Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

EllaBella02 skrev 2012-02-16 18:04:12 följande:
    Grattis till lycka RUL!! : )
    Tack! Var helt fantastiskt att få se den liil* sprattla runt där inne, kände till och med rörelserna Glad
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-02-16 18:46:03 följande:
    Låter underbart.. Hoppas att jag får uppleva samma sak imorgon när jag har mitt RUL... : )
    det är ju som sagt fantastiskt bara att få se det lilla livet! Hjärta
  • chess07

v 20 (19+0) idag! och vad händer... ja spyr upp hela frukosten!! har inte mått dåligt på flera veckor oså vips så kom de som en blixt från klar himmel! hoppas de va sista gången nu...! 

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-02-21 21:33:50 följande:
    Tjena brudar!
    Tänkte höra med er hur ofta ni känner era bebbar nu... Är själv i v 21..

Kram på er! 
    Hej!
    Jag är i v 20 och har känt av Liten varje dag i 2-3 veckor, vissa dagar mer och vissa mindre. Främst när jag själv tar det lugnt och vilar. Vet ej var moderkakan sitter på mig, hon sa inte de på RUL
  • chess07
    Maryveken skrev 2012-02-24 09:06:23 följande:
    Tack så mycket! :) Känns helt otroligt att vi ska få en flicka. Jag har drömt om det sen jag var typ fem år gammal, haha! :) Så nu med en av varje kan man ju inte få det bättre! :)
    Grattis till lilla tösen!!
    smulan12 skrev 2012-02-24 10:20:06 följande:
    V.21 idag. Känns himla skönt och skrutten far omkring som en liten tok. :) Har gått 5kg än så länge och mår oförskämt bra får jag nog säg. :)
    Vi går också in i v 21 idag! Så härligt med halvtid! Glad
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-02-29 22:13:33 följande:
    Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  
    usch då! jag äter dem oxå men tar bara max 3 i veckan. ett tips är att köpa blutsaft som innehåller järn. jag tar halva rekomenderade dosen av de som komplement till niferexen. blir dyrare men de är de värt! 
    fick oxå tips om att ta dem på kvällen innan sänggång på fastande mage och då blir de bättre.
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-03-01 08:54:34 följande:
    Tack för alla tipsen! Ska ringa BM idag.. för jag har fan haft en helvetesnatt! Efter jag spytt och haft diarre ( ursäkta detaljerna ) så fick jag sådanan himla kramper i magen.. typ i magsäcken som magkatarr ungefär..

Har typ sovit 10 minuter eller nåt i natt... : (

Tur att jag känner bebben sparka då och då så får man lite mer kraft.

Kram på er brudar! 
    usch och fy! men de låter som du åkt på magsjuka? 
  • chess07

Hej alla tjockisar! Skrattande
     Hoppas ni må gott!

Välkomnar v 22 idag!! Hjärta Liten har gymnastik dagligen och speciellt på kvällen och då kan jag och sambon ligga och titta på magen och se rörelserna Glad

• chess07
    SaJo81 skrev 2012-03-06 22:40:23 följande:
    ja vi var 190 pers som fick gå=( sög ju rätt hårt och jag trivs inte alls med att vara arbetslös (vem gör det...) har ju dessutom varit skonad från sånt hittills i mitt liv så nu har jag för första gången fått skriva in mig på arbetsför"nedringen"

hur det funkar med SGIn vet jag inte, ska ringa Försäkringskassan imon och fråga, förr var det ju nåt om att man behöll sin SGI i 220dagar efter man blivit arbetslös men hittar inget på hemsidan om det nu, det enda som står är att man kan behålla sin SGI om man är aktivt arbetsökande och inskriven på Arbetsförmedlingen....hoppas det stämmer för då har jag ju rätt till ersättning efter min lön! 
    Du har rätt att förändra din anställning 6 månader innan BF och då behålla den SGI du hade först, typ att du jobbar 100% men 5 månader innan BF går du ned till 75 %. Men din föräldrapeng beräknas på 100%.
    Så detsamma borde gälla om du blir arbetslös! Men du måste gå till arbetsförmedlingen direkt dagen efter du blivit arbetslös annars kan dem ställa sig på tvären!
  • chess07

va duktiga ni är att hålla igång här inne!
    ser att ni skrivit om hundar! Vi har oxå en hund, blandras mellan dobermann, schäfer och labrador. l:ter kanske illa för en del men snällare hund är svårt att få tag på :) vi kan göra vad vi vill med henne, hon fungerar toppen med min brors flickor och går hellre iväg om dem blir för jobbiga på henne ;) ska bli så spännande att se hur hon blir med egen bebis!
    Idag välkomnar vi v 23!! ligger i sängen och känner hur bebis rumlar runt i magen! myyys 

Svar på tråden Juli bebis 2012