Inlägg från: Bebis187 |Visa alla inlägg
  • Bebis187

Juli bebis 2012

bevingad skrev 2011-11-14 23:12:08 följande:
    Jag bor utanför Lund och jobbar i Malmö, är i vecka 7

Brodelina och Bevingad - jag bor utanför Kävlinge/Löddeköpinge. Är i vecka 6. Glad
  • Bebis187
    MLT skrev 2011-11-16 12:41:43 följande:
    Jag blev också rådd att göra det, men jag tyckte att för många människor hade stora ekonomiska intressen i att folk skulle ta vaccinet att jag helt enkelt inte litade på rekommendationerna. Jag tyckte dessutom inte att argumenten och faktan för svininfluensan höll riktigt och i efterhand har det ju visat sig vara ett överdrivet stort larm. Däremot tycker jag att man gjorde rätt i att ta vaccinet om man kände att man ville det, huvudsaken är ju att man gör det som känns rätt för en själv.

Ja, jag håller med ditt resonemang och jag lägger absolut ingen värdering i att ta/inte ta vaccineringen! Det känner man själv om man vill.

Övrigt: Kräks Mår jätteilla hela tiden....morgon, middag och kväll. Inte så illa att jag kräks (ännu.....*håller tummarna*), men det står mig upp i halsen hela tiden! Usch! Kan inte minnas att jag mådde på detta vis förra grav. Kanske e det en flicka?....hihihi Förra var en pojke. ( FYI: blir glad för vilket som!)  
  • Bebis187

Min förra graviditet "fick" jag (180 kr fick jag betala tror jag) VUL inbokat när jag ringde och sa att jag testat positivt hemma. Frågan var om jag ville ha graviditeten bekräftad? Detta var på privat klinik i Malmö, då det är kanske lite annorlunda då.....

Denna gången ringde jag min kommun och bokade in mig där. Har inte hört ngt om VUL så jag tror inte det blir av... Sa också att jag kunde slå samman hälsosamtalet och inskrivningen, så jag får allt i ett så att säga. Remiss på blodprov inför KUB skulle komma hemskickat innan dess och sen blir det UL för ett sammanlagt värde i KUB.

Tycker tiden sniglar sig lite.....ser fram emot min inskrivning 19 dec - då är jag i slutet av vecka 10.    

• Bebis187
    mommytobe again skrev 2011-11-30 11:44:22 följande:
    jag vet hur långt gången jag är (7+6)men vart kan jag då räkna ut bf? usel på huvudräkning...

nån son vet?
    Kan du inte använda verktyget här på FL?
  • Bebis187
    Feah skrev 2011-11-30 19:16:38 följande:
    Tips för de mindre känsliga:
    Ikväll kl 20.00 på kanal 1 visar Uppdrag granskning ett reportage om onödiga förlossningsskador. Kan var nyttigt att se, om man pallar. Vill inbilla mig att man kanske kan propsa på viss behandling på BB om man vet om att det ens finns.

Man blir ju inte direkt lugn av att se Uppdrag gransknings reportage om "Vi som spricker" (eller vad det nu hette), men själv är jag en sån som läser om och tittar  på allt om förlossningar. Förra och första barnet så höll sambon på att bli tokig på mig då jag kollade på förlossningskliniken hela tiden... =)

Kollade i mitt förlossningsbrev jag skrev inför förra barnet (nu behövdes inte det för det blev planerat kejsarsnitt), men där har jag skrivit: Önskar att BM använder sig av perinealskydd. - så jag måste ha läst på duktigt ;).
    Kan ju återanvända det brevet om det blir vaginal födsel denna gången.....Vill definitivt IIIIINTE drabbas av en sfinkterruptur!
    Men som sagt - programmet var nyttigt att se - men inget för det som redan är rädda. Men jag tyckte det var nyttigt då jag är en informationsslukare..... =)     
  • Bebis187
    MLT skrev 2011-12-02 08:54:51 följande:
    Enligt kinesiska kalendern ska alla som är 21 år få flickor, förutom de som befruktades i januari, så jag tror inte det ligger så mycket vetenskap bakom :) Däremot ska jag prova att testa med bikarbonat för jag tycker det ligger lite vetenskap bakom. Om inte annat är det kul att se om det stämde sen

Jag är ju definitivt inte 21 år ;), men fick också svaret flicka.....Hade varit kul om det stämde med tror inte det är alls vetenskapligt.....hahaha!

Vad menar du med att testa bikarbonat? Hur då? 
  • Bebis187
    Ntme skrev 2011-12-02 09:07:22 följande:
    Har tydligen världens uvi!

Usch, vad jobbigt! Bäst du får det behandlat.....det e absolut inte bra när man e gravid, men som du skriver så har du kanske varit hos farbror/tant doktor redan..... ;)
  • Bebis187
    Aha! Ja, det kan ju vara kul att testa!
  • Bebis187

Ett litet inlägg.....
    Nu när man följer denna tråden blir man lite nojjig när det gäller blödningar (hade jag nog inte varit annars), men men.....
    Köpte Lambi toapapper och vid denna tiden är där små röda tomtar på.... Tala om att jag hejade till när jag tittade på pappret efter toabesöket! :/ :)

• Bebis187

Mot slutet av min förra grav hade jag också himla nästäppa. Körde sån med kortison, saltlösning och vanlig omvartannat....försvann direkt efter jag fått vår son.
    Denna gången får jag väl (eller rättare sagt mina nässlemhinnor) bli beroende. Var förkyld innan jag blev gravid och nu vet jag inte om det är förkylning eller gravidtäppa.....
    Har dock aldrig hört att nässprej skulle vara förbjudet för gravida - bara de vanliga förhållningsreglerna.

• Bebis187

Sambon vill gärna försöka berätta för vår son som bara e 20 månader (njaa, vid årsskiftet 21) att han ska bli storebror, men han fattar ju inte.... Hihihi.
    Blir nog bättre att försöka förklara när det närmar sig och jag har stor mage....att "berätta"... Dessutom blir det vääääldigt lång tid att vänta på en bebis för en sån liten kille... 6 månader måste vara en evighet för en 20 månaders...... :D

• Bebis187

2:dra grav här och tycker också magen e mindre denna gången...men minns inte riktigt klart. Precis som mrs murrig är jag glad för detta. Hoppas på en normalstor bebis, som ligger rätt och kan födas vaginakt denna gången. Men visst jag vet att magens storlek inte behöver ha med bebisens storlek att göra.
    När det gäller hur magen växer vet jag att det helt plötsligt kommer en växtspurt så vi får se.....

• Bebis187

Trolla75: då har jag också RUL! Inskrivning 16:e..... Can't wait!

Svar på tråden Juli bebis 2012