Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Nu har bajsfebern gått upp till 38,2, sedan någon minut efter var den 38,1. Väntar lite till med Alvedon. Sjukt granis!! Får hoppas det slutar till nästa bajs!!

• EllaBella02

Jag tror inte de sprutar när man har feber. Ingen direkt fara har jag hört men de är rädda att immunförsvaret redan är aktiverat och att man därför inte får lika bra skydd mot sjukdomarna man vaccinerar mot

• EllaBella02

Har bytt en till bajsblöjor nu. Hör inte till vanligheterna att hon bajsar på natten. Lite färskt blodslem igen. Temp på 37,4

• EllaBella02

Ja, jag ska prata med dom idag är planen. Här säger de också att d kan ha upp till 38, och att de ska över 38,5 innan man ska ge Alvedon. Nu hade min tös 37,7.

• EllaBella02

Låter ju som det funkat gör dig! Och jag vet många som har tyckt den var jättebra, det är bara jag som inte tycker det är värt barnets gråtande de första dagarna tills de fattar att ingen kommer när de gråter då det är ingen idé : )

• EllaBella02

Pratade med BVC idag om blodet. Hon tyckte att jag skulle avvakta. De trodde att det var från en irriterad slemhinna och de kan reagera på mat eller att jag här tagit tempen så ofta nu när hon är febrig efter vaccination tex. Känner mig lugnare. Idag såg jag ingenting alls. Idag har hon varit nere på 37,4 som lägst och sist när jag tog den hade hon 38. Hur har ni andra det som har nysprutade bebisar?

• EllaBella02

Alltså vi har inte köpt så jättemycket. Haklappar, flaskställ, kläder, några leksaker, strumpor pipmugg. Dels fattar hon ju ingenting. Kommer bli mest glad över pappret typ, och så får hon ju av övriga familjen också.

Svar på tråden Juli bebis 2012