Inlägg från: Soffiie |Visa alla inlägg
  • Soffiie

Juli bebis 2012

Jag blir så ledsen när jag läser om alla som börjat blöda fy alltså varför kan inte bara allt gå bra när olyckan väl blivit gravid en stor kram till er alla

• Soffiie

Ingen aning ella Jane jag har haft tjock slem hinna då jag varit gravid förut

• Soffiie

hehe nej  min mage är i uppror bubblar hela tiden i den,,

Idag ska jag på inskrivning =)  ska försökaa få till ett tidigt vul  så håll tummarna för mig att hon vill,.. Jag mår bara nästan illa på morgonen innan jag ätit sen går det över,. skönt att man slipper må illa hela dagarna..

• Soffiie
    Bees knees skrev 2011-11-08 08:03:29 följande:
    spännande! jag ska dit på fredag....ska hålla tummarna för att du får det. :)
    de vill veta om sjukdomar o sånt i släkten  va vid första besöket?
    ja dem brukar fråga om sjukdomar typ diabetes blödarsjuka osv
  • Soffiie
    vädursflicka skrev 2011-11-08 08:15:51 följande:
    Och jag ska också till BM idag, men inte för inskrivning (vad jag förstår..?) utan för det första hälsosamtalet...ska bli spännande i vilket fall :) 

TimRasmus: Hur ska du försöka få det? :D Skulle nämligen vilja försöka få det jag också, eftersom jag nu blivit lite osäker på datum...men det kanske dom skiter fullständigt i? Är det för nåt speciellt du vill ha det? Jag tänker väl mest nu för att få ett lite mer säkert datum, samt att man ju såklart jättegärna skulle vilja se det lilla hjärtat picka, så man kan lugna nerverna lite...:)
    Ja du kan ju säga det som anledning att du  inte vet när du blev gravid. så du vill veta veckorna ,, och hoppas hon ger med sig på det,,, jag ska få extra ul pga att jag haft komplicerade graviditeter innan sena missfall i v 22 och v 19 senast i juni så jag ska säga också att jag är så orolig och vill se så allt är bra så här långt.. men jag tror det går bra..
  • Soffiie

jag är lika  håller på bli tokig.. sen sitter man som en zoombi på dagarna.. jag förstå rinte jag vaknar flera gånger ibland på en timme och snurrar omkring i sängen och håller på.. jätte jobbigt,,

• Soffiie
    Ella Jade skrev 2011-11-12 05:05:36 följande:
    Äventyret fortsätter.. Då ligger man inlagd på akuten. Fick mer ont vid ljumsken på höger sida o även rygg mer än ja fått innan. Panik väcker sambon o direkt hit. VUL visade lite större vätskesamling så de ville lägga in mig. Nytt vul imorrn. Är de mer så blir de operation. De hitrade även tjockare slemhinna nu vicket tyder på en påbörjad grav ja. Har helt fel bf jag. Räknat för långt. Vet ej vad som händer med det om de blir op. Satans svårt o alltid hitta mina blodkärl! ONT När de stack. Men goaaa sköterskor! Knaprat tabletter nu så godnatt :)
    Åh gumman vad jobbigt,, hoppas vätske ansamlingen minskat.. vart är vätskan nånstans? tror dem det är utomhavandeskap eller normal graviditet? tänkte på det du skrev om slemhinnan.. alla fall lycka till!!
  • Soffiie

hej och välkommna alla nyplussade. jag har nästan slutat må illa kommer bara i bland.. det gör mig lite orolig.. och jag känner inte av bröstn som innan heller kan det vara för man vant sig lite så man inte tänker på det?

men jag tycket synd om min familj jag är på ett jäkla humör så irreterad och sur hela tiden,, blir galen på mig själv och känner hur tårarna bränner under ögonlocken..

• Soffiie

jag väger 83 till 173 så jag är med överviktig hade bmi på 27 nått.. men min bm sa inget om det. men jag försöker tänka på vad ja stoppar i mig även om det är svårt...

• Soffiie

är det någon av er som ska vaccinera sig? mot influensan behöver man göra det när man är så tidigt i graviditeten? det är ju gratis för gravida.. bara en undran

• Soffiie
    frånochmeddu skrev 2011-11-14 21:35:53 följande:
    var hos BM idag på hälsosamtal, ska dit 22/11 igen, är det inskrivningen då? Jaa, det borde det fan vara..
    Känns bra, har gått upp två kg :S är 170cm och väger nu 60,2kg. HEMSKT!!!
    Ska fan inte äta något onyttigt alls, är livrädd för att bli tjock. Låter hemskt, men ajg är verkligen rädd för det.. Vill gå upp MAX 11kg, alltså 9 till.. Sen får det vara nog.
    Ska motionera och äta supernyttigt. Någon som känner som jag?
    Vi vill göra VUL innan vecka 18, var kan man beställa tid till det??
    Kraaam 
    jag ska till läkaren på mvc nästa vecka och då be om en remiss för tidigt vul.. Det är inte alltid man får det, men jag har fått många missfall både i tidig ochs en graviditet så jag tror inet det blir några problem..
     annars får du gå privat kostar som ett läkarbesök..
    jag var på hälsosamtal förra veckan ska på inskrvnign och blodprovtagning den 29e =)

jag väger redan lite över vad ja borde så jag ska verkligen försöka tänka på vikten inte banta men försöka stå emot godsaker,,

vilken v är du?
  • Soffiie

hehe ja det är pinsamt men magen bubblar hela tiden hehe,, jag är i v 6+2 idag.. jag märker inget på brösten bara lite ömma däremot är magen skit svullen ser ut som jag är i 4e månaden eller så

• Soffiie

jag mår lite illa men inte så farligt.. mest på morgonen och sent på kvällen / nattne. men idag har jag haft såna känningar i magen verkligen skumt altså det stramar och drar och känns som när jag har ägglossning fast mer.  en har jag fått ökad flytning det är rinnigt eller vad man ska säga  men ingen färg har dem och luktar inte illa men otroligt mycket mer flytning än jag brukar ha va sjutton kan detta vara nu är  v 6+3 idag

• Soffiie
    AnnA1985 skrev 2011-11-15 21:00:10 följande:
    Läste nånstans idag att flytningarna kan bli rikligare såhär i början på graviditeten =)
    ja jag vet jag ahr med läst det men så här mycket har jag inte haft förrut ahr liksom blivit mer bara så där känns ibland som man får mens liksom men som tur är så kommer det inget sånt
  • Soffiie

jag tar bort mig från listan hur man nu gör det.. jag var in på akuten idag inget foster och lite bruna blödningar fidk lämna hcg prov och ksa tillbaxs i nästa vecka men det ser inte ljust ut.. har lite ont med i magen nu så tror det r på g ut

Lycka till alla andra som väntar bebis i juli

• Soffiie

Tack ja ajg evt tyckte det med men nu är man en av dem som det inte gått bra för.. jag vet inte hur man mår egentligen känns som man är i chock lite,,  Ändå bra att kroppen fungerar och sätter ig ång själv så mans lipper gå vänta på missfallet plus att det blir långdraget.

• Soffiie

Ja det kanske jag blir men detta är tredje gången jag får miss fall på inte för ett år

• Soffiie
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:52:03 följande:
    Madlin: Sista mens första dag var ca 3/10 och jag gjorde positivt ÄL test 18/10. För ca 3 veckor sen blödde jag klart tunnt blod i ca en vecka och tycker inte att jag har några alls tecken på att jag skulle vara gravid. (har en dotter på 14 mån och när jag väntade henne så fanns det en tvilling som försvann i v 6, då blödde jag likadant, därför har vi kollat nu). när jag gjorde VUL i måndag så sa bm att jag nog var i v 5+2. Skrev fel, hon mätte hinnsäcken til 8 mm, men det är ju fortfarande litet... hrmm...
    jag var på vul i v 5+4 då var min hinnsäck 10 mm en vecka efter var den 12 mm och inget foster bara hinnsäck gulkropp  i fredags v 6+6 började ja få bruna flytningar och i  tisdags kom synda floden jag har blödit som en galning i två dagar blödit igenom kläderna och så med. idag var jag tillbaxs till gyn och allt nästan hade kommit ut självt. det var en så kallad ofrostig graviditet,,

Men innan allt detta trodde dem jag räknat fel  att jag var kortare gången än jag var egentligen men så var inte fallet tyvärr.. Hoppas det går bättre för dig.. jag tog ett hcg prov föresten förra fredagen v 6+6 det var på 7960
Svar på tråden Juli bebis 2012