• SaJo81

Juli bebis 2012

Min lille grabb har också sovit och sovit idag :S hoppas verkligen inte han ska va vaken hela natten nu när han har skämt bort sin mamma med sömn varje natt hela veckan!

Jag matar inte alls mer än vanligt på kvällen så jag tror mer på att han har fattat att när det e mörkt och tyst sover man :P

• SaJo81

Amningen hjälper definitivt inte här heller....har inte gått ner ett gram sen första veckan! :( jäkla skitsnack det där -ooh! Du kommer rasa i vikt när du ammar som så många sagt!

Har ett kolossalt sötsug som inte hjälper min viktnedgång heller :(

• SaJo81

idag ska jag och grabbarna på "tivoli" dom stora killarna går på privat förskola som varje höst anordnar tivoli inne på förskolan med hoppborg, korv med bröd, donuts, spunnet socker, clown och massa roliga aktiviteter =) tyvärr har min man "tatt ledigt" idag och åkt till borås för att spela paintball :S så jag har bjudit med min mamma på dagens festligheter =) även om det är ganska lätt eftersom förskolor är inhängnade =)

Jag är ordninggjord, Tristan och Anakin likaså så nu ska jag mata lilleman (som sov jättebra i natt med, 23-06) sen ska han tas på sen åker vi =) 

• SaJo81

Sitter hemma i soffan oc väntar på min man, han kommer snaaaaart sa han när han ringde för 1,5 timme sen :s tydligen inte så viktigt att jag hade planer för kvällen! Skulle vara hemma hos en kompis kl 19 för hon fyller år, det tar minst 30min att åka dit och jag hade gärna fått sminka mig och kamma håret innan vilket inte är lätt när lilleman e missnöjd och jag har två barn till!
    Sne som jag blev när han ringde ch sa att han inte ens åkt än (han e flera mil bort) bestämde jag mig för att släppa allt och låta han ta det så jag lämnar alla tre barnen hemma! Har ju ändå bröstmjölk i frysen!

• SaJo81

Jag gjorde det och hade jättetrevligt! :) han kom hem 1 timme och 20 minuter senare än jag sagt att han skulle och då stod jag i hallen och stampade :(
    Hade som sagt jättetrevligt men kom inte hem fören två i natt :S är hyfsat trött nu haha och vi ska ha kalas för dom två stora idag :S

• SaJo81

Här firar vi idag att lilleman blir 6 veckor och imon fyller dom andra kottarna 3 år så det har vart full rulle med släktkalas idag!

Vår lille rullar inte runt men stå har han kunnat någon vecka! Och nacken har han också varit sen han kom ut, tror det kallas nyfikenhet :)

• SaJo81

Tekla78; det gick bra trots allt! Var hemifrån mellan 11-22 så man var mör när man kom hem! Hela familjen håller på att åka på en rejäl förkylning nu dock som inte hjälper till, jag jag skitont i halsen, killarna är snoriga och nu inatt kom hostan, mannen likaså och lilleman har med nyst och hostat nån dag :(

• SaJo81

Jag håller nog med FruSandra här! Vi hade bara sex 2 gånger under graviditeten med och vi har inte haft sex än, men jag är inte läkt än och min BM sa till mig i onsdags att "samlag är inte att tänka på än" mim förlossning gick lite för fort så jag gick sönder rätt mycket!

• SaJo81
    chess07 skrev 2012-09-03 19:02:51 följande:
    Hej Allihopa!
    Har inte varit aktiv här på ett tag då vi haft en massa annat för oss!
    Njuter av livet som mamma till lille Arvid!
    Ser att ni snackar om sex! Är intressant att se hur olika syn vi har Glad
    Vi hade sex så fort avslaget gett sig, efter ca 3 veckor (fick nästan inga bristningar). Under graviditeten hade vi sex minst 1 gång i veckan iaf! Nu har det bara varit några ggr sen han föddes, men för mig är sex en viktig del i vårt förhållande!
    klart att sex är viktigt! beror nog lite på hur man mår och så, eller för mig gör det det! vi hade inte sex någon gång mellan v 6 och 25 på graviditeten för att jag hade sån jävla illamående, sen provade vi en gång, jag var helt för det men det blev sån kontrast för min man med magen när han inte fick "vänja sig" långsamt (till skillnad från graviditeten innan då vi hade sex helt igenom) om ni fattar så han hade svårt att få till det :P och då blev faktiskt inte jag så sugen heller!

min förlossning "startade" runt 19.30 och 00.43 samma dygn var lilleman ute och eftersom dom andra är födda med kejsarsnitt räknas jag som förstagångsföderska ioch min förlossning gick alldeles för fort enligt alla bm jag snackat med så trots att lilleman är 6 veckor så är jag inte återställd än, vår hos bm ionsdags och plockade bort några stygn men känner mig inte alls på g där nere, dessutom har jag avslag fortfarande =/
Svar på tråden Juli bebis 2012