Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Hej hopp! Vi överlevde djungeln på Ullared, men han ju bara gå ca halva... Någon bumbistol blev det dock inte då jag såg det där med tjocka lår... Mina barn blir ju tjocka Michelinbebisar

• Trolla75

Jo, jag skulle ju skriva att jag också är glutenintollerant. Har nog alltid varit det, men fick det konstaterat runt -94. Åh jag har fuskat å fuskat! Inte på något vis bra, men jag fick tabl. Som hjälpte ta bort symtomet så jag kände mig sällan sjuk.
    Min räddning blev jan 2011 då jag började äta lchf! :)
    Efter det måste min tarm läkt ihop väldigt bra! :)

Det är ju bra att veta vad man lider av, så man kan ändra på det som gör en sjuk...

Nu har vi bara tio minuter så är vi äntligen hemma!!! Och då åkte vi hemifrån 9.30 i morse... Det blev verkligen en heldag! :)

Nu har jag jävulst ont i min svanskota, blev tvungen att sitta bak med Caspian (mitten mellan två bilstolar) inte jättekul precis!
    Men stackarn fick ont i magen :( det bara bubblade ur munnen på honom!
    Det gör mig så ont när han inte mår gott. *snyft*

• Trolla75

Jag har ammat både töserna och nu lilleman, men går absolut inte ner av det!
    Varför ska det vara så orättvist?
    Vill köra min lchf strikt, men har tappat disciplinen helt! :(

På lördag ska ja stå och sälja av urvuxna kläder på en barnloppis, hoppas att lilleman finner sig i att hänga en förmiddag på magen... Och att jag inte kommer svettas ihjäl! ;)

• Trolla75

AKT83- här har vi samma problem! Nu har vi börjat med nr 3 typiskt nog råkade vi få fel från vår "leverantör" så det blev Pampers denna gången, men det kan Inte ha med blöjan att göra för det har hänt oss med både Libero, ICAs och nu med Pampers.

Det som inte får hända hände i går på Ullared, lilleman satt i bärselen när det brakade loss i blöjan! Och innan jag hittat fram till skötrummet hade skiten kletat upp på ryggen!
    Som tur var hade vi med ombyte, som typiskt låg kvar ute i bilen... Så pappa fick släppa allt han hade för sig i springa till bilen... Det gick bra till slut! Och selen klarade sig precis i sista stund! :)
    Man kände sig ganska så hjälplös där jag först stod alldeles ensam inne på skötrummet.

• Trolla75

Millifjor- kolhydraterna jag får i mig kommer främst från grönsaker och mjölkprodukter.
    Jag är inte det minsta orolig!

• Trolla75

Caspian är inne i en riktig sovfas, senaste veckan har han i stort sett sovit sig igenom hela dygnet. Med små korta uppehåll för mat o lite skratt. I fredags somna han vid tio efter amningen och jag vaknade först av väckarklockan 06.50. Vi skulle på barnloppis!
    Han hängde i bärselen fr kl 8.30-13.00 och sov sig igenom hela tillställningen med några korta matpauser i selen ;) (älskar BOOB-tröjorna, så jäkla smidigt!)

Kniip...

• Trolla75

Haha... Jag är också en riktig nattuggla, håller mig gärna vaken till 1-2 men måste försöka vänja mig av med det!
    Det är den dumma datorn som håller mig vaken... Säljer på tradera och vill följa budgivningen... Nyfiken i en strut!

Gött att det börjar bli längre sovrutiner på nätterna för våra små...

Här gick gubben upp vid 7 och vips låg jag med 3 snusande barn i sängen... Och vi fick sovit till 9, vaknade tidigt för att vara oss.

Kniip igen...

• Trolla75

Jag har bara givit Minifom de gånger han besvärats av magen, jag är för glömsk av mig för att komma ihåg att ge innan varje måltid... Men magen känns mycket bättre på honom sedan jag slutade med kål o lök.
    Kanske är det så att tarmen börjar "mogna" men avvaktar nog en tid till innan jag provar... Vill verkligen inte vara med om mer magont!

Hur mycket sover era små?
    Tycker Caspian sover sig igenom hela dygnet och får han inte sova skriker han gärnet pga övertrötthet. Helst av allt ska han ligga på min arm och sova och skulle jag smyga upp när han somnat tar det inte mindre än 5 röda så vaknar han i skriker...?
    Så håller vi på på dagarna, vissa dagar. Känns det inte som om jag går upp överhuvudtaget!
    De dagar jag har planerat göra något måste han ju åka med, det går inte att vara ensam med pappa för då gråter han hysteriskt ohejdbart!!! Och det är bara jag som kan trösta??? Jobbigt läge!
    Men att hänga med mig i sova i bärselen går jättebra!
    Och i bärselen är ENDA gången han tar napp! annars vägrar han den totalt!

Han kan ibland ta till knogen eller något finger på tvären men blir ilsk om jag erbjuder napp.
    Dagtid vill han gärna äta varannan timma, medan han sover ca 7-8 timmar om natten.
    Nu är han precis 2 månader och jag tycker han har blivit jättestor!
    Den 10/9 vägde han 6450g o var 61 lång,
    Hittills har han gått upp ca 250-300g i veckan... Det borde väl klinga av nu snart?
    Nu blir det en hel månad till nästa BVC besök, gillar att gå ofta... ;)
    Nä, nu börjar det knorras - dags för mat!

Knip...

• Trolla75

Fru Sandra- du får hälsa Snoffsan så gott från mig!!! :))

anjiali-har du en bärsele med ryggplatta?
    Jag hade aldrig orkar bära så mycket som jag gör utan den ergonomiska ryggplattan. :)

• Trolla75

Grahnkotten- har hört att tarmen ska mogna runt 8-10 veckor... Men sen kan det vara så att vissa är känsligare än andra...

Lilleman blir, ja vad blir han 9-10? Tror han blir 9 veckor på onsdag så jag tar det lite försiktigt med lök o kål ett tag till...

Men Gud vad jag längtar efter smörstekt gräddstuvad kål (lchf-tillbehör)...

Kålpudding mm.

Svar på tråden Juli bebis 2012