Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Fy vad hemskt. Har en kompis som fick föda ut sin också. Det är oerhört hemskt och så orättvist och ja..det finns inte ord. En enorm smärta och sorg. Får hoppas att din bror kan känna lite glädje i din bebis. Du får inte ta på dig några skamkänslor för att din bebis lever, men förstår att det känns så. All styrka och kraft till er alla att gå vidare efter denna tragedi. Kraaaam!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

Hade det problemet med, det återkom HELA tiden. Skitjobbigt sen när det lockiga håret bara blev längre, men så fick hon löss, och lusmedlet ihop med all kamning tog bort allt skorv och det kom aldrig igen :)

AKT83 skrev 2012-08-20 13:34:34 följande:
    Det finns en bra salva på Apoteket mot skorv, kommer inte ihåg vad den heter med börjar på B tror jag. Funkar bra så länge håret inte är för långt. Min 3,5 åring som fortfarande har skorv vet jag inte vad jag ska göra med för salvan är så fet och kletig. Funkade dock när han var yngre som sagt men det kommer tillbaka...

• froggyL

Fick rådet att ge mat eller rapsolja i ersättningen. En halv tesked till.....minns inte hur mycket han åt då när jag frågade...minst 90 iaf. Nu äter han 200ml.

• froggyL

Jag ge rersättning på 180ml vatten, brukar bli 200 typ med pulvret.

• froggyL

Glömde skriva att han äter ca var 4:e timma. På natten börjar vi få sova 5-6 timmar.

• froggyL

Kräks inte nåt. Så himla skönt. Eller jo, två ggr bara.

• froggyL

Nånting hände över helgen. Mer joller. Och idag trycker han ifrån med benen så han står upp, och förflyttar sig på rygg när han ligger barfota och kan trycka ifrån. Min lille håller på å bli stor! Alldeles för fort! 5190gram och 57cm lång idag på BVC.

• froggyL

Läser fortfarande vad ni skriver, men e inte så delaktig längre, men här kommer ett litet inlägg, värt att tänka på kanske!? Vi hade barnvälsignelse för Linnea och det blir det även för Simon. I min släkt döper man bara för att man brukar...men min man är uppvuxen inom missionskyrkan. Själv visste jag inte tidigare vad barnvälsignelse var för nåt... Här e ett klipp från Wikipedia: "Barnvälsignelsen är inte jämförbart med bruket att döpa spädbarn, utan är ett sätt att tacka Gud för det nyfödda barnet och önska lycka och välgång för det. Detta utan att ge barnet en religionstillhörighet eller medlemskap i församling." Vi tänker att våra barn ska få välja själva.

• froggyL

Skuttare: det där lät intressant. Har också problem med acne. Helt hopplöst. Cerazette säger du, e det receptfritt? Hormonpreparat eller va? Måste kolla upp detta. Har inte aktivt försökt få bort de på ett tag nu. Tar tacksamt emot all info du har om problemlösare.

• froggyL

Jag hade tänder när jag föddes och Linnea fick tidigt. Minns dock inte hur tidigt. Simon ser rätt vit ut, men det kan de ju göra länge innan det bryter igenom.

• froggyL

De som säger att Babybjörn är bra har nog aldrig provat Beco eller Ergo. Säger jag med risk å bli påhoppad. Vårt lilla charmtroll växer å vill jämt stå upp. Han e så stark i benen. Aldrig varit med om liknande. Började tidigt tidigt. Försöker man lägga honom ner kämpar han för å komma upp å sitta :) vill passa på å gratta er alla VV. Vad duktiga ni e!

• froggyL

Hur märker man om de har växtvärk?

• froggyL

Låter underbart Sajo och tycker du gör helt rätt ang ersättningen. Jag mår så mkt bättre denna gång. Men förstår de som har supermjölk. Tycker de flesta kämpar å kämpar faktiskt. Vill bara flika in ang det här med ersättning. Det är en vanlig uppfattning att det är så att ersättning mättar mer, men det stämmer inte. Ersättning är svårare för magen att bryta ner, därför tar det längre tid innan barnet blir hungrigt igen.

Svar på tråden Juli bebis 2012