Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Juli bebis 2012

BebisVagga skrev 2011-11-01 21:15:59 följande:
    nu låg ju jag på neonatalen..
    jag hatade det.. fattade ingenting o dem vägrade prata engelska.. dem var otrevliga o snäsiga..
     skällde ut dem att hjag itne fattade vad dem sa.. o dem sa då att jag var trög i huvudet som inte fattade deras språk antingen fick jag lära mej det eller skita i att förstå..

Tråkigt att höra
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:20:20 följande:
    Cissi7006; Usch det lät inte skoj. Femte barnet för dig alltså= Hur bor ni? Vi bor i en lägenhet med två sovrum. Våra barn delar rum just nuö Var tänkt att vi skulle bo kvar några år. Förmodligen sätter vi upp en vägg och gör om deras rum tioll två så får småttingarna dela rum. Vi lär försöka bo kvvar några år iaf så vi kan spara lite mera pengar. Så jävla dyrt med hus när man inte har massa opengar sparade.

Ah säg inte så om förlossningen och juli. Är förlossningsrädd och gick på klara verksamheten inför förlossningen i mars. Hoppas jag får komma dit igen Hoppas även jag får göra ett tuol den här gången med. Första barnet i 39+2 vägde 4300g ochandra barnet i 40+3 vägde 4720gram.

Vi bor i hus och jag får lov att säga att vi har välutnyttjade 144 kvadratmeter på 6 personer Lillan sover fortfarande inne hos oss, men hon ska få dela rum med storebror sen när hon slutat vakna för att få nappen istoppad.

Tonåringarna har ju såklart egna rum, men de små behöver ju inte egna rum förrän de har flyttat hemifrån, så det kommer ju att lösa sig då. Annars kan vi ju bygga till huset eller sätta upp en friggebod.  

Ja, försök spara! Att bo i hus är dyrare än man tror, särskilt med elpriserna...

Du bör väl få göra ett TUL, förlossningsläkaren jag pratade med sist sa att barn som förväntas väga mer än 4,5 kg håller man extra koll på.    
  • Mysmamma70

Välkomna alla nyplussade

• Mysmamma70

Ja, jag har bara haft besvärlig foglossning under min första graviditet, så visst finns det hopp för dig att slippa det denna gång

• Mysmamma70

Ja, här finns ju flera fina förlossningskliniker

• Mysmamma70

Godmorgon alla blivande mammor

• Mysmamma70

Min minsta är ju bara 10 mån så jag jobbar halvtid och har ledig dag idag, skööönt

Fast så mycket vila blir det ju inte hemma med två små (äldsta är 2 år)

• Mysmamma70

Min man köpte Aco gravid till mig nu, den innehåller Folsyra, tidigare har jag bara tagit Folsyra men vill ha lite extra vitaminer nu i förkylningstiderna

Nu kom min man hem från natt jobbet och tyckte att jag skulle sova med lillan en stund, så jag lyder snällt

• Mysmamma70

Jag fick tid 23 nov för inskrivning och KUB blir i mellandagarna, tyvärr fick jag besked att min BM ska sluta vid årsskiftet men väljer att skriva in mig hos henne iallafall så hon får med allt viktigt i journalen - har haft begynnande havandeskapsförgiftning de två senaste graviditerna och blivit igångsatt, dessutom har jag GBS så de får ha lite extra koll på mig

• Mysmamma70

Tvåbarnsmamma - ring FK och prata med dem!

Svar på tråden Juli bebis 2012