Inlägg från: Älskadelillaliv |Visa alla inlägg
  • Älskadelillaliv

Juli bebis 2012

MollyMiranda: läste på BM sidan att vissa test har mera färgämnen än andra, därför blir testen starkare. BM skrev också att testen känner bara av hCG i din urin inte hur mycket hCG det är. Det ända test som känner av mängden hCG i urinen är CB digital test.
    Hoppas du förstod.

Ja man känner sig inte vacker med en extremt svullen mage, ser ju bara tjock ut. Fattar inte vart den kom ifrån heller. Hade ganska platt mage innan. Längtar till graviditets magen kommer. Jag är tvungen att börja använda mammabyxor, klarar inte av att det spänner över magen. Vart ska detta sluta.

Ari Gold: beklagar veklingen. Usch lider med dig

• Älskadelillaliv

Såg att de var några från v-ås , va roligt . Jag var in i barnshopen (ligger i v-ås) igår. Gud vad mycket de hade. Och mycket fint och billigt. Köpte faktiskt en body samt sparkbyxor, vet att det är tidigt men kunde inte låta bli .
    Vi har ganska mycket redan hemma. Vi har vagn, barnsäng samt bilbarnstol. Var gravid i somras då allt inhandlades. Vi sa så att vi väntar ju barn inte missfall å skulle något hända är det ju fel på barnet. Allt var på rea också. Ny spjälsäng gick på 300 kr samt bilbarnstolen gick på 500 brio. Tyckte jag var jätte billigt.

Är det bara jag som är knäpp och köper lite. För de kliar verkligen i mina fingrar

• Älskadelillaliv

Jag är också livrädd för att få MF går inte ens än en min utan att jag tänker på det. Den lilla grodan vill jag ha kvar frisk och kry.

Ska ni kolla kön? Vi kommer nog göra det vill kunna köpa mera rosa eller blått.

• Älskadelillaliv

Cissi håller tummar och tår för dig. Usch måste vara hemskt att blöda och inte veta. Jädrans kvinnokropp vad den ska leka med en.

Jag är 28 år min sambo 30. Första gemensamma barnet. Jag har en dotter sedan tidigare på 11 år. Vi har varit tillsammans 1år och 5 månader. Han är verkligen mannen i mitt liv

• Älskadelillaliv
    Ella Jade skrev 2011-11-07 16:22:38 följande:
    Oh, undra hur många dagar.. Gått 6 dagar snart och symptomen är minst lika starka om inte starkare o gjorde nyss ett gravtest som är lika starkt som det förra tisdagen.. Men det kan ju lika väl tyda på utomhavandekvedskap.. sambon sa att han hoppas in i det sista, han får göra det för mig med och ni får hålla tummarna åt mig, för jag vågar inte alls.. :/  Hoppas kroppen kommer igång snabbt om det visar sig vara MF eller UHK så vi iallafall kan försöka snabbt igen..

Håller tummar och tår för dig att du har räknat fel och det finns en parvel där inne. Usch lider mig dig Ella Jade.
  • Älskadelillaliv

Usch för alla dessa förbannade blödningar. Blir ledsen när man läser om det. Hoppas verkligen att ni har erat frö kvar. nu ska alla vara med fram till juli inget mera hemskt.

Grattis å välkommen alla ny plussade

Jo trög i magen är man samt gasig
    Jag ska till BM på torsdag ser verkligen fram i mot de. Känns mera verkligt

• Älskadelillaliv

Gärna .
    Usch vad tråkigheter det har hänt i denna tråd. Lider med er alla. De skulle inte få hända någon. Kram till er.

• Älskadelillaliv

Maria Carlsson heter jag. Det är en bild på mig och sambon. Han är mycket längre än mig mörkhårig i kostym. Förklara för jag antar att det finns en del med mitt namn

• Älskadelillaliv

Tjejer idag har jag varit ömm i livmoder inte när jag känner utan på utan när jag rör mig och i vissa lägen, är det normalt? Känns ungefär när som man har sträckt sig. Molandevärk men det gör inte ont på något sätt. Livrädd för att förlora räkan. Tänk om man slapp denna oro.

• Älskadelillaliv
    Soffiie skrev 2011-11-18 15:30:52 följande:
    jag tar bort mig från listan hur man nu gör det.. jag var in på akuten idag inget foster och lite bruna blödningar fidk lämna hcg prov och ksa tillbaxs i nästa vecka men det ser inte ljust ut.. har lite ont med i magen nu så tror det r på g ut

Lycka till alla andra som väntar bebis i juli

Beklagar verkligen, nu får det vara nog med människor som blöder och förlorar sinna små. Usch säger jag, lider med er alla.
  • Älskadelillaliv

Hallå är också livrädd för missfall. Antar att det ingår, moderskänslorna börjar redan spöka. Är också rädd för VUL att det ska vara tomt där inne. Vill ju att det ska finnas ett sprattlande räka. Ja den här rädslan får man nog stå ut med, men den är bra dryg.

• Älskadelillaliv

Min första förlossning var jätte bra, kanske lite snabb.
    Vaknade 06:00 med att jag hade värkar var bara i v32+0. Gick på toa, fattade inte riktigt att det var värkar hade bara sjukt ont i magen. Ringer till BM 07:00 är framme hos BM 08:00. Fick lägga mig i ett litet ankomst rum där de kollar värkar och ser hur det ser ut. BM satte remsan som mäter värkar för högt upp så på monitorn syndes inga värkar.
    08:30 kommer BM in och pratar med mig om när värkarna började och hur långt i mellan och gör gynundersökning, hon säger bara att hon kommer snart tillbaka.
    10 min senare kanske vid 09:00 kommer en läkare in och gör gynundersökning, jag var öppen 10cm. Så det var ilfart in till förlossningssalen.
    Kommer precis in till förlossningssalen  och jag börjar kräkas. Tydligen så går huvudet förbi svanskotan, vissa kan spy då.
    Fick ingen bedövning och ville inte ha heller.
    09:45 födds en flicka i  vidöppen hjässbjudning (tror det heter så när de tittar uppåt när de föds).
    Hon mådde jätte bra fast hon var tidigt samt stor.
    Hon vägde 2150gram och var 45cm lång.
    Tyckte förlossningen gick för snabbt, han inte riktigt med och det var intensiva smärtor när det väl började.     

Svar på tråden Juli bebis 2012