• ZoZoZ

Juli bebis 2012

Skumt... Varför kommer inte kramen med i mina inlägg?! Gör ett nytt försök:

KRAMAR till Cissi och Ella

• ZoZoZ

Lyckligast i världen just nu! Allt såg jättebra ut på vårt UL idag och med 99,9% säkerhet så är det en liten Zmilla!! :D Vi blev även framflyttade, nytt BF den 2/7, v 18+2 idag.

• ZoZoZ

Tusen tack till er som gratulerat till att allt såg bra ut på vårt RUL idag. Är så lycklig över att även få glädjen att uppleva en dotter! Vi har ju två söner sedan tidigare.

• ZoZoZ

Alondra23: Ayelin är ett mycket vackert namn. För oss blir det Zmilla Felizia.

• ZoZoZ

Woogie: De tre små strecken man ser på flickor är blygdläppar och själva "skåran".

GRATTIS till en förmodad flicka och att allt såg fint ut på UL! Även vi väntar med 99,9% säkerhet en flicka enligt RUL. Vi har två söner sedan tidigare så jag är så glad och tacksam över att även få uppleva en dotter.

• ZoZoZ

Ni som har BF i början av juli:

Jag tycker mig känna mer fosterrörelser med detta barn än mina två tidigare. Kan inte heller minnas att jag kände av rörelser på två vitt skilda ställen och en bit ifrån varandra samtidigt så här tidigt. Hur upplever ni andra ert barns rörelser? Anledningen till att jag frågar är att jag inte helt kan släppa tanken på att det skulle vara två där inne. Förvisso såg de bara ett barn på RUL vilket nästan förvånade mig. Är bra mycket större än med mina söner. Nu väntar vi enligt RUL en dotter. Förmodligen är jag bara paranoid, har dock aldrig haft dessa tankar med sönerna så det är svårt att helt släppa dem...

Vill som sagt gärna veta hur ni andra som har BF i början av juli upplever ert barns sparkar.

• ZoZoZ

Momster: Jag har till och med känt en spark mot revbenet! Det känns minst sagt i tidigaste laget...?! Även jag kommer prata med BM om detta.

• ZoZoZ

froggyL: Tack för ditt svar! Det där med att en dubbelspark kan fortplanta sig känner jag igen. Men det som känns märkligt är att jag kan känna två lika hårda sparkar på två vitt skilda ställen samtidigt...?! Men hon är väl helt enkelt ett bra "boxningsämne" och får in en bra spark och ett bra slag samtidigt. Kan dock inte låta bli att känna efter lite extra efter att jag har läst om att det faktiskt förekommer att ett barn missas på RUL!

• ZoZoZ

Momster: Åhhh så gulligt!

Min yngsta son (drygt 2 1/2 år) också att bebisen ska komma ut genom naveln och vill gärna peta i naveln för att försöka känna bebisen. Igår kväll ville han även pussa på magen fler gånger och klappade ömt på magen.

• ZoZoZ

Vi har också hundar. En pinscher och en dvärgpinscher. Jag har fött upp pinscher men kommer nog gå över på dvärgpinscher istället.

• ZoZoZ

momster: Likadant för mig. Det är riktigt jobbigt att inte kunna somna om.

• ZoZoZ
    Trolla75 skrev 2012-03-09 13:09:16 följande:
    Jag har fixat bägge mina förlossningar utan smärtlindring så det går!

Nu är jag helt besatt av en tråd och vill dela med mig...
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html
    Jag med. Födde min andra son med "dykmetoden" och rekommenderar den varmt. Dock fokuserade jag inte så mycket på andningen (för då blir jag stressad) utan bara på att vara så avslappnad som möjligt samt att vara uppe och gå och stå för att hjälpa kroppen i öppningsskedet samt med sin egen smärtlindring. Ser fram emot min tredje förlossning, det är så häftigt att föda barn!
    Fyll inte livet med år utan åren med liv...!
  • ZoZoZ

Vi bor i Surahammar, cirka två mil från Västerås.

Fyll inte livet med år utan åren med liv...!
  • ZoZoZ

Momster: Jag har fött två barn på förlossningen i Västerås. Jag tycker det har varit superbra. Har dock förvisso inget annat att jämföra med. Är det ditt första barn?

• ZoZoZ

Fru Sandra: Jättefina bilder! Även jag tog gravidbilder igår! Igår i studio men jag vill även ta ute, hoppas på att vädrets makter är på min sida imorgon eller någon kväll i början på nästa vecka. Har tagit kort vid alla tre graviditeter och de är de bilder jag tycker allra bäst om på mig själv. Har förstoringar på canvas i svart/vitt i sovrummet. Majoriteten av mina bilder är dock i enbart trosor eller helt naket så mina absoluta favoriter är inget för allmänt beskådande. Ska dock dela med mig av dem som är mer påklädda så snart vi har valt ut och gjort i ordning bilderna. Jag har det även väldigt bra försspent eftersom maken fotograferar. Fick dock även hjälp av en vän så maken kunde pussa på och lyssna på magen samt att vi tog familjebilder också.

• ZoZoZ

Är glad att jag var klok nog att gå och lägga mig på en alvedon så jag somnade runt midnatt trots att jag förstod att det var på gång och att jag hann få lite sömn i varje fall... Vaknade vid tre igen och ligger sedan dess med en ljuvlig, elektrisk värmefilt och klockar värkar med jämna mellanrum för att ha något att roa mig med. Hoppas dock på att lyckas somna om en liten stund till i varje fall, men känner ingen större förhoppning. Värkarna kommer nu var 4-5 min. varar runt en min. Det är så spännande! Jag längtar så efter vårt tredje lilla underverk!

Svar på tråden Juli bebis 2012