• owner

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-02-02 18:00:00 följande:
    Hi hi hi, många som heter Linus nu för tiden. Vi tog det just för att det var en kombo av våra namn. Jag har dock inte riktigt förstått mig på det där att barnen inte "ser ut" att heta det man kanske har bestämt innan. Mina barn har fått dom namnen som vi bestämt sen innan. Hur många barn har du sen tidigare?

jag har inga barn sen tidigare. så jag vet ju inte det där med "vad dom ser ut att heta"...men om man gillar två namn lika mkt så kanske ett passar bättre, jag vet inte :) spännande ska det bli iaf! rul den 17 feb men har redan tjuvkikat ett par ggr. jag är så nyfiken på kön och skulle gärna vilja veta det på rul men har hört att dom inte talar om i sundsvall där jag bor...morr. tycker det är något som den blivande föräldern har rätt att veta om man vill!!!
  • owner
    SaJo81 skrev 2012-02-04 18:21:54 följande:
    Vet inte om vi varit inne på det här innan men vad har ni tänkt för vagn till tillskottet? Jag är så förvirrad, vet vilka funktioner vi vill ha men vill inte alls betala 10.000 för nån sån vagn och har än inte hittat nnnbra på blocket!

vi köpte en emmaljunga citycross på blocket för 2500. den har några år på nacken men var superfräsch.
  • owner

har inte känt några rörelser än (är i 17+1) men nu när jag sitetr här framför datorn tycker jag mig känna nåt långt ner....är det så det brukar vara? har aldrig varit gravid förut...det är säkert bara bubblor i magen men det kändes lite ovanligt...

• owner
    Bragdoll skrev 2012-02-10 21:12:02 följande:
    Jag tycker det är såååå svårt med flicknamn. Pojknamn har vi redan bestämt så det är klart.. men flicknamn!! Hur svårt kan det vara egentligen?
    Alla fina namn är upptagna av antingen kompisars barn eller av människor som jag tyvärr inte tycker om av olika anledningar..

Kommer ni på bra namn? 
    Men flicknamn som är superenkelt! Elvira eller Ester blir det här. Möjligen Ellen. Pojknamn är supersvårt tycker jag! Elis och Linus är de enda jag har fastnat för men ändå inte sådär superperfekt känns de som...
  • owner

Nu har vi varit på UL och är flyttade från den 14e till den 10e. Det var en liten kille därinne. Vill nån datakunnig ändra på listan åt mig? :)

• owner

jag har inte känt någon rörelse på 1½ dag, borde man vara orolig?

• owner
    Spacefrog skrev 2012-03-05 15:07:23 följande:
    Vad är en juli, bebis?
    (Förlåt, var tvungen... igen...) 

Särskrivningar finns det gott om :) Jag stör mig på det mesta jag ser i den stilen men har fått tagga ner, annars går det ju bara inte, haha :)
  • owner
    ToKar skrev 2012-03-05 15:02:59 följande:

Jo det ena kommer bli hängigt  (vilket är normalt efter amning) medan det andra kommer att ha kvar sin form. Nu reagerar ju alla bröst olika på amning. Men man brukar ju få lite mer "häng" ;) Andra får mer, andra mindre. Sen beror det ju på hur länge man ammar. Jag ammade tills sonen var 15 månader. Om man ammar på ett bröst under sån lång tid så kommer det nog se ut om att man har två helt olika bröst ;)

men vadå, jag har ingen koll. brukar man bara amma från ett bröst? varför? trodde man va tvungen att "använda" båda. shit, jag kommer verkligen inte att kunna NÅT när jag sitter där med ungen i famnen. man får ju lixom ingen bruksanvisning på dom :)
  • owner

Nu har  jag köpt mina första mammabyxor! Varför har jag inte gjort det tidigare. Smög in på H&Ms mammaavdelning utan några som helst förhoppningar. MEN! Hittade superfina och framförallt SKÖNA brallor. Herregud vilken lättnad att slippa ha tryck av mina gamla obekväma jeans :)

Ser att ni pratar om försäkringar, det måste jag snarast kolla upp, har inte tänkt på det alls.  

Svar på tråden Juli bebis 2012