chess07 skrev 2012-07-21 17:37:41 följande:
Herregud så drygt!
Har haft värkar i snart 2 dygn nu.... först var 8e minut och idag ligger dem på ca va 5e minut, glesar ut emellanåt. Det händer ju ingenting!! Värkarna gör ont men dem flesta är hanterbara... hur länge ska man behöva gå såhär...?! Orkar ju inte hur länge som helst...
Pratade med fl och hon sa att jag skulle stanna hemma så länge det kändes ok för mig. Gärna till 2-3 min mellan värkarna.
jag hade värkar i ett dygn innan vi åkte in. dom var på 8 min i snitt, nån kunde det gå 6 min mellan. tillslut sa jag att jag inte orkar mer så då åkte vi in. då var jag öppen 4 cm och blev inskriven. sedan öpnnade jag mig 5 cm på 2 timmar. var helt öppen från 6 på morgonen (kom in 00 på natten) sedan började det värsta jag någonsin hade varit med om. såhär efteråt så visade det sig att navelsträngen var för kort och höll tillbaka barnet och huvet var roterat åt fel håll så han kom inte ut. på sista försöket med sugklocka gick det som tur va, och då hade dom ändå hållit på längre än vad som är rekommenderat innan det blir akutsnitt. barnet mådde hela tiden bra och hade bra hjärtljud så det var väl därför dom fortsatte. så klipp och sugklocka, så avslutades min förlossning. hade ju haft krystvärkar i drygt 2 timmar. helt sjuk upplevelse, kanske tänker jag om sen men som det känns nu vågar jag aldrig mer bli gravid!!! :)
Elis är iaf här och är jättefin :D