men de är ju födda på vintern.

• anjiali

Deppig !!! Jo tack. Har inte lyckats vila ännu så tröttheten är här men känner ändå ångest över att natten kommer ... Fy kommer säkert inte kunna sova.
    Går runt å muttrar åt allt. Till och med kaninen är jobbig för att den finns just nu.
    Mannen undrar vad jag vill göra eftersom jag är trots tröttheten rätt uttråkad. Svar på den frågan är sova eller föda barn och inget verkar vara nått alternativ :-/...
    Önskar att det är morgon snart.

• anjiali

Emmizen : oj vad spännande !!!

Det kommer bebisar hela tiden ju (kanske inte så konstigt ).

Inte min dock. Men inatt har jag sovit . Så skönt !!! Bara kissat tre gånger. Men somnat om bums. Har lite ont i mat magen nu på morgonen :-/. Hoppas inte jag blir sjuk.

Imorgon börjar den "magiska" veckan då mina andra barn föddes. Nu får vi se om denna lilla skrutt tänker följa mönstret eller ej. Efter gårdagens lugn och absoluta symtomtorka är jag tveksam. Det blir väll som de olika skräck historier man hört att trean kommit flera veckor efter jämfört med sina syskon.

• anjiali

Har också vilat bort större delen av dagen. Bortsett från lite ogräsrensning.
    Nu är det så lugnt i magen igen . Lite fötter som trycker. Om det inte varit för den stora kulan som är i vägen så hade jag knappt trott jag var gravid.
    Idag är dagen då vattnet gick med min första tjej (38+6) och hon föddes som imorgon (39+0). På torsdag är dagen då min andra tös föddes.
    Så det är svårt att inte hoppas på att denna tredje lilla tös borde titta ut i veckan. Det är ju samma pappa å allt.
    Dumt att hoppas :-/.

• anjiali

Grattis emmizen !!! Låter som en bra förlossning.

Hoppas alemonia att det blir bebis .

• anjiali

Tekla : jag har gett upp med alla försök
    ! Du kämpar på bra tycket jag hoppas det funkar nu då.
    Åt visserligen räkmacka igår men visste inte att det vet ett knep .

Jag har förvärkar ikväll igen. Hoppas på att det tilltar eller ger sig om det ändå inte är på riktigt :-/. Hyser lite hopp om att det är på riktigt.

Svar på tråden Juli bebis 2012