Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Jag ammar ju fortfarande men har slutat amma till kvällen, känns lite sorgligt faktiskt...! Men han ammar på morgonen fortfarande, allt från 4-6. Det är enbart min lathet då han somnar om till 7 om han får amma (1-3ggr..) jag är sååå trött på morgonen så det är för bekvämt att lägga honom vid bröstet ;) Vi har slussat ut en amning i taget och det har fungerat superbra! Så nu blir det en månad till kanske innan jag slutar amma helt... Hoppas han slutar självmant... Fast de gör han nog inte för han är en tuttig kille ;))

• chess07

Jag är så ledsen...

Har en kollega och vän (inte väldigt nära dock) och fd kurskamrat vars fru har en elakartad cancer som dom upptäckte när hon var gravid med dottern i v 20, förlöstes med ks i v 25 så dom kunde börja cellgiftbehandlingen. Dottern blir nu 2 i höst och mamma har fått må riktigt bra i vinter, nu kom bakslaget efter behandlingar i vår... Tumörerna har vuxit och läkarna sätter nu ut behandlingen och nu får hon smärtlindrande behandling sista tiden... Dom tror inte hon kommer klara sommaren ut...

Det är så fruktansvärt orättvist.... !!

• chess07

Gääsp... Efter att ha gått från tandlös då har Arvid nu 6 tänder, varav 5 kommit på dryga 2 v!!! Nattligt lidande för både oss och honom...! Han skriker och skriker... Att amma är det enda som verkar lugna för stunden nattetid... Men ja är livrädd att han ska fortsätta vilja ha tutte så ofta på natten så ja försöker låta bli att amma för många gånger... Stackars plutten blir helt slut...

Men men ihållande men snabbt lidande... Hoppas de dröjer lite innan nästa tand kommer..!

• chess07

Vad jobbigt med maten för er... Arvid vägrade bli matad så han fick ju börja äta själv vid 6-7 månader. Han älskar mat! Kycklingfajitas och guacamole är en stor favorit! Citron tycker han oxå om! Vi åt en lite starkare rätt häromdagen och den mumsade han glatt i sig token!

• chess07

Måste bara tala om att vi provat att låta Arvid sova i eget rum några nätter! Han har ju vaknat allt från 11-03 för att få komma över till oss och sen vaknat flera gånger mellan oss=jag har ammat mer då jag inte Orkat annat...! ;) Natt 1 = han vaknar 3, har såklart bajsat (vilket han aldrig gör på natten annars) så det blev byte och svårt att somna om så då fick han komma till oss. Natt 2 = låter lite lite vid 4:20 somnar om till 5:15 då han får komma till oss och ammar och han somnar om till 7 som han brukar. Natt 3 = vaknar 5:15 och får komma till oss och ammar och somnar om! Helt otroligt!! Hoppas det fortsätter såhär för då kommer jag snart känna mig mer utvilad än någonsin!! :))

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-07-10 11:18:03 följande:
    Tyra har också fått eget rum! O jag sover så mycket bättre o hon med! Förut kunde jag stoppa in nappen ett par gånger men hon har sovit i eget rum i en vecka nu o somnar ca 19 o stensover till ca 05 då kommer hon över till oss o sover vidare till 07. Har slutat med morgon vällingen nu med hon verkar bara lite törstig så hon nöjer sig med liten skvätt vatten maten går inget vidare där emot. Tycker hon borde va hungrig när hon vaknar men äter lite yoghurt o havre puffar. Vägrar allt bröd eller rån... O äter enbart burkmat för 6 månader...

Det är så vi hoppas det ska bli med Arvid oxå! Än bådar det gott! 😊 Hoppas på att kunna sluta amma på morgonen snart men får väl ta en förändring i taget kanske... Kan ju prova med vatten när han vill amma och se om han blir vansinnig eller ej 😉
  • chess07

Grattis juliaannaeva!

Här är jag fundersam! Fick min mens som vanligt den 6/7 och jag tog ett test på morgonen då av nån anledning men det var blankt. Sen blödde ja lite mindre än vanligt i 4-5 dagar men inget ja tänkte på. Sen har ja haft nån liten rosa och nån mörkare flytning efter det så ja tog ett test i förrgår och det var ett svagt plus! Det kom inte på en gång men var tydligt men svagt när det väl dök upp.

Om det nu är något så borde väl pluset varit starkare eller vad säger ni?!?!

Jag tänker att de kan vara ett mf ? Fast ja testade ju minus när mensen dök upp och svagt plus 4 dagar efter att den slutat??

Har mått småilla igår och idag och haft motvärk oxå. Ska köpa test imorgon tänkte jag. Är det starkare så får vi väl anta att det är något där inne annars ett mf?

Tycker det beter sig konstigt... Något som varit med om liknande?

• chess07

Det var som ja trodde, idag syns knappt strecket på testet så ett väldigt tidigt mf!

Vi har inte planerat att skaffa en till riktigt än men det är klart att det blir lite snopet!

• chess07

Grattis alla småttingar och idag blir vår Arvid 1 år! Det är helt galet hur fort det gått!! Vi är hos familjen i Värmland nu och njuter och på lörd åker vi till Gotland i nästan 2 v. Ska bli så skönt!

I höst kommer vi flytta!

Min sambo har äntligen fått jobb så nu ska vi bli Mora-bor något år har vi tänkt. Inget drömställe men med några års arbetserfarenhet så kan vi förflytta oss lättare sen!

????

• chess07

Förlåt mig men jag vill bara dela med mig av orättvisan som en vän och kollega till mig varit med om.. Hans fru och mor till deras dotter på snart 2 år dog i tisdags efter en kamp mot det omöjliga..

Hennes blogg cathrinegardlund.blogspot.se/

Jag är så ledsen för hans skull som nu förlorat sin livskamrat och blivit ensam med deras dotter

• chess07

Arvid började sova 1 gång på dagen för ca 2 månader sedan. Då sov han allt från 1-2 1/2 h och somnar vid 19. Sen ammade jag fortfarande så han amma 2 ggr mellan 4-6 på morgonen och gick upp 7.

Nu sen 1-2 veckor har han börjat sova fm och em igen!? Vi är på semester så det händer en massa hela tiden så måste vara därför han är tröttare...?

Han sov med min mamma 3 nätter nu så nu har jag slutat amma helt... Inatt när vi sov andra natten med honom så sov han till halv 7 i ett sträck!!! Hoppas det inte var en engångsgrej! :)

Ska försöka få till 1 vila på dan när vi kommer hem till lugnet igen ;)

• chess07

Åh granhkotten jag vet hur det är! Arvid fick 5 tänder på 2 v och det var jättejobbigt för honom...! Nu har det kommit en till i dagarna så trots att han var sen med sina (11 mån) så har han nu vid 13 mån 7 st! ;)

Juliaannaeva - va härligt att hon verkar gilla det! Vi ska börja skola in i oktober efter att vi flyttat ! Jag tror det kommer gå bra :)

• chess07

Hej allihopa! Här har tråden börjat dö ut förstår jag...! Grattis till alla bebisar och kommande bebisar! Vi har en busig grabb som är 15 månader nu, oså har vi flyttat från Falun till Mora pga nya jobb! Köpte ett hus som vi börjat renovera och kommer få göra några år framöver ;) Började må illa för någon dag sedan och idag tycker jag det blivit ännu värre så köpte test och herregud det var ett svaaagt svaaagt streck på det! Skulle fått mens i dagarna och testet togs nu på em. Herregud! Ett syskon i den här röran?! Haha Ska ta ett till imorgonbitti så kanske det är starkare.

• chess07

Tack! Ja om det nu går vägen så tror jag det blir slutet på juni början på juli! Fyller själv 30 6 juli så nån fest blir det inte att planera! ;) Det är ju vääääldigt tidigt än så vi får se om det är någon som vill stanna :)

• chess07

FruSandra- nej och vad är en fest när man ska ha en liten knodd?! ;) Tog ett nytt test idag och sträcket kom nästan direkt och var lite starkare!

• chess07

Ja det verkar som det går vägen! Mår illa som fn...! Tur ja har lergigan comp som lindrar lite...! Är i v 8 nu så vi har inte sagt något till våra familjer än, vi har båda behövt landa lite i att vi ska ha en till !

Svar på tråden Juli bebis 2012