Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

SommarDahlia skrev 2012-01-25 08:33:39 följande:
    Bara att vänja sig! :)
    Jag har inte sovit en hel natt sen april -09, då jag va gravid me sonen..
    Ha ha ha.. Då är jag inte i rätt position att klaga än då.. : ) 

Det är som du säger.. bara att vänja sig... antar att kroppen vänjer sig någon gång för eller senare.. : ) 
  • EllaBella02
    pyret12345 skrev 2012-01-28 00:02:10 följande:
    Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?
    Jag är i v 17 jag också, och jag är inte säkert på om jag har känt någonting faktiskt.,... Ibland så tycker jag att det känns som bebis men är absolut inte säkert. Är första barnet för mig. 
  • EllaBella02

Har idag inhandlat ett par till mammabyxor i alla fall och lite stora linnen. Hittade
    de även en poncho som passar mig utmärkt...  : ) 

Jag blir så himla andfådd när jag går länge.. har fått sämsta kondisen.. : ) Tycker också att tuttarna har växt de senaste veckan.. verkar som de är inne i en växtperiod. 

Vet som sagt inte helt säkert om jag har känt bebisen, men jag tror att jag har det, och jag tror att det är mer de senaste dagarna, men jag är inte helt säker.. känns ju inte som sparkar direkt än... Men jag längtar verkligen tills jag med all säkerhet vet att det är bebis som rör sig...

Är idag i v 16+6.. : )

Längtar tills vårt RUL den 17 Feb...  : )

• EllaBella02
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Gick in i v.19 igår. Men det snittar ju på 2kg/månad... Lite för mycket enligt mig, efterosm man brukar fläska på sig mest på slutet!

Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Beklagar verkligen! Vet precis hur det känns. Fick i början av december ta bort min häst, och det är verkligen förjäkligt alltså. Jag gråter fortfarande då och då, senast idag över hur mycket jag saknar honom. 

Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sina kära vänner. 

Men hon har det mycket bättre där hon är nu, och busar med nya och gamla kompisar utan smärta!

Massa kramar! 
  • EllaBella02

Välkomnar v 19 idag! : ) 

Tror att jag känner bebisen, men jag önskar att jag snart får känna någon rejäl spark som ni andra... : )

Nästa vecka är det dags för RUL. Håller tummarna att allt går som det ska..

Kram på er!! 

• EllaBella02
    Sladdis skrev 2012-02-06 15:41:30 följande:

Nu har jag varit på RUL. Det blir en pojke!!!Hjärta Har ju redan två pojkar och är en riktig pojkmamma så jag blev glad. Mannen hade nog velat ha en liten tös, men han kommer nog över det.Solig Bild finns i bildtråden.

Grattis till lillkillen och en lyckat RUL!!! : )
  • EllaBella02
    owner skrev 2012-02-06 23:21:20 följande:
    har inte känt några rörelser än (är i 17+1) men nu när jag sitetr här framför datorn tycker jag mig känna nåt långt ner....är det så det brukar vara? har aldrig varit gravid förut...det är säkert bara bubblor i magen men det kändes lite ovanligt...
    Jag vet inte heller riktigt vad som är vad, men jag tror att jag har känt bebisen. Brukar ju inte ha så mycket bubblor i magen annars tror jag inte... Känner typ någon gång varje dag.. ofta på morgonen eller på kvällen... Speciellt om man liksom halvligger lite, så överkroppen är liksom nästan sittande...  Jag är i v 19 nu...

• EllaBella02

Hur känner ni rörelse från bebisen? Känner ni någonting varje dag eller? 

Jag har nojjat lite i två dagar nu för det känns som jag har känns lite mindre buffar, men ändå känt någon varje dag så, men ja... tänkte bara höra hur ni har det... 

Är ju min första graviditet så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas heller för den delen... : )

Svar på tråden Juli bebis 2012