Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Vi går upp vid 7 typ och gör oss iordning. Sedan får hon gröt vid 8 och ammas efter gröten, sedan äter hon varannan timme, 10 och 12 ammas. Sedan äter hon puré vid 2 och ammas efteråt. Ammas 4 och sedan får hon fruktpure vid 6 och ammas. Hon somnar vid 19 och ammas då med. Sen äter hon varannan var tredje timma på natten : )

• EllaBella02

Det låter som en bra idé. Vår BVC sa att man ska backa tillbaka om det strular och prova igen om typ 3 veckor sa de. Hoppas det löser sig. (Bokstavligen)

• EllaBella02

Ja, min tös har också börjat med att typ nästan din gråta i sömnen. Som att hon drömmer? Men nu sitter jag med henne i famnen i soffan. Jag hatar när dom blir slemmiga. Läst så mycket om RS och andningsuppehåll att jag blir knäpp! Det är inte lätt att vara förstagångsmamma och ha tillgång till internet : (

• EllaBella02

Okej Sandra! Jag ger ju redan allt : ) Här är det sjukstuga : ( Lilla tösen är fortfarande täppt till och från och hostar. Stackars liten : ( har försökt bulla upp med kuddar så hon kommer upp i sängen. Amningen är svårast.

• EllaBella02

Här är det sjukstuga fortfarande. : ( Tösen är genomsnorig. Ammandet är inte helt lätt alltså. Var tvungen att åka och köpa en pump för att se om vi kunde ge flaska sittandes eftersom det är svårt att amma henne liggandes. Men fan va ont det gör att pumpa! Köpte en vanlig handpump och nye får jag ut mycket heller! Nu har vi bullat upp i sängen, hennes madrass liggande kuddar under huvudändan och förhoppningsvis underlättar det. Hon hostade även så hon tappad andan förut i samband men gråt : ( Man har typ sovit några timmar på två dygn nu. Jag har svårt att sova, måste lyssna på hennes andning hela tiden.

• EllaBella02

Ja, fick tid idag halv 12. Ringde dom igår. Imorse var hon jätteslemmig så det var otäckt när hon hostade så mycket. Ska prova den tekniken med amningen. Tack!

• EllaBella02

Jag tempar också min tös ofta och på morgonen ligger hon mellan 37,1 till 37,4 typ oftast 37,2. Eftersom man bara ska ge typ ett knappnålshuvud av din egen mat ska saltet inte spela någon roll sa de på vår BVC. Vi har i söla fall träffat BVC sköterskan och läkare nu och de tror inte på Rs utan kraftig förkylning. Hoppas slemmet åker ner och hon inte får sådan där kikhostattack igen. Alltså man är helt låst när ens första bebis är sjuk. Känns som om man inte kan ett skit utan bara är orolig för allt. De kommet spärra mig på 1177 snart : )

• EllaBella02

Min bebis är också jätterosslig : ( Imorse hade hon hur mycket snor som helst. Stackars liten. Läkaren som tittar på henne igår sa att om det är Rs så blir de ganska rejält sjuka. Orkar inte äta, andningen blir jätteansträngd typ magen dras in hårt och hängiga. Alla våra små bebisar är ju sjuka : ( jag har lagt över hennes madrass i min säng och lagt kuddar under och en över som hon sover på. Funkar ganska bra. Mannen är förvisad till soffan

Svar på tråden Juli bebis 2012