Juli bebis 2012
Såja då har tand nr 2 också kommit upp!:O Hoppas de där uppe väntar lite. Gör mindre ont att bli biten då.
Såja då har tand nr 2 också kommit upp!:O Hoppas de där uppe väntar lite. Gör mindre ont att bli biten då.
Anjiali: Stackars liten. Hoppas hon slipper febern!
Lider med dig Anjiali. Vi har det inte heller super. Ibland sover han 4-7 tim i sträck från att ha somnat vid midnatt men det är oftast bara några dagar i sträck sen är det varannan till var tredje timme som gäller igen. Han äter minst en gång per natt, ibland tre. Konstig BVC-tant som tyckte det var konstigt att en 3-månaders äter på natten. Mina två andra pojkar sov inte heller bra på nätterna vid den åldern och de åt också flera gånger på nätterna. Därför vet jag att det vänder och blir lite lugnare.
Anjiali: håller med FruSandra. Prova andra nappar för det är väldigt individuellt vilka de tycker om. Till skillnad från Vilgot så klarar Matteo absolut inte silikonnapparna och han tog inte napp öht förrän jag köpte 6-månaders storleken. Har hört andra förutom Vilgot och Matteo som behövt den större nappen.
Matteo gick upp från 5880 gr till 6710 gr den månaden. Och då halkade han ändå ner ett hack på sin kurva under den tiden.
SaJo: Du måste inte sluta amma för att ge ersättning. Du kan amma först och ge ersättning efter det. Eller amma vissa mål och ge ersättning andra mål. Samma som man för när man börjar ge riktig mat. Man slutar ju inte amma för det.
JWall: Om jag bara skulle lära barnet vänja sig vid flaska och ersättning så hade jag provat lite då och då i samband med amning. Hade ammat lite så han inte var vrålhungrig men inte så han blivit mätt och sen provat ersättningen. Hade inte bytt ut helt mål. Om man ger helt mål så är det bara att amma så fort barnet visar att det är hungrigt igen.
Lycka till Anjiali! Afroparty låter kul!:)
Jag tänker köra på 6 månader. Tänker att det finns en anledning till varför rekommendationen ändrats från 4 till 6 månader.
Välkommen Tibell!:)