Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Cattiwik: när var du beräknad ?

Ligger här och nattammar och ögonen går i kors. Ca tre timmar kvar av natten innan jag ska upp och köra stor tjejen till bussen. Skulle gärna sova tre dygn i stället.
    Vi har börjat vår andra antibiotika kur på lillans tredje vecka i livet utanför magen. Hon har en infektion i naveln som inte släppte helt. ;-(.
    Hoppas magen inte blir helt sabbad, Jon kämpar redan med varje fis som sitter på tvären.

• anjiali

Har gett tio droppar. Ska prova med 20. Tack för tipset .

Sajo: då är vi två som varit vakna tidigt :-/. Milea ville inte somna om och vid tio i sju skulle jag upp och hjälpa stora tjejen att komma i ordning så jag kunde köra henne till bussen. Hon ska till Stockholm en vecka. Så nu är jag två barns mor första veckan när mannen börjar jobba. Lite smygstart. Skönt ! Vet inte hur jag ska få ihop vardagen med att lämna barn klockan 8.00 sen hämta 11.00 den ena tjejen och 13.00 den andra.
    Blir inte mycket till vila på fm eller em.

• anjiali

Ammandes i stekhet bil. Är det ok att sätta på bilen för att få ac ??? Inte bra för miljön men för oss ! Phu... Svettas vidare. Varit på djurparken hela dagen och försöker ta oss hem.

Hannavirrpanna: Mileas navel är inte fin så hon äter antibiotika. Hon har en väldigt djup navel och tappade stumpen fort men det blev en bit kvar som är infekterad. Andra antibiotikan på hennes "långa" liv .

• anjiali

Jag har inte varit på jobbet ännu. Väntar tills barnen är i skolan. Men är svårt att träffa alla då de är instängda inne på operationssalarna. Har inte jobbat där så länge så det känns inte så jätte viktigt heller.

Lagom trött efter dagens utflykt, är det inte sovdags snart ?

• anjiali

Min lilla är snart fyra veckor. Amningen funkar bra och hon går upp fint i vikt. Såren på bröstvårtorna är borta men trots detta så är vårtorna så fruktansvärt ömma. Tanken på att snudda med handduk på vårtorna efter duschen eller vattenstrålar ska komma direkt på vårtorna är skrämmande. Att ha bh på dom gör ont osv ...
    Minns inte att det var så med de andra.
    Någon som känner igen ???
    Det ilar och bränner.

• anjiali

Framfall kan nog upplevas som en tyngdkänsla och att det är svårt art kissa eller bajsa beroende på hur fallet är. Sen vet jag inte mer. Ibland kan det bl bekymmer med mycket urinvägsinfektioner då man inte tömmer blåsan ordentligt.

Hannavirrpanna: vet inte hur jag ska beskriva knipövningarna :-/... Jag försöker komma ihåg att träna när jag ammar. Försök att knipa av urinstrålen när du kissar. Det är samma sak.
    Borde haka på erat godis och annat onyttigt förbud. Måste bara ladda mentalt en stund till

Här har vi inte haft sex ännu. Har fortfarande lite avslag och är livrädd för ny infektion :-/.
    Men mannen min går och sneglar på mina välfyllda mega tuttar så snart får jag nog våga mig på det. Men banan i Globen tror jag nog inte, kanske lite mera som att kasta in ett vedträ i hallen :D

• anjiali

Ja då har mannen åkt till jobbet och är tillbaka vid 17. Nu börjar vardagen så smått. Visserligen har jag bara bebis och mellan tjejen hemma hela veckan och först på onsdag börjar hon nollan. Då ska hon vara där 8.00...gäspning. Undra hur tidigt vi måste upp för att hinna klart ? Vill gärna inte åka dit i pyjamas .

Lilla Milea har knorrat och grymtat sen 1 inatt. Jäkla pruttar som bråkar. Hon får droppar i högre dos och semper droppar. Vet inte om jag märken någon skillnad.
    Idag är hon fyra veckor och när hon är vaken bränner hon av härliga glada leenden och tittar jätte intensivt. Men hon vill helst bli buren. Korta stunder kan hon ligga på skötbordet, babysitter eller babygymmet.
    Bilstolen går bort ! Inte hennes ställe, gallskriker. Tur att det tar tre minuter att köra till skolan.

• anjiali

Tundra : då har du inte långt kvar tills du tappat all din vikt. Lite avundsjuk blir jag då jag har till inskrivningsvikten 8 kg och 14 kg till min "riktiga" vikt.
    Har stått still på 77,1 kg hela veckan. Men har inte lyckats få till vare sig träning eller promenader. Hoppas det blir lättare nu när barnen är i skolan.
    Sen är det där med godis . Hur blir jag av med sötsuget ???

• anjiali

Har gått ner med vv efter första barnet och viktklubb efter andra. Bäst resultat med viktklubb. Men jag hel ammar och kan inte banta. Måste få till träningen.

Jag är skit deppig över att också gå runt i mamma kläder . Idag är hon fyra veckor. Har aldrig gått ner fort tidigare utan fått slita av Kilorna. Amning har hjälpt föga i viktnedgång. Så fattar inte varför jag denna gång trott att jag skulle vara i form efter en vecka :p

Jag är gärna på i en pepp tråd där vi kan prata träning och kost och resultat . Allt stöd behövs.
    På onsdag ska jag till skolan och lämna barnen, hade gärna varit lite smalare. Tycker att alla andra mammor kom i form fort och lämnade sina barn pigga, glada och sminkade. Jag kommer väl i bästa fall komma i tid med pyjamas på och håret på ända :-/.

• anjiali

GI tror jag är helt ok. Det tycker jag är ett bra sätt att äta. Måste bara sluta vara en kolhydrat junkie :-/. Försöker äta matvete och fullkornspasta osv. Men jag äter för mycket. Plus att godis och alkoholfri öl är bäst !

Svar på tråden Juli bebis 2012