Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Har fortfarande mycket onda värkar och har varit på fl, ska dit imorgon bitti om de inte händer något :) o blir igång satt på fredag morgon om de inte kommit en liten innan dess! Känns så skönt att ändå kunna se ett slut på detta och början på ett nytt liv! :D

• juliaannaeva

Fy satsning vad ont jag har! :( nu börjar värkarna sätta lite fart igen o jag är helt slut kan ju Inte sova :(

• juliaannaeva

Inatt 00.18 tittade våran lilla Tyra ut! :) 3950 g och 51 cm lång! Vilken obeskrivlig lycka!
    Förlossningen gick som hejsan kom in 22.00 var öppen 6 cm fick gå till förlossnings salen direkt och där satte de fart. 00.00 började jag krysta och 18 min senare var hon här

• juliaannaeva

Åh jag är kluven :( lillan blir 3 dygn inatt och har gått ner rätt mycket från 3950 till 3625 gram och hon vill ha bröstet hela tiden! O hon suger så jag tror hon får i sig men framför allt på kvällen så vill hon suga varannan timme nästan.. Men natten som var så matade jag henne 21 01 04.30 o sen 7.30 så då var hon ju nöjd ett tag.. Men på
    Kvällen så Kan hon inte somna i sängen utan vill bara till bröstet... Är de fel att låta hnne suga på napp när hon ska sova? O sen erbjuda bröstet på natten och dagen? Tror mjölken börjar rinna till lite bättre nu.. Hon är ju inte så gammal. Ska tillbaka på vikt kontroll på måndag.. Eftersom den blev lite tidigt nu. Någon som kan komma med lite tröstande ord? Känner mig otillräcklig :/

• juliaannaeva

Tack sladdis för dem orden! Det lugnade mig massor, stoppade in nappen på henne nu o nu sussar hon så sött och mina bröst är nöjda som får vila lite!
    Hon föddes ju i onsdags natt så mjölken börjar nog rinna till inatt och imorgon! Det skulle vara så skönt om det funkade med amningen! :)

• juliaannaeva

FroggyL: jag har en Fia som somnar hela tiden! Så idag var vi på BVC och ska nu pumpa ut och ge på flaska och räcker de inte så ska vi ge ersättning! Hon var lat och ville inte suga, började hon suga så blev hon förbannad för den inte kom tillräckligt fort :/ så hon dippade massor i vikt, hoppas de vänder nu!

• juliaannaeva

Nicole: så var de gör mig med, men nu pumpar jag o ger på flaska! Har fått en helt annan tjej :) nöjd och belåten. Sover 5 timmar på natten o sen får hon lite mat! :?

• juliaannaeva

Så skönt att läsa att man inte är ensam! Min dam har ändå blivit bättre sen jag börja pumpa och gav flaska! Hon sover o sover men ibland nattetid så vaknar hon och ålar sig lite för magen... BVC kommer imorgon och då tänkte jag fråga om droppar :)

Svar på tråden Juli bebis 2012