Inlägg från: Bees knees |Visa alla inlägg
  • Bees knees

Juli bebis 2012

någon mer som bor i Göteborg här förresten?

• Bees knees

Hej allihopa! Var ett tag sen jag skrev nu, har mått så fördömt illa. Det har varit/är en kamp varje dag att få i mig mat. Tror det börjar lätta lite nu iaf.

• Bees knees

Mina byxor började kännas obehagliga i midjan så nu har jag införskaffat mammabyxor , herregud vad sköna de är! Kändes lite konstigt att handla dem dock... Jag kommer nog inte göra kub test, känns onödigt när jag inte är i riskzonen och det visar väl ändå bara vissa avvikelser? Eller har jag fattar fel? De flesta föder ju friska barn. Kan hända att jag ändrar mig men tror inte det.

• Bees knees

Skulle egentligen på inskrivning 13dec men fick brev om att de var tvungna att omboka till 15, men då kunde inte min sambo så han ringde och ombokade till den 20 dec. Känns som en evighet ju!

• Bees knees

Jag har gått ner 4kg... Tur att jag har att ta av. Det är en utmaning att få i mig mat varje dag. Hoppas verkligen det vänder snart!

• Bees knees

Jag tycker att det är lite skönt att se att fler än jag inte kommer göra kub. Jag håller med Malena , jag skulle ändå inte kunna ta bort vårt barn. Men Kanske det skulle kännas annorlunda om jag var i riskzonen.
    I övrigt har det vänt för mig, jag kan äta igen! Känner mig euforiskt lycklig!

• Bees knees

Ntme jag har haft, de har dock minskat nu!

• Bees knees

Din situation Malena lämnar nog ingen här oberörd. Kan bara föreställa mig vad ni går igenom. Hoppas innerligt att detta går bra. Glöm inte att andas själv.

• Bees knees

Jag har fått nog, nu vill jag ha tillbaka mitt gamla normala humör!

• Bees knees

Känner igen mig helt o hållet tingeling.... Sen skäms man ....för att man överreagerat helt... Men jag blir så himla arg att det nästan gör ont i kroppen! Det tar massor av energi ifrån mig! Hoppas att du blir frisk snabbt. Kram

• Bees knees

På lördag har jag gått 12 fulla veckor och går in i v 13! Det känns som jag vill fira detta, men hur? Några tips?

Det stormar här i Göteborg med. Vart bor du ntme?

• Bees knees

Åh! Äppelpaj! Det var en jättebra ide! Mmm längesen jag åt det. Om du vill så får du gärna maila över receptet ;)

• Bees knees

Tack Ntme!

Nej men vad säger du tingeling! Det rekommenderades ju på flera ställen att man skulle dricka ingefärs te mot illamående och jag sörplade glatt i mig! Måste kolla vad som står i min örtbok. Vet att ingefära är antiinflammatoriskt iaf.

• Bees knees

I min örtbok avråder de för större mängder om du har magkatarr eller magsår. Däremot rekommenderas det vid graviditets illamående. Upp till 1g per dos har varit helt säkert i försök på sjukhus står det.
    Vart har du hört att det ska vara farligt?

• Bees knees

Gott nytt år allihopa! Och grattis i förskott tingeling !

• Bees knees

Angående de olika datumen, så tror jag inte att alla uträknare tar med att 2012 är skottår i räkningen? Har märkt att vissa appar visar fel.

• Bees knees

Jag bor också i Göteborg och har inte heller blivit erbjuden kub. Jag är 27 , tror de bara erbjuder från 35 här?

• Bees knees

Hoppar av tråden. Kom nyss hem från ul och det visade sig att fostret dött i v 8.

• Bees knees

Nej, ingen blödning det är MA. På väg till gynakuten nu , bm försökte boka tid men de hade ingen först om 2 veckor så hon tyckte jag skulle åka in akut. Kommer få piller som det verkar.

Svar på tråden Juli bebis 2012