Juli bebis 2012
Brodelina och Bevingad - jag bor utanför Kävlinge/Löddeköpinge. Är i vecka 6.
Mår jätteilla hela tiden....morgon, middag och kväll. Inte så illa att jag kräks (ännu.....*håller tummarna*), men det står mig upp i halsen hela tiden! Usch! Kan inte minnas att jag mådde på detta vis förra grav. Kanske e det en flicka?....hihihi Förra var en pojke. ( FYI: blir glad för vilket som!)
Min förra graviditet "fick" jag (180 kr fick jag betala tror jag) VUL inbokat när jag ringde och sa att jag testat positivt hemma. Frågan var om jag ville ha graviditeten bekräftad? Detta var på privat klinik i Malmö, då det är kanske lite annorlunda då.....
Denna gången ringde jag min kommun och bokade in mig där. Har inte hört ngt om VUL så jag tror inte det blir av... Sa också att jag kunde slå samman hälsosamtalet och inskrivningen, så jag får allt i ett så att säga. Remiss på blodprov inför KUB skulle komma hemskickat innan dess och sen blir det UL för ett sammanlagt värde i KUB.
Tycker tiden sniglar sig lite.....ser fram emot min inskrivning 19 dec - då är jag i slutet av vecka 10.
Ett litet inlägg.....
Nu när man följer denna tråden blir man lite nojjig när det gäller blödningar (hade jag nog inte varit annars), men men.....
Köpte Lambi toapapper och vid denna tiden är där små röda tomtar på.... Tala om att jag hejade till när jag tittade på pappret efter toabesöket! :/ :)
Mot slutet av min förra grav hade jag också himla nästäppa. Körde sån med kortison, saltlösning och vanlig omvartannat....försvann direkt efter jag fått vår son.
Denna gången får jag väl (eller rättare sagt mina nässlemhinnor) bli beroende. Var förkyld innan jag blev gravid och nu vet jag inte om det är förkylning eller gravidtäppa.....
Har dock aldrig hört att nässprej skulle vara förbjudet för gravida - bara de vanliga förhållningsreglerna.
Sambon vill gärna försöka berätta för vår son som bara e 20 månader (njaa, vid årsskiftet 21) att han ska bli storebror, men han fattar ju inte.... Hihihi.
Blir nog bättre att försöka förklara när det närmar sig och jag har stor mage....att "berätta"... Dessutom blir det vääääldigt lång tid att vänta på en bebis för en sån liten kille... 6 månader måste vara en evighet för en 20 månaders...... :D
2:dra grav här och tycker också magen e mindre denna gången...men minns inte riktigt klart. Precis som mrs murrig är jag glad för detta. Hoppas på en normalstor bebis, som ligger rätt och kan födas vaginakt denna gången. Men visst jag vet att magens storlek inte behöver ha med bebisens storlek att göra.
När det gäller hur magen växer vet jag att det helt plötsligt kommer en växtspurt så vi får se.....
Trolla75: då har jag också RUL! Inskrivning 16:e..... Can't wait!