• owner

Juli bebis 2012

Ajajaj! Jag antar att magen växer en hel del nu (det ser så ut oxå) för det gör ont! Jobbigt att sova normalt. Blir jobbigt att ligga på rygg, känns som att det trycker över hela kroppen, på sidan är oxå jobbigt, känns som magen hänger som en tyngd. Och att ligga på mage är ju helt uteslutet. Jag vill att det ska vara juli nu! ;)

• owner
    Sladdis skrev 2012-04-27 11:45:24 följande:
    Åh, jag har inte hört om någon som fått höftledsluxation. Min son hade det när han föddes för 15 år sen. Då låg man i något som kallades Von Rosen-skena. Upplevelsen var samma som din. Barnet kom inte så nära och amningen strulade. Jag kommer dock inte att uppleva det igen. Det är ju ärftligt från pappan och jag har bytt pappa. Flört Det gjorde jag redan till förra sonen som kom för 10 år sen och han slapp luxationen.

jag låg oxå i en sån skena när jag var liten. hoppas det inte ärvs från mig oxå...
  • owner

har ni packat era väskor? vi började lägga i lite småkläder idag. några blöjor la jag oxå i men visst får man det på sjukan?

man är ju lite tidigt ute men v 33 (32+0) idag och om 4 veckor då vet man ju faktiskt aldrig :)

sen är det första barnet oxå, vi har ingen koll. ingen av oss har bytt en blöja och knappt så man ha hållit i en bäbis ens. hur ska detta gå!?   

• owner

hur är det med era fötter och ben? här sväller det som bara den, ser ju inte klok ut! försvinner det efter förlossningen eller

• owner

i förrgår var det istället för brunt lite rött i trosan...ringde in till förlossningen och dom tyckte vi skulle komma in senare under dagen. väl där fick vi vänta 5 timmar på att bli undersökt! för en 5 minuters undersökning. låg iofs och kollade ctg-kurva i en timme oxå (istället för 20 min som dom sa)
    inga problem med någonting var det iaf, ingen vattenavgång eller någonting.

däremot igårkväll kom det en blödning och tillsammans med den även slemproppen (??) den var helt röd och kom tillsammans med blod. nu borde det vara på gång va? har inte haft en förvärk ens. första barnet så jag vet inte hur det ska kännas. pojken rör sig för fullt därinne iaf så det kan ju inte vara någon fara.   

• owner

min var helt röd och kom tillsammans med blod. har läst att den kan se väldigt olika ut. men har inte haft nån känning efter det alls.
    läste att förlossningen brukar sätta igång mellan 1-10 dagar efter att slemproppen har lossnat.
    men även att den kan återbildas och då borde de ju kunna ta längre tid...ja vad vet man. tiden går ut den 10 juli och hoppas inte den kommer tidigare för den 9onde är jag "upptagen" :)  

• owner

bf idag. men bara lugnt än så länge. däremot har jag dom två senaste dagarna kännt ett tryck neråt eller vad man ska säga. är oxå ganska säker på att det var slemproppen som lossnade för drygt en vecka sen. vet inte om jag är redo för varken förlossning eller att ta hand om ett barn. inget känns kul.

• owner

BF+5 idag! Hmm, inte ens nån liten feeling att nåt är på g....nu vill jag ha detta överstökat!

• owner

jag är kvar. bf+6! dom flesta verkar ju ha fått tidigare än beräknat.

• owner
    chess07 skrev 2012-07-21 17:37:41 följande:
    Herregud så drygt!
    Har haft värkar i snart 2 dygn nu.... först var 8e minut och idag ligger dem på ca va 5e minut, glesar ut emellanåt. Det händer ju ingenting!! Värkarna gör ont men dem flesta är hanterbara... hur länge ska man behöva gå såhär...?! Orkar ju inte hur länge som helst...
    Pratade med fl och hon sa att jag skulle stanna hemma så länge det kändes ok för mig. Gärna till 2-3 min mellan värkarna.

jag hade värkar i ett dygn innan vi åkte in. dom var på 8 min i snitt, nån kunde det gå 6 min mellan. tillslut sa jag att jag inte orkar mer så då åkte vi in. då var jag öppen 4 cm och blev inskriven. sedan öpnnade jag mig 5 cm på 2 timmar. var helt öppen från 6 på morgonen (kom in 00 på natten) sedan började det värsta jag någonsin hade varit med om. såhär efteråt så visade det sig att navelsträngen var för kort och höll tillbaka barnet och huvet var roterat åt fel håll så han kom inte ut. på sista försöket med sugklocka gick det som tur va, och då hade dom ändå hållit på längre än vad som är rekommenderat innan det blir akutsnitt. barnet mådde hela tiden bra och hade bra hjärtljud så det var väl därför dom fortsatte. så klipp och sugklocka, så avslutades min förlossning. hade ju haft krystvärkar i drygt 2 timmar. helt sjuk upplevelse, kanske tänker jag om sen men som det känns nu vågar jag aldrig mer bli gravid!!! :)
    Elis är iaf här och är jättefin :D 
  • owner

vår lilla pojke har ätit ersättning sen han föddes och sover hur bra som helst och är världens gladaste. tror oxå att hans mamma och pappa mår mkt bättre när man får sova hela nätter. har nyss börjat med en portion gröt per dag som han gladeligen stoppar i sig och han har inte haft några problem med magen osv. han är 3 månader nu.  det är givetvis olika för olika barn men skönt att man hittar vad som passar ens familj bäst och sklart vad som är bäst för barnet.

• owner

Vår Elis äter en portion gröt om dagen och det har han gjort sen tremånader. Är snart 4 mån.... Har inte vart nåt problem med magen och han tycker de är jättegott :) Det är 4månadersgröten från Semper. Banangröt och Mild Havregröt.

Svar på tråden Juli bebis 2012