Juli bebis 2012
Ja vicki123? :)
Ja vicki123? :)
Milifjor - visst är du norrtäljebo? Vart går du på mamma boot? På ntc?
Och momster - lycka till idag!
Ellabella - vilket tråkigt besked du fått :( men vilket tur att det upptäckts så tidigt och att vår sjukvård är så fantastisk. Styrka till dig!
Då ska jag prova det när ryggen slutat krångla :) smidigt att kunna ha bebis med :)
Ellabella - våra är exakt lika stora både vikt och längd :)
Jag kör tassmetoden, sedan 4 mån, funkar bra för oss. Hon har sovit i egen säng sen jag slutade anma vid tre mån. Inga större problem att somna och hon gråter oftast utbe vid nattning, gör hon det så tar jag upp tröstar och lägger henne när hon är lugn igen. Gnäller lite ibland när hon inte kommer till ro, ligger alltid bredvid henne så hon inte är ensam men vill att hon får en chans att komma till ro på egen hand och det gör hon. Även nattetid när hon vaknar.
Vi ligger i vår säng och ger flaska vid sju, går sedan upp och rapar säger godnatt till pappa eller mig då beroende på vem som matar. Sen napp i och snuttefilt och gose kaninen. Sen ligger jag bredvid i vår säng som står bredvid vår tills hon somnar.
Gulia - du har en tråd om det på fl. Kika där. För oss innebär det att hön får den trygghet och närhet hon behöver för att lära sig somna på egen hand. Gjorde i princip som det står där redan innan jag läste pm det och för oss har det funkat bra. Man får lyssna av sitt barn, men för oss har det funkat bra, och i princip utan gråt. Det jag gillar med den metoden är att barnet aldrig behöver gråta sig till sömns för set har jag som många här inte hjärta till. Det ska vara positivt att somna själv och inte läskigt.
Vet inte vad ni ger för mat, men maten innehåller också mycket vatten och ammar man regelbundet/ger ersättning utöver maten så sa min BVC sköterska att bag inte behövde hänga upp mig på vattnet. Jag erbjuder det, och hon dricker om hon är törstig/vill och då handlar det om pytte mängder :)
Vad ger ni förresten för mat? Mollie får kväljningar av mina puréer, har försökt ändra konsistens, göra olika. Det går åt pipsvängen. Provade en färdig burk med torsk och potatis, då gick det minsann i. Gröt äter hon med god aptit. Jag äter aldrig färdigmat själv, känner mig skit dålig som inte får henne att gilla maten.
Cattan B - Grattis!! :)
Mollie kryper eller ålar inte, hon sitter men är lite läskig för kommer hon på att hon vill ha ngt en bit bort så rasar hon ju åt sidorna. Tur att hon sitter mjukt. Hon hatar att ligga på mage och vänder sig från mage till rygg, så fort man lägger henne på mage vänder hon sig. Det ändras väl så småningom.
Provade att ge henne en avokadostav och en leverpastejsstav. Nöjdare tjej får man leta efter när hon fick göra själv :)
Sjukt vad fort tiden går nu, hon vaknar och kan helt plötsligt ett nytt ljud. Vaknar att hon ligger och tjuter nöjt och låter papapapapapapapa! Hur klarade man sig utan den hör lilla glädjespridaren?
Mannen magsjuk,
Taskigt att den klipper. Orkar inte skriva igen. Håll tummarna för att lillan slipper!!
Måste fråga er, var Ich gjorde cellprov idag, gjorde ju inte ont, och nu har jag som gräslig mensvärk. Tänkte inte ens på att fråga om det är något som är vanligt. Hur har ni upplevt det?
Tack för svar :) har lagt sig nu, kanske bara var en tillfällighet.
Måste också säga att tassmetoden är kanon. Har funkat bra för oss, Behöver aldrig natts ledsen bebis eller ta upp henne mer :) skönt för både mig och henne.
M somnar 19.30 +-15 min. Sover till 5-6, äter och sover vidare till 8.
Gjorde egen gröt. Hon smakade glatt - rös till, fick en kväljning och spottade ut. Heja morsans matlagning.
Jag malde till och med grynen innan och hon fick fruktpure till - men icke. Den kändes lite stabbig.. Kanske ska ha mer vatten.
Vi tog bort det för en månad sen, hon var skitarg första natten sen dess har det gått finfint!
Milifjor - vi drog ner på mängden på nattmålet lite i taget ett par veckor. Så hon åt mer dagtid. Sen tog jag bara bort det, erbjöd vatten istället för det måste man ju få dricka om hon är törstig. Jag har tänkt såhär, frukost kommer aldrig bli tidigare än halv sex här hemma någonsin. Så hon får flaska om hon vaknar halvsex eller senare. Då visar jag att det är morgon, tänder lampan och sen går vi upp och gör en flaska som hon äter i vår säng, får en ny blöja och sen sover hon pftast lite till.