Juli bebis 2012
Jag vet att en del plussar sent och att man inte måste ha ett starkt plus på BIM. Jag vet också att mina senaste menscyklar har varit 32 dagar och inte 28 dagar, vilket skulle tyda på att jag om jag går på dem skulle vara på BIM-1 idag. Problemet är dock att jag plussade svagt redan förra tisdagen. Har svårt att tro att jag skulle plussa redan på -8 och ändå inte ha ett fullstarkt plus idag. Men man kan ju analysera tester tills man bli tokig. Igår hade jag ett tydligt om än inte jättestarkt plus på morgonen. Ska testa imorgon bitti och om det inte har försvagats får jag hoppas att det test de tog idag helt enkelt var på för okoncentrerad urin. Har det försvagats är det ju ett svar på frågan. Då är det missfall på gång. Läkaren sa att om det blir missfall kommer det komma betydligt mer blod.
En annan intressant sak läkaren berättade var att i många andra länder går man in med medicin för att stoppa missfall även så här tidigt. I Sverige gör man det inte för osäkerheten kring kvaliteten på graviditeten är så stor. Istället ser man det som att tidiga missfall är ett sätt för kroppen att stöta ut embryon som det är något fel på. Kan ju låta hårt, men jag är ändå glad att man inte försöker förhindra naturen i det fallet.