Inlägg från: jessamy |Visa alla inlägg
  • jessamy

Ella jade: Vad trist. Mne du menar kanske att du gar in i vecka sex plus? i sant fall menare sakert lakaren samma sak.

sjalv har sambon bokat tid for ul till mig den 17 har i Belgien .for att seh ur lang gangen jag ar eftersom ja vill gora kub test nar vi kommer hem.

• jessamy

Jag hade hoppats att ja skulle slippa. Kraktes massa forsta graviditeten. Fick diagnosen hyperemesis andra gravidteten och har matt illa nagra veckor och idag borjade krakningarna. USCH. Nu vet jag inte hur jag ska sta ut.

• jessamy

Usch sa trist att lasa om alla som bloder men som sagt kan ju vara normala blodningar med. som jag skrev sa blodde min syster och nar hon ringde kk sa dom at henne att stalla in sig pa ett mf. Nar hon fick komma pa vul fanns en bona dar inne.

Sjalv ska jag pa vul den 17 for att se hur langt gangen jag ar sa jag kan boka kub test nar jag kommer hem. Dock ar detta illamaende att helvete. Vet fan inte hur jag ska orka de med tva barn.

• jessamy

Cissi7006. Vad trist for dig. Men skont att upptacka det sa tidigt misstanker jag. Hoppas det tar sig snart igen ifall ni vill ha ett femte barn.

Ella Jade. Vad trakigt att hora. (menar inte hora utan hora:) Hoppas du far bra besked idag iaf.

Ni nya. Grattis.

Sjalv vet jag inte nar jag har bf. Har fyllt i 4 juli har men som sagt vul nasta torsdag och hoppas verkligen jag far se nagot da. Forra tisdagen skuolle jag ha varit i v 4+ men enl cb digital mnist 5+.

Hade jag inte varit sa saker pa att jag hade mens nagon gang i slutet av sep borjanav okt skulle jag havdat att ja gkant fosterrorelser. Det dar forsta bubblet man kanner valdigt langt ner.

Jag tror det blir en flicka denna gangen. Mar som med dottern en sa lange. Med sonen madde jag bra mycket mera illa vid den har tiden och kraktes fleraggr om dagen. Nu kraks jag max en gang om dagen :)

• jessamy

Malena C: Jag hller tummarna för er så får jag helt enkelt ta bilen och hälsa på er och träffa din son och din kommande bebis i augusti. Vi bilar förmodligen ner till svärföräldrarna då bara den här förlossningen går snabbt och smärtfritt ;)

• jessamy

jbson: Jag mådde illa när jag väntade min flicka. När jag väntade min pojke fick jag dignosen hyperemesis pga illamående och frekventa kräkningar och den här gången mår jag inte illa alls :) så det spelar nog ingen roll vad man inväntar :)

• jessamy

MIssMurrig: Du kanske har moderkakan i framvägg :) då brukar man väl känna senare. Elelr så kanske bebisen ligger mest med ryggen utåt och sparkar inåt :)

Jag väntar tredje barnet och känner ingenting. Med andra barnet kände jag  ivecka 12 plus. 

• jessamy

Har inte läst så vet inte riktigt diskussionen. Ser att ni diskuterar sjukskrivningar. Jag har många som fått avslag på sjukskrivningar i min omgivning eftersom graviditet inte är en sjukdom {#emotions_dlg.djavulsk} Suck.

Med första barnet blödde jag till och frn och när jag var på extra ul i v 32 sa läkaren att jag ej fick arbeta mera. Han undrade om jag hade hp beviljat för i sånt fall skulle jag utnyttja det för inte säkert att fk godkände sjukskrivning trots att det var risk för förtidsbörd om jag arbetade.  

• jessamy

SaJo81: Ja men du måste nog srkiva in dig på arbetsförmedlingen rätt så omgående då. Jag tror jag har hört någonstans att man ej behöver göra det dagen efter man blir arbetslös om man haft fast jobb länge men jagä r inte säker =(

Svar på tråden Juli bebis 2012