• JWall

Juli bebis 2012

Ellabellla: blir hon ledsen när hon ligger ner oxå? Tänkte om det kunde vara öronen? Kanske gör ont när hon sväljer! Bara en tanke :) hoppas det blir bättre snart. Det är det värsta som finns när dom inte äter..

• JWall

De som var med i den här gruppen från allra första början startade en Facebook grupp. Inga som är kvar här på FL längre och den är hemlig så den går inte att hitta. Bara jag kvar kanske? Jag var inte aktiv i tråden då, bara läste!

• JWall

Det var några stycken som har hängt med från början iaf. :) är så nyfiken på hur det har gått för alla andra som skrev i början!

Peps kan vända från både mage

• JWall

Jag ammar för fullt. Han smakar på mat varje gång jag äter men får inte i sig så mycket... Det kommer väll så småningom tänker jag där. Han ratar puréerna men tänkte försöka smyga in lite då och då.

Min man blev varslad i maj och fick gå precis när vi fick Peps så han har varit hemma med oss tills i måndags när han började jobba igen. Så nu är det jag som sköter hemmet. Kommer nog ta sin lilla tid att vänja sig vid att vara själv eftersom jag har haft det så bra. Och framförallt har det varit underbart att pappan har kunnat vara hemma under Peps första halvår!

Idag var det premiär för babysim, det var inte fy skam inte. Var riktigt roligt :) är det någon som har något tips för att underlätta själva byta om processen tas de tacksamt emot :) min syster var med idag och skötte service men så kommer det ju inte vara nästa gång.

Krya på er bebisarna!

• JWall

Peps somnar mellan 19-20 och vaknar oftast när pappa går till jobbet runt 6. Vaknar dock 3-4 ggr natt och vill ha mat/mysa. Funderar på om jag ska flytta hans säng från min sida och ställa den nere vid fotändan istället för att se om han vaknar lika ofta. Har ni några erfarenheter runt det? Att om man flyttar sängen ifrån så sover dom bättre?

Igår var jag iväg på tjejträff utan Peps för första gången, jag var borta i 5 timmar och det hade gått utmärkt att söva honom (jag har alltid gjort det innan eftersom jag ammar honom till sömns) sen hade pappan bara buffat honom lite i rumpan när han vaknat till. Det var en konstig känsla att inte ha honom med men åh så underbart att få äta mat och sen ta en kopp kaffe på det utan avbrott. Haha :D

• JWall

Tekla: vi hade också problem med det. Vilken strl har ni på blöjorna? Kan det vara så att ni måste gå upp en strl på natten? Det funkade för oss :)

Hur sakta bör man fasa in välling? Han äter en portion gröt på morgonen kan tilläggas om det spelar någon roll. Det är väll ungefär samma saker så magen borde vara van? Jag kanske är helt ute och cyklar när jag tänker så! Vore tacksam för råd :)

Svar på tråden Juli bebis 2012