• MLT

Juli bebis 2012

MammaSofi skrev 2011-11-02 08:31:00 följande:
    God morgon! Här startade vi dagen med en pigg kille kl 5 :)

Jag äter folsyra och järntabletter, mitt hb va väldigt lågt sist jag var gravid så vi börjar med det direkt!

Har ni andra ringt bm ännu? När har ni inskrivning?
    Vi vaknade också kl 5 :) Hatar när man ska ställa om  klockan, blir kaos i våra rutiner då. Nu är han på dagis till 14.00 så  ska passa på att handla och städa lite.
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-02 09:31:31 följande:
    Hej alla!
    Idag är ingen bra dag. Idag borde jag vara på BIM +1eller på BIM dagen..
    Grejen är att jag nu börjat få oranga flytningar... Skit äcklig info, i know. Men ja är livrädd att de ska va börja på mens/ mf.
    Nån som har/ haft liknande?
    När jag har blödit har jag fått till svar av läkare att 30% av alla som är gravida blöder någon gång under graviditeten utan att det är någon fara. Speciellt runt tiden man skulle haft mens är det som vanligast att man blöder. Hoppas allt är ok!
  • MLT
    pyret12345 skrev 2011-11-02 09:51:30 följande:
    Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 
    Jag är ofta kissnödig, har ett jävla humör och luktsinnet är redan känsligt (förbjöd sambon att använda en viss parfym med vanilj i, hatar den, hehe). Har känt lite i brösten och är ständigt sugen på kolhydrater, men tack och lov inget illamående ännu. Hoppas innerligt att få slippa det denna gången. Både med sonen och min förra graviditet där det inte ens fanns något foster mådde jag fruktansvärt illa så fort jag skulle äta något.. Tycker jag har rätt lite och svaga symptom, men så är jag inte ens i v. 5 ännu, byter vecka i morgon..
  • MLT
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 11:52:47 följande:
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
    En lösning är ju att du inte stannar hemma ett år utan låter din sambo ta stor del av föräldraledigheten (om han har bra inkomst?), har han fast tjänst är det dessutom stor chans att han får 10% från sitt jobb! Så kan du jobba och få in pengar på det viset.
  • MLT
    Therese och Stefan skrev 2011-11-02 12:15:26 följande:
    Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)
    Min son är 1 år och 4 månader, har gått hemma tills nu. Har varit arbetslös ett tag, jobbat lite extra i en barnklädesbutik och är även deltidsmusiker. Har känts perfekt att kunna ge sonen en långsam inskolning på dagis med korta dagar och jobba lite då och då. Nu är jag uppsatt på vikarielistorna i kommunen och planerar att timjobba så länge det går. Min handläggare på arbetsförmedlingen tycker att det är en jättebra plan, så det känns skönt att de inte bråkar med mig.
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 14:40:10 följande:

Cicci7006 & michelodeon:

Skönt o höra! Hört talas om växtvärk osv, men inte känt känt något förräns idag. Och det är lite läskigt att det är så likt mensvärk, man blir ju rädd, haha. men jag vet att det är normalt. :)

Jag har också växtvärk, blev galen på det den förra graviditeten då jag hade ganska mycket ont ibland. Trodde ju jag skulle slippa mens och allt som ingår i 9 månader :) I v. 7 vaknade jag t.o.m. på natten för att jag hade så fruktansvärt ont, trodde det var missfall på gång eftersom det var exakt samma dag jag fått missfall graviditeten innan. Men allt var som det skulle =)
  • MLT
    jessamy skrev 2011-11-02 18:33:50 följande:
    Cissi7006, vad skönt. Min sambo börjar "lära " sig men det har tagit sin lilla tid.

Jag är så orolig för hur jag ska klara av att ha tre barn. Kommer jag klara av att ha tre barn? Ja som tänkte börja plugga förra hösten och blev gravid så hade tänkt söka iva vuben tilln ästa höst men nu får jag skkjuta på det igen. Kommer försöka jobba 10 dagar i månaden nu fram tills jag ska jobba heltid så att min sambo kanske kan vara hemma någon månad direk när bebisen kommer.

Ni andra  :) Har ni försökt länge? Är eran sambo gla?
    Jag blev gravid i maj trots skydd och dagen-efter-piller, fick panik! Ville verkligen inte (sambon var dock överlycklig) men efter någon vecka kändes det riktigt bra. Efter 2-3 veckor var jag också överlycklig över det nya barnet, men snart fick jag missfall.. mitt liv i ett nötskal..! Jag skulle vänta en mens och efter det blev jag gravid direkt och den här gången är jag hur redo som hest :)
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 20:41:13 följande:
    Haha, stackars! Det är hemskt ibland.. Svårt att njuta fullt ut, men hoppas de lägger sig efter vecka 12 och när magen börjar puta ännu mer.. Man vet liksom inte, speciellt med första barnet vad som är normalt och inte.. så man får små panik vid varje smärta (eller iaf jag!).. måste försöka lugna mig. :) Tack!
    Det får jag med trots att det är andra :) Jag tänker göra privat ul i v. 9, ser allt bra ut då är risken för missfall lika liten som efter v. 12!
  • MLT
    Mysmamma70 skrev 2011-11-02 21:44:13 följande:
    Att det gör ont i korsryggen är normalt, där får man också ofta ont när man har förlossningsvärkar vilket överraskade mig första gången för då gjorde det mer ont i ryggen än magen.

Det här är mitt femte barn

Owner - det är bra att det finns valmöjligheter, vi får respektera varandras val.
    Skönt med en expert i tråden, jisses 5 barn.. Jag har 4 syskon och det är helt underbart! Hade gärna haft en stor familj, men vet inte om det här blir sista eller om det blir ett till. Är alla era barn planerade?
  • MLT
    Bragdoll skrev 2011-11-02 21:50:39 följande:
    Jag har också ont i korsryggen idag. Gick och simmade på badhuset en sväng och det släppte lite efter det. I skinkan har jag haft ont mina två andra graviditeter.. tror det är ischias. Kände av det liiiite idag på jobbet, men så står och går jag nästan hela tiden där.

Tror ni det är farligt att basta en stund efter att man har simmat? Jag frös så fruktansvärt efter simningen så jag satte mig i bastun en stund.. Kom på efteråt att det kanske inte var så genomtänkt. Vad tror ni? 
    Om det blir bättre av att ställa upp benet på den sidan det gör ont mot något så skulle jag tippa på foglossning, min foglossning började i ryggen och som knivskarp smärta neråt ena skinkan..
Svar på tråden Juli bebis 2012