Juli bebis 2012
Att föda hemma var inte alls planerat. Det började med små molvärkar i förmiddags vid halv elva tiden. Kl elva kom svägerskan och hennes två döttrar, de skulle sova någon natt och underhålla oss lite så att jag fick avlastning med sonen. Vi skrattade lite och sa att det ju skulle vara perfekt om bebisen kom idag när vi ändå hade barnvakt. Vid lunchtid började det göra lite mer ont så efter lunchen gick hon och barnen ut. Vid halv två hade jag oregelbundet men oftare värkar så jag ringde mannen och sa att han kanske skulle komma hem i fall att. Vid två ringer jag förlossningen, de säger att jag får komma in för undersökning men jag bör vara mer påverkad av mina värkar, vid tio över ringer jag igen för att jag har sådant tryck neråt men jag knäpper av samtalet för det gör sååååå ont, strax därefter går vattnet och efter det kommer krystvärkarna. Äldsta kusinen på 6 år ropar på sin mamma att jag gråter då hon kommer och jag känner att bebisens huvud kommer och skriker åt henne att ta av mig byxorna och ta emot bebisen. Tre krystvärkar senare har hon vår fina dotter i handen och jag provar ringa förlossningen för att få veta vad vi ska höra härnäst men det är upptaget så jag ringer 112 istället. Ca 5 min senare kommer maken hem och blir förstås väldigt chockad och ytterligare 5 min senare kommer ambulansen dom tar oss till förlossningen. Nu sover lilla smittan och mannen bredvid mig på bb. Storebror och kusinerna harvarit och hälsat på lite snabbt!
Nu ska jag också försöka mig på lite vila ;)
Grattis smulan till din bebis!