Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    Grattis!
    Men Va, fick du dina siffror samma dag???
    Jag var på KUB i torsdags, ul såg bra ut och nackspalten låg på normal...
    och jag fick lämna blodprov...
    Men BM sa att jag skulle få slutresultat i slutet på nästa vecka...

Är det fler som fått resultat i samband med KUB-testet???
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-01-14 18:55:10 följande:
    Hej, jag fick också resultatet direkt. 1/20 000 man får resultatet direkt ifall man gjort blodprovet innan själva ultraljudet. Verkar som vissa gör blodprov efter och då får man visst vänta på resultatet.
    Aha, tack så mycket!

då var det bara att vänta o se glad ut...
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-15 11:48:26 följande:
    Hejsan! Längesen jag skrev här, men har följt tråden sedan start. Tänkte bara höra hur kommer ni att göra med efternamn? Erat eller pappans?
    Bägge mina har fått mitt efternamn!
    Är det läkarbesök, telefonsamtal mm. så "brukar" det ju vara mamman som ordnar med detta... och då kan det ju underlätta med samma efternamn... kanske dum tanke!?

Min man friade för 8 år sedan... men ännu har det inte blivit något bröllop, så barn nr 3 kommer även bära mitt efternamn!
  • Trolla75
    TiLo skrev 2012-01-15 20:36:31 följande:
    Vilken tur jag har. Har gått och funderat över det här receptet. Nu är alla 6 citroner slut igen, så det blir till att köpa nya citroner.
    Försök att hitta ekologiska citroner, mindre besprutning o kemikalier... Flört
  • Trolla75

Har äntligen fått resultatet på KUB-testet som visade på låg risk. Drömmer

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    michelodeon skrev 2012-01-18 10:43:35 följande:
    Va härligt! Grattis
    JennyL88 skrev 2012-01-18 10:52:14 följande:
    Grattis till lyckad KUB, Jbson!
    Tack snälla! Glad
    Nu har jag även fått tid till RUL, 20:e februari. Precis mitt emellan mina flickors födelsedagar...
    Åh nu längtar jag... efter att få se hur den lill* vuxit... till sig till v.18 Gravid
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-18 11:22:40 följande:
    Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...
    Åh, nu håller vi tummar och tår att allt går bra! Positiva tankar är det bästa!
    Jag är så barnsligt spruträdd att jag aldrig skulle vågat, åh jag riktigt ryser... Men skönt att det gick fort o smärtfritt för dig!
    Men vila och va extra försiktig, det kan ju inte skada, % är ju väldigt liten att det ska gå snett...
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-01-20 08:25:55 följande:
    Jag har inget direkt sug, det känns konstigt. Jobbigt att äta frukost å kvällsmat. Känns som om jag får i mig för lite mat Ska på RUL den 8:e jag. Har blivit lite orolig, för läst om några jag känner till som fått missfall och förut kände jag bebisen mer än vad jag gör nu. Känns mest som vanligt bubbel, inget fladder :(
    Mitt fladder är också borta, men när jag läste om de olika veckorna (går in i v.15 i morgon) och där stod det att det är nu och några veckor framåt som tillväxten är som störst, jag tänker som så att bebis kommer växa så mycket att all kraft o fokus går till det!. Det lugnar mig lite i alla fall!
  • Trolla75
    owner skrev 2012-01-20 13:50:10 följande:
    jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
    Kände inte av något med första barnet förrän efter v. 22, men jag tog mig aldrig tid att känna efter den gången heller.
    Har däremot känt tidigt med både nr 2 och nu med nr 3.

Jag tycker att det känns lättast att känna på kvällen, ligger på rygg med händerna nedanför naveln. Jag får nog ligga still 20-30 minuter innan jag känner hur det fladdrar till. Ibland känner jag och ibland inte. Man får ha lite tålamod.
  • Trolla75
    Maryveken - Välkommen! Glad
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-21 18:34:52 följande:
    Ni känt som jag ??  När jag bär något eller gör någon kroppsställning kan de hugga till i magen , gör så ont sen molande värk sen släpper de. Obehagligt :(
    Vid ansträngning kanske det är foglossningar du fått, men det är väl ändå lite tidigt?
    Annars så låter det som ligamentsmärtor, de spänner och smäller till och gör jätteont! Men försvinner lika snabbt.
Svar på tråden Juli bebis 2012