• ZoZoZ

Juli bebis 2012

Så tråkigt "Ari Gold". Jag beklagar innerligt och önskar att du snart är gravid igen!

styrkekram

• ZoZoZ

Therese och Stefan: Jag var dock förfärad över hur illa Jag skrev... Men visst eleverna ska vi inte ens prata om. Jag önskar att fler använde sig av "tragetornmodellen" och lärde sig att läsa och skriva med hjälp av talsyntes och ljudande tangentbord. Då tror jag att vi skulle få en helt annan utveckling inom skriftspråket men framförallt en helt annan lust och glädje att skriva. Som ett plus lär sig eleverna tidigt att stava rätt.

Om jag väljer att byta bana så tror jag att jag går ner på halvtid och läser till sjuksköterska på distans (för att läsa till BM måste du först vara sjuksköterska och ha jobbat minst ett år som det samma).

• ZoZoZ

Fy vad jag är trött och grinig. Önskar att jag slapp mig själv en dag eller två. Nu på kvällen fick jag även ont i fogarna. Har inget minne av att jag känt av dem så här tidigt förut. Har tack och lov aldrig haft några direkta problem eller riktig foglossning. Nu blir jag dock lite orolig, speciellt med tanke på att min yngre syster som är gravid i vecka 20 har väldiga problem med foglossning.

• ZoZoZ

Jag och min make har varit tillsammans i nio år och gifta i sex år. Vi har som sagt två söner sedan tidigare, en född 05 och en född 09. Vi hoppas på en flicka denna gången, det vore underbart att även få en dotter. Vi blir dock minst lika glada för en tredje son, det viktiga är att vi får ännu ett underbart barn och att barnet är friskt.

• ZoZoZ

Så hemskt Tifan, håller verkligen tummarna för att det trots allt inte är någon fara!

Styrkekram

• ZoZoZ

Vitsippa80: Grattis till er efterlängtade graviditet och välkommen!

• ZoZoZ

Hoppas innerligt att det inte är någon fara Cissi. Försök dock att ta det så lugnt som möjligt.

• ZoZoZ

Är så fruktansvärt trött. Vet inte hur jag ska orka skriva de omdömen och individuella utvecklingsplaner jag har kvar att skriva samt hålla alla utvecklingsamtal OCH hinna och orka alla andra arbetsuppgifter man knappt hinner med annars heller och. Därtill ska jag försöka genomföra bra och intressanta lektioner när man känner spyan vara upp och vända titt som tätt. Idag har jag även känt mig svimfärdig. Humöret vågar jag knappt prata om... Stackars maken! Knappt att jag orkar vara trevlig mot mina små älskade söner. :( Så här jobbigt kändes det inte när jag väntade mina söner. Hoppas det lugnar sig lite snart så jag kan få vara mig själv och njuta av graviditeten ordentligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012